Kysymyksiä pillereistä - Ehkäisy

Emilie

Yasmin pillerit on käytössä, eli yhdistelmäpillereillä mennään. Mutta kiitos tästä ohjeesta, pitää yrittää ensi kerralla pitää pilleri paremmin hyppysissä että se ei päätä taas pompata tietämättömiin.

Sivut

Kommentit (1186)

-Maya-
Amorous
Ainaha liuskasta pitäis vähintää se 3 viikkoa syödä. (Eli koko liuska) Näin mulle on neuvottu.
mut jos esim. vikalta viikolta unohtaa yhden niin sitten on neuvottu jättämään loputkin syömättä ja pitämään taukoviikko samantien vai oonko nyt itekin ihan hakoteillä?ekalla ja tokalla viikolla voi vielä unohduksesta huolimatta jatkaa pillereiden syömistä..

Tsein
-Maya-
Amorous
Ainaha liuskasta pitäis vähintää se 3 viikkoa syödä. (Eli koko liuska) Näin mulle on neuvottu.
mut jos esim. vikalta viikolta unohtaa yhden niin sitten on neuvottu jättämään loputkin syömättä ja pitämään taukoviikko samantien vai oonko nyt itekin ihan hakoteillä?ekalla ja tokalla viikolla voi vielä unohduksesta huolimatta jatkaa pillereiden syömistä..

Juuri näin. Toinen vaihtoehto on tietysti kolmannen viikon unohduksen jälkeen jatkaa seuraava liuska suoraan putkeen, mutta se on sitten omassa harkinnassa kummin haluaa toimia. Jos aloittaa taukoviikon päivää aikaisemmin, koska on syönyt yhden ylimääräisen pillerin liuskan lopusta viemäriin pudotetun tilalle, se on sama kuin "unohtaisi" viimeisen pillerin liuskasta. Ehkäisyteho ei heikkene kun toimii ohjeen mukaan.

Kiibu
Sharon
Heti pillereiden aloitettua ei kannata alata kahta laattaa napsimaan. Kuitenkin sulla on tuo käsileikkaus eessä, joten mä neuvoisin pitään tauon puolentoista laatan jälkeen.

Tyhjennysvuoto ei ole sama asia kuin menkat. Pillereitä syövillä naisilla ei ole menkkoja lainkaan, vaan nimenomaan tyhjennysvuoto. En nyt ala pilkunviilausmielessä tätä kertomaan, vaan että pillerivuotosi ei välttämättä käyttäydy samalla tavoin kuin runsaat kuukautisesi.

Juu, kiitos. Tää tiputtelu on alkanut olemaan melkoisen runsasta tiputteluksi. Ei taida olla mitään keinoa tietää onko tämä edelleen tiputtelua vai onko tyhjennysvuotoa? Tänään sunnuntaina olisi periaatteessa vika nappi vuorossa ja sitten pitäisi olla tauko, mutta koska haluan siirtää leikkaukden takia tyhjennytvuodon aikaa niin olen ajatellut syödä vielä 7-10 päivää nappeja ja pitää vasta silloin tauon.

Meneekö kaikki ihan sekaisin jos syön nyt vielä sen 7-10 päivää vaikka vuoto olisiki jo alkanut? En millään haluisi pitää sitä taukoa just leikkauksen aikana.

Tsein
Amorous
Liuskasta vaa seuraava pilleri, mutta älä lyhennä sitä 3 viikkoa sillä yhellä päivällä. Syö mieluummin sitten yksi ekstra viikko, jotta ehkäisyteho säilyy.

Miksi tällainen ohje? Liuskan lyhentäminen ei heikennä ehkäisytehoa. Ei ole tarvetta syödä ekstraviikkoa seuraavasta liuskasta.

Taistelukääpiö

siis tääkin on nyt vaan varmuuden vuoksi. eilen otin viimeisen cilest pillerin, nyt ois vaihto yasmineihin. otin viimeisen siis la ja otan seuraavan ens su, eiks jee? tyhmä kysymys mut tää vaihto stressaa mua :S

cunisex

Niin tämmöstä mietin että onkohan pillereiden ottoajankohta suhteessa mielialanvaihteluihin?

Ennen otin pillerin aamusella, tuntui olevan jonkin verran "ankeampi mieli". Nyt kun siirryin ottamaan pillerin illemmalla, tuntuu että mielialanvaihtelut vähenivät. Kuvittelenko vain?

vaapukka

menee vähän ot, mutta silti.. se on tosi ärsyttävää, kun se pilleri oikeesti tippuu lattialle :evil: se on niin pieni ja mitätön, ettei sitä voi löytää! ainakaan valkoselta matolta.

hann

okei, onkohan mahdollista jatkaa pillereiden syömistä suoraan seuraavana päivänä edellisten lopettamisesta, koska haluaisin siirtää menkkojani koska kyseisellä viikolla olisi loma matka tiedossa. Kenelläkään mitään aavistusta?

Sharon

Mun mielestä sun Amorous ei ole mikään pakko aloittaa pillereitä, jos et kerran niin halua! Sivuoireiden yleisyydestä sen verran, että vain yhdessä hormoniehkäisyvalmisteessa olen nähnyt ne listattuna kunnolla ja suurin osa niistä sijoittui >1/10. Erittäin epämääräisesti ilmaistu. Tuohan voi tarkoittaa vaikka puolia.
Mä sanon näin päin. On varsin harvassa ihmiset, joille ei sivuoireita tule lainkaan. Eri asia on sitten se miten merkitseväksi henkilö itse sen näkee. Eräässä kyselyssä vain 14% naisista ilmoitti, ettei heillä ole minkäänlaisia sivuoireita tai ne ovat hyvin pieniä. (Anteeksi, etten nyt löydä tästä tietoa netistä ja voi linkittää lähdettä.)

Pointti oli se, etteivät vain sivuoireet ole syy lopettaa valmisteen käyttöä vaan asiakkaan oma mielipide riittää. Mikään ei velvoita Amorousta käyttämään hormonaalista ehkäisyä mikäli hän ei halua ja hänen tulee voida vaatia parempaa palvelua ehkäisy/perhesuunnitteluneuvolasta.

Ediale

Alko mietityttämään että onkohan muillakin samanlaisia kokemuksia kun mulla.. Elikkä, yleensä syön pillereitä aina kaksi lastaa putkeen, ja sitten taukoviikko. Nytten päätin erinäisistä syistä pitää taukoviikon jo yhden lastan jälkeen, ja kroppa on ihan hemmetin sekasin! Menkat on kamalan kamalan runsaat ja hirmuiset menkkakivut, kun taas kahden lastan jälkeen menkat on täysin kivuttomat ja "helpot". Koko viikon ajan kammottavaa päänsärkyä kanssa, ei helpota ees burana.
Olihan tää arvattavissa ku kroppa tottunu eri meininkiin, mutta yähh..

Eli, onko muilla vastaavia kokemuksia?

agarina

Tämä ei ole edes mikään kysymys, vaan purkautuminen.

Mua ärsyttää se, että joskus en ole varma siitä, nielinkö pillerin. Laitan pillerin suuhun ja se katoaa. :evil: Tietenkin se tulee nieltyä, ei se nenäänkään humahda, mutta se jää vaivaamaan ja sitten pitää kontata lattialla katsomassa, ettei pilleri ole esim. sängyn alla. Ja sitten miettii koko päivän, että mitä jos.

Hansu^^

oon syönny nytten yhen liuskan Yasminelle e-pillereitä, ja ensimmäisen päivä jälkeen on ollu koko ajan kauhee päänsärky.

Mitä mieltä ootte, että kannattaisko mun vaihtaa heti toiseen merkkiin vai syödä liuskat loppuu ja soittaa aika??

On nimittäin aika inhottavaa tämä päänsärky, kun olen viel opiskelija. :(

tiikeli
Stacie
Kepatäti
Ei se hinta niiden lääkkeiden vaikutuksissa näy. Etenkään e-pillereissä, joissa ongelmat johtuu omasta hormonitoiminnasta ja sen sopeutumisesta.)

Niin..! Onko minipillereissäkin sitten niin että toinen merkki voi sopia paremmin?

On, onhan niissä eri vaikuttavat aineet. Tai jossain taitaa olla kaksikin.

Mä kans jouduin pakosta ottaa Mini-Pillit kun ei kertakaikkiaan ollu varaa laittaa 30e Cerazetteihin. :? Eihän sekään oo kun kymppi per kuukausi, mut kerralla maksettuna se on liikaa. 8e löytyy aina jostain vaikka lainaamalla jos ei muuten. 8)

Varmaan ne hormonit niissä Mini-Pilleissä alkaa jotenkin jo vaikuttaa kun eilen sain jonkun ihme itkukohtauksen lievästi "herkästä" aiheesta johon en muuten reagoisi kuitenkaan noin vahvasti. :oops: Toivottavasti niitä ei ala tulemaan usein. :roll:

*edit*

Ainiin, toihan voi enteillä menkkojakin. Mulla on aina ollu suht kauheet PMS:t ennen menkkoja. :shock:

Tsein

Pirita_: Kyllä voi. Jos tekee muutoksia syöntirytmiin, voi olla, että tyhjennysvuoto ei tulekaan normaalisti. Se voi alkaa tavallista myöhemmin tauolla, jäädä vaikka kokonaan tulematta tai kuten itselle on käynyt useamminkin, vuoto onkin epätavallisen niukka.

femelle: Jotkut ovat saaneet avun Ceridal Lipolotion-nimisestä aineesta. On tarkoitettu mm. limakalvojen hoitoon ja saa ne kosteutumaan. Voidetta saa apteekista.

lily

En osaa vastata, mutta luulisin, että apteekissa vaihtaisivat "tuoreempiin". Kyllähän lääkkeessä pitäisi ostohetkellä olla sen verran päiväystä jäljellä, että koko pakkauksen pystyy käyttämään voimassaoloaikana..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat