Pillereiden hankkimisesta toisesta paikasta. - Ehkäisy

vihollinen

Eli mä oon syöny pillereitä nyt joku pari vuotta, ja hankkinut ne aina kouluterkan ja -lääkärin kautta. No, nyt kun kouluni loppuu enkä ole enään opiskelija, niin pitäisi mennä oman kuntani (joka on eri kunta, kuin missä opiskelen) terveyskeskukseen uusimaan reseptiä.
Mietinkin, että voinko vaan mennä omalääkärille kouluterkalta saaman reseptin kanssa, että hän uusisi, vai pitääkö mun aloittaa koko pillereiden hankkiminen "alusta"..?!
Jos pitää aloittaa alusta, niin mihinköhän pitää sitten suunnata? silloinkin omalääkärille?

Sivut

Kommentit (21)

vihollinen

Ok. kiitoksia.

Mutta entäs, kun kävin kouluterkan kautta yksityisellä papakokeessa just, ja ne lähetti sen tuloksen suoraa terkalle, joten mul sitä ei oo, niin pitääköhän mun mennä kuitenki sit uudestaa papaan, vai mitenköhän tos toimitaan?

figaro
vihollinen
Ok. kiitoksia.

Mutta entäs, kun kävin kouluterkan kautta yksityisellä papakokeessa just, ja ne lähetti sen tuloksen suoraa terkalle, joten mul sitä ei oo, niin pitääköhän mun mennä kuitenki sit uudestaa papaan, vai mitenköhän tos toimitaan?

Saat tulokset soittamalla. Pyynnöstäsi he lähettävät tulokset myös kotiin tai omalääkärillesi.

Näin kaikkien tulosten kanssa, jos paikkakunta vaihtuu (ja kannattaa pyytää niin ei tarvitse sitten miettiä ja arvailla, mitähän sitä on tullut sairasteltua tai mitä ne ovat tutkineet ;) )

figaro

Aika pitkään menee jos viikko kuluu. Täällä saa joko jo samana päivänä tai seuraavana päivänä :shock: (riippuen siitä mihin aikaan päivästä vie reseptin)

vihollinen

Mutta siis kun kävin siellä yksityisellä papassa, ja siellä pyysin, että he lähettäisivät tulokset suoraan terkalle, koska sinne olin kuitenkin menossa parin vkon sisään. Joten sinne ne tulivat, joten voinko siis vielä terkalta pyytää että lähettäisivät mulle? vaikka kyllä luulisin että joutuisin ne itse hakemaan, mutta kuitenkin...

No, mulla on muutakin asiaa lääkärille, joten kaippa sen siinä samassa voi siellä selvittää.. vaikkakin sit täytyy maksaa se tyhmä lääkärimaksu.. :? höh.

Breeze

Täällä käydään joka toinen vuosi lääkärillä uusimassa se resepti ja joka toinen riittää että käy terkkarilla.

Varaa vaan ajan e-neuvolaan ja se terveydenhoitaja kysyy muutaman kysymyksen ja mittaa verenpaineen. Reseptin saa hakea seuraavana päivänä vastaanotosta.

Lääkärillä kun käy niin otetaan papa-näyte, tulokset saa muistaakseni viikon kuluttua ja reseptin heti mukaan.

vihollinen

Selvitin asiaa terkalta, ja he lupasivat sieltä, että saan tulokseni.. mutta että heillä on kuitenkin käytäntö, että he eivät lähetä, vaan minun pitää itse hakea.. niinkuin arvelinkin.
Hankalaa sinänsä, että kouluterveydenhoitaja on toisessa kaupungissa missä asun, ja kaikenlisäksi vielä sen kaupungin ihan toisella suunnalla mistä itse tulen. Huoh.. ja koska pääsen joka päivä töistä klo13 ja terkka menee kiinni klo14.. joten tiukaks menee :D no, täytyy karata töistä.

vihollinen
figaro
Minusta sinulla on oikeus vaatia ne tulokset lähetettäväksi, jos et kerran itse pääse hakemaan. Terkkarisi taitaa olla vain laiska.

Ei vaan, siis kun se on joku yleinen käytäntö siellä. Koska toi on yhteinen terkkarihomma tosi monelle koululle, ni se selitti jotai, et ne joutuis muuten lähetteleen joka päivä hirveesti opiskelijoille kaikkia juttuja postissa.
Sama kun oli sen kanssa, että ne ei tee siel ollenkaan terveystarkastuksia ajokorttia varten, koska muuten siellä olisi koko ajan kauhea ruuhka sen takia.. Tyhmää sinänsä, mut minkäs teet.

vihollinen

Niin.. totta :D olisinhan mä aina voinu vaikka yrittää keinoa, että lähetän sinne kirjekuoren postimerkillä, jolla ne vois sen mulle lähettää, mut :D no joo..
Enköhän mä nyt jotenkuten sinne toivottavasti selviä :)
sain ajan omalääkäriltä 1.6, joten onhan tässä aikaa sinne terkalle viel mennä :)

figaro

Ymmärsin, että lähete oli kouluterkan puolesta tehty yksityiselle.

Mutta mutta.. olisihan sitä voinut sinne yksityiselle asemalle soittaa ja pyytää sieltä lähettämään kotiin tai kertomaan tulokset. Totta turiset Dubyamoa ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat