saako e-pillereitä terkkarilta? - Ehkäisy

Femin

meillä annettiin myös ilmaiseksi 9kk

Kommentit (15)

Chimerah

Meillä päin annetaan 6 kk:n pillerit ilmaiseksi. Ensimmäisten kolmen kuukauden pillerit saa terkkarilta ja sen jälkeen ne pitää hakea lääkäriltä.

malla

ollaan tähän asti poikaystävän kanssa käytetty vaan kortsua, mutta haluaisin siirtyä pillereihin.. saako pillereitä myös terveysaseman terveydenhoitajalta, vai pitääkö varata aika lääkärille? kesällä ku tota lääkäriaikaa saa odottaa yli kuukauden =/

Lumi~

hmm.. ainakin kouluterveydenhoitajalta (varmaan myös muilta terveydenhoitajilta) saa kolmen kuukauden alotuspakkauksen joka ei maksa mitään...

sen jälkeen täytyy käydä hakemassa resepti lääkäriltä.. gynekologi käynnin yhteydessä on hyvä puhua ehkäisystä ja pyytää e-pilleri reseptiä.

mörrikkä

meillä saa tietääkseni 9kk ilmaiseksi. mietin itse juuri ku pitäis mennä hakee uus paketti että antaako ne taas mulle vaan yhden paketin ja pitää Taas mennä 3kk päästä neuvolaan.

Siili

mites ehkäisyrenkaan kanssa?

olen muutenkin kamalan ujo mennä kyselemään tuosta asiasta, vaikka tiettyjen ihmisten kanssa puhuminen on helppoa.. (:

eli terkkarin kautta ei tarvitsi käydä lääkärissä vai?
Mitä siellä lääkärissä muuten edes tehdään? (tarkalleen)

redhead

Pakko kysyä tällaista kun en mistään muualta ole selkeää vastausta löytänyt. Eli olen 16-vuotias tyttö ja ensimmäiset pillerit tarttis hankkia ja olen varannut ajan paikallisesta (pääkaupunkiseutu) ehkäisyneuvolasta.

Nyt kiinnostaisi tietää maksaako tämä tarkastus jotain ja jos maksaa niin kuinka paljon?

Jotkut sanovat että alaikäiselle gyne olisi ilmainen toiset taas väittävät että maksullinen. Miten siis on? Minun piti aikaa varatessani kysyä asiasta mutta enpäs tietenkään muistanut. :/

marimma
redhead
Jotkut sanovat että alaikäiselle gyne olisi ilmainen toiset taas väittävät että maksullinen. Miten siis on? Minun piti aikaa varatessani kysyä asiasta mutta enpäs tietenkään muistanut. :/

minusta tuntuu että jos yleiselle puolelle menet. Siis ihan paikkakunnan terveyskeskus tms niin se on alaikäsille ilmainen. Yksityisellä sitten maksaa jo kaikilla nuo tutkimukset.

Tämä siis minun käsitys :)

redhead
marimma
redhead

minusta tuntuu että jos yleiselle puolelle menet. Siis ihan paikkakunnan terveyskeskus tms niin se on alaikäsille ilmainen. Yksityisellä sitten maksaa jo kaikilla nuo tutkimukset.

Tämä siis minun käsitys :)

Oukhei. No sitten ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kiitos =)

marimma
redhead
Oukhei. No sitten ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kiitos =)

Kannattaa tietty varmistua asiasta vaikkapa soittamalla tuonne terveyskeskukseen tai mikä se paikka ikinä onkaan ja kysyä :) näin ei ainakaan tule ikäviä yllätyksiä

Daisy

Minä en ole saanut koskaan pillereitä ilmaiseksi, en edes sitä ensimmäistä kolmea kuukautta.. Lukioaikana kun pillereiden syönnin aloitin, meidän koulun terkka ei antanut pillereitä, vaan sanoi, että pitää mennä lääkäriltä hakemaan.

Miltzu

Hei haloo. Ei todellakaan saa muita kuin ilmaisia 3 kk:n näytepakkauksia, JOS pillerit ovat ensimmäiset. Siitä eteenpäin LÄÄKÄRI kirjoittaa pillereihin resepteihin, ei terveydenhoitajat. :!:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat