Mitä on läpäisyvuoto? - Ehkäisy

_ankka

Siinäpä se kysymys olikin :)

Kommentit (10)

Walbu

Meinaat varmaan pillereiden yhteydessä tätä kysymystä? (voihan läpäisyvuodoksi katsoa vaikka sen että menee siteen läpi :lol: )

Mutta oikeesti läpäisyvuodolla tarkoitetaan sitä, että kesken e-pillerilaatan tulee vuotoa, joka yleensä on ihan tiputtelua mutta voi olla runsaampaakin, joka tapauksessa väärään aikaan. Yleensä tällöin vaihdetaan sellaisiin pillereihin joissa on vähän enemmän estrogeenia.

_ankka

Juu, tarkoitin :) Katsos kun alotin pillerit, vuoto oli ensimmäisen viikon verran niukkaa ja sitten muuttui runsaammaksi. Vuotoa kesti koko ensimmäisen liuskan ajan. Nyt on tauko, menkat. Toivottavasti ei vaan jatku tää seuraavanki liuskan ajan :cry: Luin paukkausselosteesta, että on normaalia, jos on tiputteluavuotoa tai sitten läpäisyvuotoa kun alottaa pillerit, mutta kun en tiennyt mitä se läpäisyvuoto tarkoittaa. Sekavasti selitetty :?

Walbu

Venaile rauhassa ainakin pari kuukautta, on ihan normaalia että se kestää sen kolme liuskaa ennen kuin homma alkaa toimia. Itselläni ekan liuskan ajan tiputtelua, sen jälkeen ei enää. Eli ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.

bounty

Ensimmäisen liuskan ajan tiputtelua/läpäisyvuotoa/mitälie tuli joka päivä ja nyt ensimmäinen tauko menossa ja menkat tuli 4 päivän kuluttua viimesestä pilleristä. Toivottavasti tiputtelu lakkaa pian, mutta ihan normaaliahan se kai on. :roll:

miiu_ti

Mä vaihdoin yasminelle pillereistä yaz- pillereihin, jossa on sama vaikuttava aine ja sama määrä sitä hormoonia, mutta silti tuli nyt ekan liuskan aikana läpäisyvuotoa. on menny jo 5 päivää ja jatkuu vaan...INHOTTAVAA.

sitä ei edes tule enää paljoa, mutta kuitenkin estää mua ja mun poikaystävää harrastamasta seksiä. ja sitten kohta alkaakin menkat niin on tosi kiva sitten poikaystävälle odotella tässä :D

ajattelin että ottaisin toisen liuskan perään jotta menkat ei tulis, mutta lisäisköhän se vielä niitä läpäisyvuotoja? onko kellään kokemusta?

Tsein

^Vaihdoitko pillerit syömällä heti viimeisen Yasminelle-laatan jälkeen putkeen Yaz-laatan? Vaikuttaisi todennäköisesti siihen tiputteluun.

Mutta sitten ihan tuohon toiseen asiaan, niin jos tiputtelee, se on merkki siitä, että limakalvo "haluaa" tulla pihalle. Toisen liuskan syöminen sellaisessa tilanteessa putkeen, voi johtaa siihen, että entistä enemmän vaan tiputtelee, kun limakalvo pyrkii vuotamaan ulos ja pillerit pitämään sen kasassa. Pieni vuoto on silloin hyvin tavallista ja voi sitten tosiaan kestää sen toisenkin laatan ajan. Fiksuinta olisi antaa tyhjennysvuodon tulla, jotta kohdusta tulee pihalle se, mikä siellä tälläkin hetkellä vuotaa ulos. Itse en söisi toista liuskaa enää putkeen, vaan söisin ne lumepillerit.

miiu_ti

kiitos mielipiteestä!

en tosiaan ottanut heti perään vaan annoin tyhjennysvuodon tulla ja sitten vasta aloitin yazin käytön...ehkä se nyt vaan on sitä kun on eka liuska uudesta pilleristä..

olematon

Mä oon jotenkin kuvitellut, et tiputtelulla ja läpäisyvuodolla ois ero? :D et läpäisyvuoto ois runsaampaa? oonko mä nyt ollu ihan puskassa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat