Mitä mieltä (e-pillerit) - Ehkäisy

Jso888

eli olen kohta 18 vuotias. kihloissa maailman ihanimman miehen alun kaa. :D sitten siitä että hankkiakko e-pillerit.. en ole asiasta varma

olen asunut koko elämäni ilman äitiä.. tarkotan tällä sitä että asuin vanhempien luona 16 ½ vuotiaaseen asti ja sit muutin pois. mutta en ole ikinä voinut puhua äitini kanssa.. mistään mitä mieltä olette.
onko e-pillereitä edes pakko hankkia :?: :?:

Kommentit (6)

katie-

On toki olemassa muitakin ehkäisykeinoja kuin pillerit. Jos ette lapsentekoa ole vielä suunnitelleet, niin kannattaa etsiä itselle sopivin vaihtoehto. Laastarit, ehkäisyrenkaat ym. voivat myös olla hyviä keinoja ehkäistä. Ymmärtääkseeni ne ovat yhtä tehokkaita ehkäisyn suhteen.
Toisaalta olisi hyvä, että molemmilta tarkastettaisiin, ettei mitään tauteja ole ennen kuin siirrytte seksiin ilman kortsua (oletan siis teidän jo harrastavan seksiä, kun kihloissakin olette...?) Varaa aika paikkakuntasi terveyskeskuksesta (lääkärin vastaanotto/neuvola, riippuen paikkakunnasta) ja käy siellä keskustelemassa asiasta. He osaavat varmasti neuvoa sinua tässä asiassa. :)
Itse hain pillerit jo 15-vuotiaana, enkä ole katunut, vaikka sivuoireita on (vaihtelevat mielialat yms.). Mieluummin olen itse varma siitä, että ehkäisy-asiat ovat kunnossa, kuin pelkään, että kondomi menee epähuomiossa rikki tai jotain...

sopuli

Eihän nyt kenenkään ole pakko pillereitä hankkia! Sitten täytyy vaan pitää ehkäisystä huolta muulla tavoin. Pillereiden suosio perustuu varmaan siihen, että ne ovat niin varmoja oikein syötyinä ja tavallaan myös ehkäisy on niillä helppo hoitaa. Kääntäpuolena on sitten sivuvaikutukset, mitä pillerit aiheuttavat... Tai voivat aiheuttaa.

figaro
Jso888
onko e-pillereitä edes pakko hankkia :?: :?:

Ei e-pillereiden hankkiminen ole pakollista. Itse, jos saisin valita toisin kuin mitä valitsin silloin, kun ensimmäisen kerran pillerit otin, en ottaisi enää ollenkaan. Tosin tällä hetkellä kuitenkin on vaihtoehtoja enemmän kuin tuolloin 1990-luvun puolivälissä.

Jos kondomin kanssa homma toimii ok niin älä käy e-pillereitä. Mutta jos kuitenkin kondomin kanssa ei halua niin kannattaa miettiä muut hormonaaliset vaihtoehdot läpi. Täällä foorullakin on aika hyvin kerrottu kokemuksista niin laastareista kuin kapseleista ym.

jemina1

onhan pillerit toki hyvä ja luotettava ehkäsy tapa..ite suosin kyllä sitä..vakituisessa parisuhteessa tosi hyvä juttu..mutta kaikilla omat mielipiteensä:>..ei sitte tarvi olla paniikissa että onko kortsu menny rikki tai jotain muuta vastaavaa..on myös hyvä koska kuukautiset tulevat säännöllisiksi..itselläni tiedän päivän ja kellonajan tarkkuudella koska alkaa:) äitini on terveydenhoitaja joten olen saanu kuulla seksivalistusta jo 3 luokasta asti :lol: mutta oppi on kyllä menny perille tosi hyvin :D

figaro

Aina ei silti tuo säännöllisyys tule kaikilla sittenkään. Näitä e-pillereitäkin kun on moneen lähtöön.

Minä sinänsä miettisin sitä, mitä nämä napit kenties saavat tulevaisuudessa aikaan. Oma hormonitoiminta ei ohjaa kehoa.

Abby

Kuten täällä kaikki muutkin niin myös minä olen sitä mieltä että kannattaa ottaa selvää muistakin ehkäisymenetelmistä ennen kuin vain menee ja hankkii itselleen e-pillerit. Nykyään on niin paljon muitakin vaihtoehtoja jotka voivat olla juuri sinulle paljon sopivampia kuin nuo pillerit. Sehän ei tietysti selviä kuin kokeilemalla. Lääkärin kanssa kannattaa keskustella pitkään ja hartaasti eri vaihtoehdoista. Ja aina voi onneksi vaihtaa mikäli joku tietty merkki tai tyyppi ei sovikaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat