HARMONET e-pillerit - Ehkäisy

-Caroline-

Käytin harmonetteja vähän alle vuoden ja vaihdoin toiseen merkkiin, Yasminiin. Syinä olivat mielenalanvaihtelu ja lihoaminen sekä rintojen kasvu. Oireet eivät loppuneet vaikka olen syönyt niitä monia kuukausia. Tämä Harmonet ei sopinut minulle ollenkaan. Olen tyytyväinen nykyisiin e-pillereihin.

Muokkasin tämän viestin hieman..

Sivut

Kommentit (46)

-Maya-

Jos joku haluaa Harmonet- merkkisiä pillereitä kaks liuskaa edullisesti ni nyt ois saatavilla.. :wink:

kaveri yritti niitä mulle kaupitella, mutta mulla on eri merkki käytössä ni en viitti ottaa, vaikka ne kuulema kävis mulle ku Mercilon on joku harmonetin rinnakkaismerkki..
kaveri joutu vaihtamaan pillerimerkkiä migreenin takia niin kaks liuskaa meinaa jäädä sille käteen, joten jos joku tarvii ni saa laittaa YV:ä..

Fanni

Käyttääkö joku? ite oon käyttäny pian ensimmäisen kartan, vielä on 2 karttaa jäljellä, eli noin 2 kuukautta.

Onko teillä ollu jotain sivuvaikutuksia? itse huomasin suuttuvani todella helposti, mutta kaikista helpoiten sen huomasi poikaystäväni :lol: Olen tullut niistä aika kärttyisäksi... :roll: lääkärini sanoi että se on varmasti vain tässä alussa... eli toivottavasti ne oireet häipyvät.

Lisäksi olis vielä toinen juttu. Kuivuus nimittäin? Ja olen huomannut että en edes oikein "halua" enää seksiä :shock:
Yhdyntä on sattunut viime kerroilla niin pahasti, että haluttomuus toivottavasti johtuu siitä eikä muusta..

Kun kävin lääkärissä, se määräsi mulle Canesten -lääkevoidetta, koska epäili mulla olevan myös hiivatulehdus. Voiko sekin johtua pillereistä?

Vastauksia :D :D :D

irina

Itse oon käyttäny harmonetteja yli kaks vuotta.

Alussa oli tosi pitkä totutteluvaihe, oli tiputtelua, itkuherkkyyttä ja mielialanheittelyä. Ajan kanssa se siitä hellitti.

En oo ihan varma voiko pillerit itsessään aiheuttaa hiivatulehdusta, mutta mahdollisesti pillerit yhdistettynä stressiin tai huoliin tai jos oot ollu vaikka kipeä tai antibioottikuuurilla, mulla ainaki antibioottikuurin jälkeen tuppaa tulemaan hiivasieni kylään :twisted:

Kyllä se siitä niiden pillereiden kanssa, oot vaan kärsivällinen. :P
Mutta jos tuntuu, ettei ne sovi, niin keskustele lääkärin kanssa.

Fanni

lihomista? :o Mutta se lihoaminen johtuu vaan siitä, että e-pillereiden takia tuntee nälän tunnetta jatkuvasti ja sen takia syö enemmän? onko näin? mä huomasin että mulla on paljon useammin nälkä, sen takia oon alkanu kattomaan enemmän milloin syön :lol:

ja se rintojen kasvu ei olis mulla mitenkään pahitteeksi :wink:

Shandy

Ihan hyvin ne harmonetit toimi mulla muuten mut ei enää seksi maistunut. nyt olen ollut hetken ilman ja taas haluttaa.. harmia vaan et en oo miestä nähnyt vähään aikaan ;)

Peikko

Käytän Harmonetteja jo varmaan neljättä vuotta. Se oli ensimmäinen ja viimeinen merkki jota olen kokeillut. Ei ole tullut sivuvaikutuksia.. tai en tiedä onko mielialan vaihtelut sellaisia :? Mutta kuten lihomista, haluttomuutta tai kuivuutta ei ole.

Ameliem

Olen syönyt pillereitä nyt kahden vuoden ajan, ensin Harmonetteja koska poltin silloin mut lopetettuani vahdoin Yasminiin. Vaihtaessani merkkiä olin entistäkin kärttyisempi, mutta ajattelin sen kyllä olevan ohimenevää! Poikaystävä lähti ja lopetin hetkeksi syömisen kokonaan, mutta löydettyäni uuden kundin aloitin jälleen :lol:

Se, että lihoaa ei johdu pillereistä vaan todellakin ruokahalun kasvusta. Itse laihduin ensin kun luulin lihoavani pillereistä mutta sitten terveyden hoitaja ehti pelinn, kun painoa on muutenkin ollut niukasti, nyt 50 kg...

[color=red]Tahdon toivoa sulle oikein antosia hetkiä pillereiden ansiosta, kyllä se siitä alkuherkkyyden jälkeen[/color] :wink:

-Caroline-
Fanni
lihomista? :o Mutta se lihoaminen johtuu vaan siitä, että e-pillereiden takia tuntee nälän tunnetta jatkuvasti ja sen takia syö enemmän? onko näin? mä huomasin että mulla on paljon useammin nälkä, sen takia oon alkanu kattomaan enemmän milloin syön :lol:

ja se rintojen kasvu ei olis mulla mitenkään pahitteeksi :wink:

Niin. Lihoin vaikka liikuin ja söin ihan normaalisti. Ruokahalu ei kasvanut. Painonnousu loppui siihen kun vaihdoin toiseen merkkiin. Ennen e-pillereiden syöntiä liivikokoni oli 75C tai 75D (riippuu liivien valmistajasta). Nyt 75DD.. :?

Tyttönen

Vuoden verran käyttänyt kyseisiä pillereitä. Mitään ongelmia ei ole ollut.Tosin kuivuutta mullakin oli alussa,mut se helpotti sit jonki ajan kuluttua. Kk:t on tullu säännöllisiks eikä oo enää niin kauheeta vuotoakaan. Lihonnut olen ehkä muutaman kilon ja rinnat on kasvaneet,mut se on tosin vaan plussaa :D Jossain vaiheessa ajattelin,että itkuisuuteni johtui niistä,mutta siihen aikaan oli niin paljon muutakin,että ei sen tarvii niistä johtua. Olen kyllä ollut niihin erittäin tyytyväinen,eikä merkin vaihtoon ole aihetta.

jemina1

Aloitin harmonet pillerit noin 1,5 vuotta sitte. En tiedä johtuuko ärtymykseni pillereistä vai olenko vain tuliluonteinen :lol: Aloin epäillä asiaa vähän aikaa sitten ja asia häiritsee minua :? Toinen asia on sellainen, että vaikka haluaisi niin kovasti rakastella ja pitää hyvänä omaa kumppania niin ei kuitenkaan halua :? se on todella raivostuttavaa, kun sitten väkisin yrittää saada sitä halua ylle. Rakastan kultaani yli kaiken eli se ei johdu siitä ettei kiinnostaisi :wink: Sama juttu, kun on ns. rakastelun aika ja esim puhelin soi, tai joku kävelee huoneen ohi niin kaikki lopahtaa :(eli todellakin tähän riittää ihan pieni asia :( jotenki vain tulee sellanen olo, että taas on pilannut kaiken. Olen puhunu poikaystäväni kanssa asiasta ja hän ymmärtää minua täysin. Ollaan tässä mietitty, että kannattaako vaihtaa pilleriä vai onko parempi lopettaa kokonaan? En ole lihonut pillereitten aloittamisen jälkeen. Ainoastaan vaivaa mielialojen vaihtelu ja haluttomuus ja sitä kautta kuivuus :( muilla samanlaisia kokemuksia?

Fanni

jemina, mulla on JUST sama juttu :( pelkään kuitenkin että lihon niistä. Tuntuu koko ajan että lihon ja paisun, toivottavasti se on vain harhaluuloa. Mullaki on aikamoista kuivuutta+haluttomuutta.:( oon vasta yhden kartan syönyt, katon sitten jatkossa kun olen syönyt ne 3 karttaa mitkä on ensimmäisessä pakkauksessa, että miltä sitten tuntuu :)

jemina1

yksin ongelmani on vielä se, että ennen kun hankin pillerit en ollut harrastanut seksiä vielä. Halusin, että ehkäisy on kunnossa alusta alkaen niin nyt ei ole mitään mihin verrata, että onko halut vain kadonnut pillereiden takia vai viiraako vain päässä :lol: poika nimittäin aika herkkupala :wink: eli ei johdu ainakaan siitä ettei kiinnostaisi :D

Fanni

mäki aloitin harrastamaan seksiä vasta viime tammikuussa, pillerit hankin tässä kuussa ;) nyt oon siis tosiaan vasta sen ensimmäisen levyn syönyt.. en oo uskaltanu mennä vaa'alle, ennen pillereitä se näytti 64 kg !!! ja olen 172-3 cm pitkä. Mielestäni painoni on hieman yläkantissa.:( tai sitten olen niin "vaativa" :lol: Mutta pelkään koko ajan lihoavani.
Oon huomannu että kun söin levyn viimeisiä pillereitä, sivuvaikutukset oli lieventyneet, alussa menetin malttini liiankin nopeasti ;)

the-girl-next-door

Oon syöny harmoneteja reilut puol vuotta ja tuntuvat sopivan mulle ainakin tosi hyvin. Ensimmäisen liuskan aikana oli vähän tiputteluvuotoa, minkä tiesin olevan ihan normaalia aluksi, ja sekin loppui onneksi siihen.

OT: Vaikka en niin välitäkään napsia ylimääräisiä hormoneja niin pakko sanoa että ovat kyllä helpottaneet elämää kovasti: menkkojen alkamisen tietää kellon tarkasti, ei huolta raskaudesta (joo tiedän, aina on pieni mahdollisuus) eikö ole tarvinnut vaivata päätään menkoilla nyt yo-kirjoitusten aikana kun voi syödä kätevästi 2 liuskaa putkeen. 8)

the-girl-next-door

niin en ole huomannut itsessäni mitään fyysisiä ja psyykkisiä muutoksia pillerit aloitettuani eivätkä muutkaan ole huomautelleet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat