e-pillerit "väärinpäin" otettuna - Ehkäisy

Kristalli

en tiedä että oliko tästä aiheesta jo puhuttu, mutta kysymykseni kuuluu, että ovathan kaikki pillerit samanlaisia ehkäisymenetelmistään, että esimerkiksi maanantaina ei ole mitään tiettyä määrää niitä hormoneita kuin tiistaina? Kun sattui sellainen hassu juttu, että otin (mercilon) merkkisiä pillereitä normaalisti ja tajusin että olin jo reilun viikon syönyt päinvastaiseen suuntaan mitä nuolet näyttävät, ja nyt tämä rassaa mieltäni, koska ohjieissa ei selvästi mainittu että niiden teho tavallaan vähentyisi jos ne ottaa päinvastaiseen suuntaan, osaisiko joku neuvoa minua?

Kommentit (7)

Lizzie

Nöy! Joissakin pilsumerkeissä, minipillereissä etenkin, on se että osassa pillereitä on eri hormonit kuin toisissa, ja siksi hyvinkin tärkeää että etenee ohjeiden mukaisesti.

Mutta Merciloineissa ei varmaan tällasta oo, mutta minipillereiden käyttäjien pitää olla tarkkana.

kivi
Lizzie
Nöy! Joissakin pilsumerkeissä, minipillereissä etenkin, on se että osassa pillereitä on eri hormonit kuin toisissa, ja siksi hyvinkin tärkeää että etenee ohjeiden mukaisesti.

Mutta Merciloineissa ei varmaan tällasta oo, mutta minipillereiden käyttäjien pitää olla tarkkana.

Yhdistelmäpillereissä ei ole mitään väliä, missä järjestyksessä ne ottaa ja yhdistelmäpillerit on samanvärisiä kaikki siinä laatassa (valkoisia).

Minipillerien ottojärjestyksellä on väliä ja laatassa muutamaa eri väriä olevia pillereitä, kukin väri hormonipitoisuuden mukaan.

Eri jos pillerit on saman värisiä kaikki, ne on myös ihan samanlaisia, jolloin järjestyksellä ei ole väliä.

malla

mulla on yhdistelmäpillerit joissa on kyl eri värejä... otin iteki vahingossa joksus niitä väärin päin mut menkat tuli ihan normaalisti jne.. et ei varmaankaan oo mitää väliä...

kivi
malla
mulla on yhdistelmäpillerit joissa on kyl eri värejä... otin iteki vahingossa joksus niitä väärin päin mut menkat tuli ihan normaalisti jne.. et ei varmaankaan oo mitää väliä...

TÄH?

No sitten en asiasta enää mitään tiedäkään. Miksi yhdistelmäpillerit on eri värisiä? Joku muotijuttu?? Outoa.

Jzzu

Pillereitten ohjeissa kyllä kerrotaan jos niiden otto päivillä on jotain väliä, luetaan ne ohjeet aina ennen käyttöä. :wink:
Itse en ole yhdistelmissä enkä mineissä (joita mulla on ollut) törmännyt kuin yhdenlaisiin pillereihin joiden otto ajankohdalla ei ole väliä kunhan ne ottaa päivittäin ja samoihin aikoihin.

Sella

ei oo mitään väliä, jos kaikissa pillereissa on sama määrä hormonia. ja sen erottaa yleensä tuosta väristä, mistä monet jo sanokin.
mutta on sekä ye-pillereitä että minipillereitä, joissa kaikissa on sama hormonipitoisuus. minulla ollut molempia ja kaikki olivat valkoisia nappeja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat