EHKÄISYSTÄ KYSYTTÄVÄ... - Ehkäisy

_miss_

Tuotani... olen 18vee likka..ja oon tavannu yhen tosi mukavan tyypin ja haluisin harr. hänen kanssaan seksiä, jota en ole ennen kenenkään kanssa tehnyt :oops: :oops: Joten kysyisin että mikä ehkäisy keino ois paras? Siis niinko kyll tämä jätkä käyttäis kondomia..mutta en luota täysin sen varaan, vaan pelkään että tulisin raskaaksi :? Että.. oisiko pillerit hyvä vaihtoehto?? Mutta olen kuullut että ne lihottavat?? Että oisiko jotain muuta ehkäisymenetelmää naiselle??
Ja lääkäriltäkö niitä pillereitä sitten saisi? :oops:

Anteeks tyhmyyteni :oops: :oops: :oops:

Kommentit (13)

sopuli

Juu, pillerit voi hankkia esim oman terveyskeskuksen tai terkkarin kautta. Ne ovat aika varma keino, mutta sivuvaikutuksia saattaa olla, sehän on selvä, kun hormonien kanssa ollaan tekemisissä.

Tuo lihominen... No, kannattaa miettiä, että varmaan puolet (ja luultavasti enemmänkin) ikäisistäs pillereitä syö. Lihottaako ne sit todella, enpä tiiä.

_miss_

Niin mutta en halua lisää ylikiloja!! Kun niitä on jo muutenkin... eikö oo mtn muuta.. Jotain pilleria tai jtn joka esim. pistetään ihon alle.. ja joka vaikuttaa muutamii vuosii?

pikku-kata

Ei ne pillerit kaikkia lihota. Mä oon laihtunu siitä ku alotin pillerit eli n. ½ vuotta sitten niin 5-6kg. Tiiä sitten että johtuuko se pillereistä laihduttaako rakkaus :D

figaro
_miss_
Niin mutta en halua lisää ylikiloja!! Kun niitä on jo muutenkin... eikö oo mtn muuta.. Jotain pilleria tai jtn joka esim. pistetään ihon alle.. ja joka vaikuttaa muutamii vuosii?

Yleensäkin hormonivalmisteet voivat tehdä omat kepposensa kehossa yksilöstä riippuen. Et voi tietää miten oma kehosi reagoi, jos et eri ehkäisymenetelmiä kokeile. Kannattaa lueskella esim. täältä eri pillerimerkkien sivuvaikutuksista (löytyy ihan yksittäisiäkin keskusteluja, joita on eri merkkien käyttäjät aloittaneet). Kannattaa myöskin muistaa, että parinkympin kieppeillä monelle nuorelle naiselle tulee muutoinkin kehoon muotoja ja pyöreyttä eikä kaikki näin ollen ole pillereiden aiheuttamaa (itse menin törppöilemään vaihdon kanssa, kun yhtäkkiä viiden vuoden syömisen jälkeen olevinaan lihoin pillereiden takia).

Ja ihon alle laitettavia kapseleita on. Niistäkään ei voi mennä takuusee, miten kenenkin keho reagoi. Oma ja itselle sopiva ehkäisykeino on vain löydettävä. Kondomikin on miltei 100% varma ehkäisyväline oikein käytettynä. Huonoa tuuria on mukana, jos kumi rikkoutuu.

greencorbie

Minä en ole lihonut enkä laihtunut pillereiden käyttöönoton jälkeen, joten se lihominen ei ole ihan sääntö. :wink: Ja kaikissa ehkäisyvälineissä on omat haittansa, oli se sitten vaikea käytettävyys, saatavuus, kalleus, sivuvaikutukset tai vaikka kondomeissa lateksin haju ja epävarmuus. Sinun kannattaisi ehkä miettiä mikä sopisi sinulle parhaiten, lueskella asiasta ja muuta. Ja jos olet esim. lukiossa, niin terveydenhoitajan juttusille nopsasti niin saat sieltä lisäinfoa.

_miss_

Noh...oon miettiny..et jos ottasin pillerit..
Pitäs jousta hilpan pippaa varaan lääkärille sit vaan aikaa....
Ja toivoa ettei vaan liho!!! :roll: :(

katie-
_miss_
Noh...oon miettiny..et jos ottasin pillerit..
Pitäs jousta hilpan pippaa varaan lääkärille sit vaan aikaa....
Ja toivoa ettei vaan liho!!! :roll: :(

Ei ne PILLERIT lihota, voi vain aiheuttaa eri kautta painon nousua. Esimerkiksi, ruokahalu voi kasvaa, jonka vuoksi syöt enemmän --> paino kasvaa
Tai sitte hormonien takia tekee mieli useammin makeaa, jokapäiväinen suklaa taatusti lisää kiloja.
Joten lihomisesta ei ole pelkoa niin kauan kun itse pystyy kontrolloimaan syömisiään! :wink:

papuna

mulla on ainakin se jo ihan monen vuoden mielipiteeksi muodostunut ajatus,ettei ne pillerit TODELLAKAAN useimpia lihojia lihota,vaan ne telkkarin tuijottelu illat kun istutaan kotona ja mussutetaan nameja tai sipsiä.

kukaan ei liho,ellei syö enemmän kuin kuluttaa ja se on fakta.

jos tuntuu että tietty merkki saa liikaa aikaan hormooni heilahteluja ja siihen ahmii lohtua,niin miettiä lääkärin kanssa voisko merkkiä vaihtaa.

huoletta vaan gynelle pillereitä hakeen!
muistahan silti myös kumi jos miehellä on ollut aikaisempia seksisuhteita eikä oo testeissä käynyt!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat