"Varmat päivät" - Ehkäisy

Sharon
mandii
Vastatkaahan nyt, te jotka tuolaista venäläistä rulettia harrastatte, kun kerran sen lapsen haluatte (päätellen siitä että noin teette), niin miksi ihmeessä ette vain anna mennä? Helpompaahan elämä olisi ilman tuollaista säätämistä ja jatkuvaa kierron ja limojen tarkkailua. Eikö niin?

Helpompaahan se elämä olisi ilman tuollaista säätämistä ja jatkuvaa sivuoireista kärsimistä pillereiden kanssa? :roll:
Jos mun pitäisi valita 'varmojen päivien' ja pillereiden väliltä alkaisin tarkkailemaan luonnollista kiertoani. [size=7](Tällä hetkellä kuitenkin kuparikierukka hankinnassa ja alan tarkkailemana kiertoani myös sen kanssa.)[/size]

Varmat päivät on aivan eri asia, kuin kierron tarkkailu. Varmoina päivinä pidättäydytään seksistä lähinnä 14. päivän tienoilla ennen menkkoja, mutta kierron tarkkailu perustuu lämpöjen mittaukseen, limojen tarkkailuun ja erittäin säännölliseen kuukautiskiertoon.

Tosissan kiertoaan tarkkailevat tulevat hyvin harvoin raskaaksi ja tämä luonnollinen ehkäisy on yllättävän varma.

Ihmiset tuntuvat unohtaneen ihmisruumiin toiminnan. Raskaaksi ei tulla yhdestä siittiöstä, ei siittiöistä häpyhuulilla eikä muutakuin hedelmällisinä päivinä. :roll:

Sivut

Kommentit (46)

mandii

Vastatkaahan nyt, te jotka tuolaista venäläistä rulettia harrastatte, kun kerran sen lapsen haluatte (päätellen siitä että noin teette), niin miksi ihmeessä ette vain anna mennä? Helpompaahan elämä olisi ilman tuollaista säätämistä ja jatkuvaa kierron ja limojen tarkkailua. Eikö niin?

Eli: Jos lapsi kerran saa tulla, niin miksette tee sitä lasta?

bellu

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta en ole koskaan tullut kunnolla ajatelleeksi tätä seikkaa että mitä päiviä itse asiassa kutsutaan varmoiksi päiviksi kierrossa?

Ei ole tullut koskaan ajateltua asiaa, koska olen aina ajatellut itsestään selvyydeksi jonkinlaisen ehkäisyn käytön (kortsu aina, pillerit tällä hetkellä harkinnassa).

Ajattelin vaan.. valistakaa NAISTA :lol: :roll:

figaro

Varmat päivät ovat kierron alku- ja loppupään päiviä. Keskellä kiertoa on oletetusti hedelmällisintä aikaa eli tuolloin on ovulaation aika.

En silti luottaisi ellei kierto ole satavara ;)

Miffy

Joo, eli siis varmat päivät tarkoittaa tosiaan niitä päiviä, jolloin siittiöiden päästessä sisään ne eivät kuitenkaan elä seuraavaan mahdolliseen hedelmöittymishetkeen asti.

Me käytetään tavallaan tota systeemiä, tosin mies ei tule sisälle kuin kaikkein luotettavimpina päivinä; menkkojen aikaan. Muulloin miehen tullessa (niin että mällit lentää) me käytetään kortsua. Mulla on tosin nyt alkaneet muuttua menkat epäsäännöllisemmiksi, saas nähä miten nyt sit käy.

Abby

Periaatteessa yksikään päivä ei ole varma mutta mikäli uskallat luottaa siihen ja kiertosi on säännöllinen niin ne kierron ensimmäiset ja viimeiset päivät ovat aika epätodennäköinen aika tulla raskaaksi. Itselläni ei ole kokemusta luottamisesta varmoihin päiviin mutta tunnen muutamia jotka ovat luottaneet ja hyvin on mennyt mutta tunnen myös niitä joille onkin sitten putkahtanut yllärivauva vaikka kierto onkin ollut olevinaan täysin säännöllinen. Itse en kyllä uskaltaisi luottaa mutta mä nyt aina mietinkin noita kauhuskenaarioita. :D

Amalia

Mikään päivä ei ole sataprosenttisen varma päivä! Vaikka ei tosin kyllä ole mikään ehkäsykeinokaan, valitettavasti. Mä kyllä luottaisin silti mieluummin kortsuun ja/tai pillereihin kun "varmoihin" päiviin... Toi jälkimmäinen keino vaikuttaa yhtä pätevältä kun joku 'en mä tuu sisälle' -tyyppinen ratkasu :roll:

Miffy

Hm, no kyllä mä melkein uskallan olla sitä mieltä että jos harrastaa seksiä ja ovulaatio tulee kahden viikon päästä siitä, niin ne siittiöt ei VOI elää siellä niin kauaa ;)

MIKÄÄn ehkäisykeino ei ole 100% varma!

Laura P

Varmoista päivistä oli jonkin verran keskustelua myös http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1783&postdays=0&p... touhutipoista raskaaksi -ketjussa, joten en nyt ehkä viitsi mennä siihen sen syvemmälle. Lyhyesti kuitenkin näin: varmoja päiviä on, mutta pelkän kuukautiskierron avulla ei välttämättä voida tietää, mitkä ne ovat. Usein sanotaan, että lämpö-lima-kierto -menetelmällä päästään suurempaan luotettavuuteen.

korkkiruuvi

Heih. no entäs kun oma kiertoni on NOIN 31 pvää ja ovis on noin 14 päivä niin tuota, kestääkö se ovis vain sen yhden päivän? sillä harrastin seksiä kaksi pvää oviksen jälkeen ja ilman ehkäisyä... (olen pöllö, tunnustan)

anilize

mun käsittääkseni se munasolukin voi säilyä muutaman päivän hedelmöittymiskelpoisena, myös siittiöt selviävät useita päiviä. että saatat siis olla raskaana. :shock:

Mimia

Munasolu tosiaan elää vain noin vuorokauden, mutta sitkeimmät siittiöt voivat hyvissä olosuhteissa elää jopa viikon. Ja kannattaa muistaa että vain yksi siittiö tarvitaan..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat