Pillereiden aloitus oikein? - Ehkäisy

Walbu

Pillerit aloitetaan ekana menkkapäivänä siksi, että silloin ei ole raskaana ja uuden munasolun kehitys ei ole vielä ehtinyt käynnistyä. tuohon perustuu se, että ne on luotettavia ekasta pilleristä lähtien kun aloittaa ekana päivänä. Jos taas aloittaa vaikka menkkojen 3. päivänä, voi olla että uuden munasolun kehitys on jo alkanut, ja siksi tuollaisissa pitää käyttää kondomia aluksi. Eli ihan oikein oot tehnyt.

Kommentit (6)

katie-

Voithan ottaa sen ensimmäisen pillerin sillon illalla kun menkat alkavat, mutta seuraavan sitten jo iltapäivästä ja näin pyöräyttää pillerin ottamisen ajankohtaan, mikä sinulle parhaiten sopii. :)
Itse ainakin tekisin näin, sillä mitä kauemmas menkkojen alkamisesta ensimmäisen pillerin ottamista lykkää, sen epävarmempi se on. En kyllä tiedä onko siinä vielä edes mitään riskiä, vaikka ottisitkin pillerin vasta seuraavana iltapäivänä, mutta varmuuden vuoksi itse ottaisin heti kun menkat alkavat.

Tyttö

Minua on alkanut pelottamaan, että olenko aloittanu pillereiden syönnin oikein. Aloitin pillereiden napsimisen ensimmäisenä vuotopäivänä, kuten ohjeissa sanottiin, mutta silti epäilys on suuri, koska kun ajatellaan loogisesti kiertohan menee ihan puihin kun aloitin syömisen ensimmäisenä vuotopäivänä. (kuukautisten välille vain 2vko.)

Toinen asia mikä hermostuttaa, on tiputteluvuoto. Kuukautiset onloppunut joreilu viikko sittenmuttasiltitiputteluvuoto ei millään lop. Tätä ei ole ollut ennen pillereitä. Johtuuko vain pillereistä?

Laura

Ihan oikein olet aloittanut pillerit ja tiputteluvuotoa voi tulla alussa, ennen kun elimistö tottuu pillereiden aiheuttamiin muutoksiin.

keira

sama täällä!! tiputtelua tuli ekan laatan ajan ja sitten loppui.. aika henkilökohtaista tuo varmaan silti on.. mutta kyllä olet oikein aloittanut,vähän hassulta kun se tuntuukin :D

katjah_

ite kanssa ekaa laattaa syön ja tuo tiputteluvuoto on aika inhoittavaa.. toivottavasti se loppuu seuraavaan laattaan mennessä.. :) no, ens perjantaina alkaa tauko :)

nightmare

kertokaapas minulle milloin aloitan pilleriden syönnin jos kerta niitä täytyy aloittaa ensimmäisen kerran syömään heti kun vuoto alkaa. Siis esimerkiksi, jos menkat alkavat esim. illalla 23 aikaan mutta en haluaisi aina ottaa sitä pilleriä niin myöhään illalla, niin onko ok jos otan sen vasta seuraavana päivänä iltapäivällä???

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat