Renkaiden aiheuttama haluttomuus ja tunteettomuus. - Ehkäisy

Taistelukääpiö

Jos ainoa syy pillereitä vastaan on se, että ei muista niitä ottaa joka päivä, niin kannattais ehkä treenata muistin. Voi vaikka pistää herätyskellon soimaan joka päivä että muistaa pillerit. Helpoin keino mun mielestä.

Kommentit (7)

Mimia

Voihan tuo johtua renkaistakin, mutta niissä hormonia erittyy elimistöön vähemmän ja tasaisemmin kuin pillereistä, joten hormonivaikutusten pitäisi kaiketi olla vähäisemmät (tosin yksilöllistä tämäkin). Mutta eikös nuo hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutukset tule suurimmaksi osaksi esiin silloin kun tuo aloitetaan? (siitähän on ohjeet, ettei kannata lopettaa, että vaikka jotain tulisikin, ne yleensä menee parissa kuukaudessa ohi)

Itsekin sanoit, että ongelma on korostunut omien elämäntapojesi mukana. Kannattaa ottaa huomioon myös se, ettei syy ehkä olekaan renkaassa, vaan erilleen kasvamisessa. Myös tuo viimeinen kappale voi olla syynä haluttomuuteen. Jos tyttiksesi tuntee syyllisyyttä, niin viimeisetkin halut vie, jos seksiin suostuu asenteella "no okei, kun sä niin kovasti haluat niin kait me sit voidaan vaikkei kyllä kiinnostaisikaan...". EIkä pelkästään siltä kerralta, vaan tällä voi olla myös vaikutuksia tuleviinkin kertoihin.

Voihan myös olla että kyse on ihan normaalista vaihtelusta. Pitkissä suhteissa voi olla hyvinkin pitkiä taukoja, jolloin vaan ei yksinkertaisesti tee mieli. Siihen ei välttämättä ole mitään syytä ja yleensä se menee ohi jossainvaiheessa.

kettu

No joo. Hän kyllä sanoi että viimeaikana ei ole ollut minkäänlaisia fantasioita edes yksinään eikä halua tyydyttää itseään.

En sitten tiedä voimistaako renkaiden hormoni stressin aiheuttamia oireita. Meillä olisi muutto edessä ja ensimmäinen yhteinen asunto. Mutta haluttomuus alkoi jo keväällä muutaman kuukauden käytön jälkeen, ja silloin oli suhteelisen rauhallista ja stressitöntä.

Renkaat otettiin juuri tasaisen hormoninerityksen vuoksi, ja siinä vähemmän hormoneja kuin pillerissä eli sivuvaikutuksia pitäisi olla vähemmän.

Plus, päivä renkaiden pois ottamisen jälkeen iski aina kauhea kiima ja läheisyyden tarve, mutta viime kuukautisten aikaan sitä ei ollut. Parisuhteesta ei siis pitäisi johtua. Ikävä vaan kun haluja on vain parina päivänä kuukaudessa, ja viime kuussa ei edes sillon.

kettu

Pakko taas tulla tänne kyselemään kokemuksia niiltä jotka varmasti kokeneempia näistä asioista.

Olemme tyttöystäväni kanssa olleet yhdessä kolme vuotta ja käyttäneet rengasehkäisyä noin puoli vuotta. Alussa sivuvaikutukset olivat olemattomat, mutta nyt on alkanut esiintyä haluttomuutta ja turtuneisuutta. Kuulema ei tee lainkaan mieli, ei ole minkäänlaisia fantasioita ja jopa läheisyys tuntuu pakkopullalta kun haluaisi vain olla yksin.

Tässä tilanteessa olisin itse valmis laittamaan pelin poikki ja vaihtamaan takaisin kortsuihin. Tosin molemmat olemme vainoharhaisia niiden luotettavuuden suhteen, itseäni tosin ei haittaisi niin sillä jälkiehkäisy ja abortti ei nykyään ole kovin kalliita, mutta epämukavia ne silti olisi. Pillerit eivät ole vaihtoehto sillä meillä joskus vaikeuksia muistaa renkaitakaan, onneksi pidän kännykässä hälytystä aina kriittisinä päivinä.

Onko kellään kokemuksia, meneekö renkaiden aiheuttama haluttomuus ohi? Puoli vuotta nyt takana rengasehkäisyä, ja itse olin todella tyytyväinen seksiin kunnes meni siihen että tyttöystävästäni alkoi tuntua kaikki lämmittelyyritykset ärsyttäviltä.

Nykyinen systeemimme että otan vain housut pois ja menen liukasteella sisään ja odotan että häntä alkaa panettaa tuntuu itsestäni jotenkin törkeältä, mutta se kuulemma on parasta koska se ei ärsytä niinkuin hidas lämmittely, josta hän nautti aikaisemmin.

Ongelma vielä korostui kun aloitin kuntoliikunnan ja vaihdoin ruokavalion ja itseni tekee mieli lähes koko ajan, voisi lempiä puolen tusinaa kertaa päivässä, mutta kun toinen osapuoli on haluton niin molempia ärsyttää, Hän tuntee itsensä syylliseksi ja minä itseni epähaluttavaksi.

Pakko asialle on jotain tehdä ja pian. Kokemuksia ja ideoita?

des

Eikun vaan kokeilemaan muita menetelmiä. Ei pillereiden muistaminen voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa, itseasiassa oman kokemuksen mukaan on helpompi muistaa pilleri päivittäin kun laastari kerran viikossa (ja rengas sitten kerran kolmessa viikossa?).

Se ehkäisymenetelmä joka ei aiheuta inhottavia sivuvaikutuksia selviää vain kokeilemalla. Mä lähtisin ensin kokeilemaan minipillereitä, sillä voi olla että estrogeeni on se mikä ei tyttöystävällesi sovi ollenkaan. Ja jos minipillerit sopii, voi ottaa ehkäisykapselin jota ei tarvitse muistaa ollenkaan (paitsi sitten muutaman vuoden päästä kun teho loppuu, se vasta voi ollakin vaikea muistaa kun kalenterikin vaihtuu kerran vuodessa :lol:)

Rahel

Mulla oli e-pillereitten käytön aikaan samanlaista haluttomuutta ja turtuneisuutta. Oireet katosivat kuukauden päästä pillereitten lopettamisesta. Tosin aluksi tunnemaailma oli heti lopettamisen jälkeen turhankin värikäs... Tuo taitaa olla aika yksilöllistä. Hormonaalisen ehkäisyn mahdollisiin haittoihin kuuluu kuitenkin juuri nuokin piirteet ja renkaassahan sitä hormonia ei edes niin paljoa ole. Vähemmän kuin missään e-pillerissä ainakin. Eli jos ehkäisyä haluaa vaihtaa, pitäisi sen olla hormonitonta tai todella matalahormonista. Kannattaa varmaan jutella asiasta gynen kanssa.

overkillah

voi olla etta jos tuo rengas ei sovi, niin sitten ei mikaan muukaan hormonaalinen ehkaisy, valitettavasti.
vaikeahan sita on hyvaksya, koska se ois muuten sopivin ehkaisy. mutta hormoneilla on vaikutuksensa valitettavasti.

ei ole muuta ratkaisua kuin ei-hormonaalinen ehkaisy, kuten kondomit tai kierukka. lueppas noita muita ketjuja nimenomaan kuparikierukasta.
tsemppia, olen ihan varma etta sen renkaan ditsaamalla homma hoituu!
tassa viela linkkia noiden hormonien tutkituista vaikutuksista:

http://health.dailynewscentral.com/content/view/877/0

SunLion

entä muut ehkäsymenetelmät? tulee jo ekana mieleen laastari...

tai entä minipilleri?

e-pillerin muistaa jos laittaa hälyytyksen vaikka joka ilta klo 21.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat