Raskaana vai ei? Voiko joku auttaa? - Ehkäisy

Autumn Child

Käytän e-pillereitä. Olen ottanut ajallaan. Kerran taisi toisella viikolla muutaman tunnin myöhästyä. Mutta jäi kuitenkin sen 12 tunnin alle. Sanoivat, että varaa aika lääkärille sitten jos kivut pahenee. En siis vielä ole varannut aikaa. Testin nyt sit päätin kuitenkin hakea ja tehdä huomen aamulla. Sitten saa sulkea pois ainakin sen raskauden mahdollisuuden jos negaa näyttää.. Saapi nähdä..

Niin juu ja mitenkäs testiin voi luottaa jos on tiputteluvuotoa?! Osaako joku sanoa?

Sivut

Kommentit (678)

brunetti1981

Yritän olla täällä mukana, jos vaikka piristyis... Nyt pelottaa että jos tulee aina saamaan keskenmenon. Oisin niin halunnu sen vauvan, halunnu jo monta vuotta ja kun päätettiin nyt tehä niin kävi näin. Kiitos halista figaro!

Sharon

^^ Oleellistahan tuossa tapauksessa on koska seksiä harrastitte. Siittiöt voivat elää maksimissaan viisi päivää ja munasolu korkeintaan vuorokauden. YLEENSÄ ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen seuraavan kierron alkua, mutta koska menkkasi ovat epäsäännölliset ei ovulaatiota välttämättä ole.

Raskaustestillähän tuo selviää.

RainWhispers

Tänään totuuden hetket, teen sen raskaustestin niin pääseepä hermoilemasta. Kaveri lupasi tulla henkiseksi tueksi. :lol: Odotan sen näyttävän negatiivista mutta pelkään silti kuollakseni positiivista... Ääk. :|

edit. negatiivista näyttää, helpottavaa vaikka ei ehkä niin yllättävää ollutkaan... :wink:

Mimia
Puutarhis
Jos Lalla-90 on kuitenkin raskaana, niin ymmärtääkseni pillereiden lopetuskin on suoritettava hallitusti. Joidenkin tutkimusten (en muista enää, mistä luin ja oliko luotettava lähde) mukaan E-pillereiden äkkinäinen lopetus saattaa suurentaa keskenmenoriskiä. Jos siis haluaa pitää lapsen. Nuo tutkimukset eivät tietenkään tarkoita sitäkään, että E-pillerit automaattisesti aiheuttavat keskenmenoja.

Olisi kiva jos löytäisit lähteen tuolle. Miten e-pillereitä edes voi lopettaa muuten kuin lopettamalla ne? Eihän niitä voi puolittaa ja näin pudottaa annosta, kuten joidenkin lääkkeiden kanssa tehdään...

Ja onhan tässä olemassa vielä yksi mahdollinen vaihtoehto. Periaatteessahan pillerit voi lopettaa jo nyt, jos menossa on pillerilaatan 3.viikko. "käyttöohjeissahan" sanotaan että jos sattuu unohtamaan pillerin 3. viikolla, niin pitää vaan sen taukoviikon heti perään. Eihän tuo kovin suositeltavaa ole, mutta ei kyllä vaarallistakaan. Itse tekisin tuossa tilanteessa noin, kun testikään ei vielä plussaa välttämättä näytä.

des

Mä en tajua tota epätodennäköisestä raskaudesta panikoimista/vainoharhailua ollenkaan. Ottais vaikka tavaks tehä raskaustestin aina parin kuukauden välein niin säästyis turhalta stressaamiselta.

Niin ja sisko on neljännellätoista viikolla eikä mahaa näy vielä kummemmin.

Taistelukääpiö
Taistelukääpiö

Lihonu kyllä oon, mut sanoisin et se johtuu ruuasta...

Niin, kui normaalia se on että siinä pillereiden alkuvaiheessa lihoo? Jos olisin raskaana niin olisin parhaassa tapauksessa ehkä viikossa 8/9... Alkaisko "lihominen" silloin jo? :roll:

Lizzie
olematon
Lizzie
Mulla on siis menkat enkä voi olla raskaana (tein elokuun alussa testin viimeksi), mutta tänään viltin alla makoillessa tuntu ihan siltä, niinku sikiö olis potkassu siellä sisällä! :lol: Haha, onkohan se sellanen tunne sit oikeesti.

mäki muistan joskus miettineeni et "tuntuukohan se tältä" ku joku ihmeen lihas on nykässy jotenki vissiin. Emmä ainakaan muutakaan selitystä keksi :D

Jotain tuollasta sen on pakko olla. :)

Ja Tiikeli, pieru tuntuu eriltä :lol: Mut iha hyvä. :lol:

tiikeli
olematon
Lizzie
Mulla on siis menkat enkä voi olla raskaana (tein elokuun alussa testin viimeksi), mutta tänään viltin alla makoillessa tuntu ihan siltä, niinku sikiö olis potkassu siellä sisällä! :lol: Haha, onkohan se sellanen tunne sit oikeesti.

mäki muistan joskus miettineeni et "tuntuukohan se tältä" ku joku ihmeen lihas on nykässy jotenki vissiin. Emmä ainakaan muutakaan selitystä keksi :D

Jos se oli pieru. :lol:

olematon
Lizzie

Puutarhis
Mimia
Puutarhis
Jos Lalla-90 on kuitenkin raskaana, niin ymmärtääkseni pillereiden lopetuskin on suoritettava hallitusti. Joidenkin tutkimusten (en muista enää, mistä luin ja oliko luotettava lähde) mukaan E-pillereiden äkkinäinen lopetus saattaa suurentaa keskenmenoriskiä. Jos siis haluaa pitää lapsen. Nuo tutkimukset eivät tietenkään tarkoita sitäkään, että E-pillerit automaattisesti aiheuttavat keskenmenoja.

Olisi kiva jos löytäisit lähteen tuolle. Miten e-pillereitä edes voi lopettaa muuten kuin lopettamalla ne? Eihän niitä voi puolittaa ja näin pudottaa annosta, kuten joidenkin lääkkeiden kanssa tehdään...

Ja onhan tässä olemassa vielä yksi mahdollinen vaihtoehto. Periaatteessahan pillerit voi lopettaa jo nyt, jos menossa on pillerilaatan 3.viikko. "käyttöohjeissahan" sanotaan että jos sattuu unohtamaan pillerin 3. viikolla, niin pitää vaan sen taukoviikon heti perään. Eihän tuo kovin suositeltavaa ole, mutta ei kyllä vaarallistakaan. Itse tekisin tuossa tilanteessa noin, kun testikään ei vielä plussaa välttämättä näytä.

En valitettavasti löytänyt lähdettä :( . Saattaisi olla fiksumpaa poistaa väittämäni, jottei kukaan ymmärrä sitä väärin. Olen saattanut katsoa myös jotakin tutkimusdokumenttia, koska seuraan niitäkin aika paljon.

Tuo mielikuva minulla on kuitenkin ollut jo pari vuotta ja muistelisin sen menneen jotenkin niin, että keskenmenoriski kasvaisi, jos pillerit lopettaa kesken levyn. Ja olisiko koskenut vielä niitä, joiden raskaus on edennyt viikoille 5-8 (eli söisivät jo toista levyä raskautumisen jälkeen). Suurinosahan huomaa olevansa raskaana vasta viikosta 4 eteenpäin, jolloin tyhjennysvuodon pitäisi alkaa ja tällöin tuskin aloittaisi enää seuraavaa levyä.

Toisillahan ei testit näytä plussaa ennenkuin menkat ovat jopa pari viikkoa myöhässä. Sittenhän on myös naisia, joilla tulee nk. menkat raskaudesta huolimatta (eräs ystäväni kuuluu tähän joukkoon).

Rahel
Lallana tekisin yhden raskaustestin nyt heti ja jos se on negatiivinen eikä kuukautisia kuulu, niin silloin toisen... Hyvin todennäköistä taitaa kuitenkin olla, että pelko ja stressi raskaaksitulemisesta on aiheuttanut sen pahoinvoinninkin. Ihmiskeho tekee joskus kummallisia juttuja.

Tuokin voisi auttaa. Itselläni kunnon työstressi saattaa viivästyttää menkkoja viikonkin (tämä on alkanut vasta työelämään siirtymisen jälkeen) ja raskausmahdollisuuden mietintä ei ainakaan edesauta menkkojen alkamista.

kurkku

Toi kirjoitus olisi voinut sopia tuonne yhteen kirjoitukseen "pillereien unohtamisesta, apua" mutta laitan tämän myös tänne :):)

[size=9][color=red]yhteen ketjuun sama viesti ja yksi keskustelun aloitus per aihe jatkossa tiedoksi, kiitos. Pistan tästä ketjusta, koska kuuluu pillerien unohtumisiin . -sunlion[/size][/color]

Lizzie

tiikeli

Jos oikein panikoi niin voihan sitä mennä ottamaan verikokeen. SE ainakin näyttää oikein. Tosin ei ilmeisesti sekään toimi ennen niitä menkkojen myöhästymistä...?

Ja se on totta että tosta panikoimisesta aiheutuu kyllä vaan se että ne menkat on vielä lisää myöhässä jos ei ole raskaana.

Ja flunssa voi aiheuttaa ihan ihme juttuja kanssa, mulla on menkat olleet myöhässä just sen takia joskus. Ja virtsatietulehdus, mikä by the way on mulla just tällä hetkellä, lääkekuurilla olen. Kyllä mä sitä epäilisin ekaks jos alkaa liikaa pissattaan ja on kumma olo. Siitähän ei sit välttämättä tule edes kuumetta.

Ainiin, ja kokemusta on, kun stressaa, niin niitä pahoinvointeja ja muita oireita alkaa yllättäen "tuntua" ilman mitään syytä. Mutta siis, tehkää ne testit sitten kun mahdollista. Raskaus ja pillerien syöminen samaan aikaan ei oo hyvä asia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat