Ehkäisypillerimerkin vaihtaminen - Ehkäisy

Nasumi

Voisko joku kertoo mitä pitää tehdä ku vaihtaa pillereiden merkkiä? oon käyttäny yasmin pillereitä jotai vuoden verran, ja lähes joka kerta (ei siis iha aina) tauon jälkeiset ensimmäiset kolme pilleriä aiheuttaa kauheeta pahoinvointia... :cry: eli oksennettua tulee päivän tai pari ja ruoka ei todellakaan maistu. olis kyl pitäny vaihtaa jo ajat sitte merkkiä mut ku ajattelin vaa sitkeesti että kyllä tää tästä, mut nyt mä oon totaalisen kyllästynyt tohon... joten voisko joku kertoo mitä pitää eka tehdä ja tuleeko jotai oireita/tai muuta vastaavaa merkin vaihdon yhteydessä???? ja mihin kannattais vaihtaa???? olisin tosi kiitollinen jos joku viittis vastata...

Kommentit (11)

Jzzu
_ankka
pystyykö terveydenhoitaja vaihtamaan pillerimerkkiä?

Ei miun mielestä sillä käsittääkseni terveydenhoitaja ei voi kirjoittaa reseptiä.
Korjatkaa jos olen väärässä, en muista varmaksi.

Maruchka
Jzzu
Miffy
Joo, ainoastaan lääkärit voivat kirjoittaa reseptejä eli määrätä lääkkeitä. Eikös...?

Näin miekin oon ymmärtäny. :wink:

Ja kyllä se ihan näin on :) Terkka voi antaa ne ensimmäiset kuuen kuukauden pillerit, mutta ei reseptiä myöhemmille.

Jeii

Meillä jutellaan neuvolatädin kanssa noista asioista ja seuraavana päivänä voi sitten vastaanotosta käydä hakemassa lääkärin allekirjoittaman reseptin.

figaro

Pillerit ovat "toiminnassa" enimmäisestä napista alkaen. Minä ainakaan ole koskaan käyttänyt mitään lisäehkäisyä, vaikka merkki olisikin vaihtunut.

*Sandy*
Dubyamoa
Miepä nostan tätä. Oon miettiny että pitäiskö minun vaihtaa merkkiä. Oon tähän mennessä yrittäny leikkiä että nää pillerit sopii mulle hyvin (koska en ole halunnut kohdata niitä ongelmia mitä vaihto voisi tuoda) mutta en voi enää kieltää: oon paljon pahantuulisempi, lyhytpinnaisempi ja herkempi näiden kanssa. Purskahdan itkuun aivan liian helposti, suutun aivan liian helposti jne. Tunteet on yhdessä myllerryksessä. Näin on ollut enemmän ja vähemmän koko pillereiden alotuksen jälkeen. En ole ajatellut vaihtaa merkkiä koska olen kuvitellut että mielialan muutokset ovat johtuneet muusta. Mutta nyt alan olla sitä mieltä että ehkä olis aika vaihtaa...

Etkös sä syönykkin melianeja? Mä syön niitä kanssa, ja oon kans huomannu että oon hieman pahantuulisempi ennen menkkoja ku aiempien pillereiden kanssa. Oon kans järkeilly et pitäiskö sittenki palata takas mireille pillereihin.. Tästä nyt ei ollu sulle apua, sori :oops:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat