Yhdistelmäpillereiden ottamisaika.. - Ehkäisy

SunLion
Walbu
Kyllä toi ihan tietoa on :)
No voihan prkl!! käsittämätöntä. Mun edelliskertanen gyne oli täys kusipää muutenkin (ei suostunu vaihtaan pillerimerkkiä vaikka luettelin pitkän liudan sivuvaikutuksia), ja että tuo vielä! Se sano että juu heti taukoviikon jälkeen voit vaihtaa ottoajan 12h eteenpäin, ja sitä voi vaihtaa joka taukoviikon jälkeen jos sille tuntuu :evil: :evil: :evil: :evil: kiva jos oisin pamahtanu paksuks :? :evil: :evil: :evil:

mä kyllä ihmettelin tota mutta enmä voinu väittelemäänkään ruveta :| Vittu! että mua raivostuttaa se ämmä, en koskaan mene sille lekurille enää.

Kommentit (7)

huovutettu

mua askarruttais semmonen asia kun haluaisin muuttaa yhdistelmäpillerien ottoaikaa.. nykyään otan aamuisin n.10 mut haluaisin muuttaa sen illemmalle n. klo 20 koska tuo aamu on ollut hankala, kun herään eriaikoihin.. niin voiko aikaa muuttaa kesken liuskaa vai uutta liuskaa aloittaessa? miten olette toimineet? en löytänyt asiaan vastausta pillerien ohjevihkosestakaan...

Jzzu

Yhdistelmien kanssa käsittääkseni tuolla pillerien ottoajalla ei ole niin suurta merkitystä kuin minipillereiden kanssa.
En usko että tulee ongelmaa vaikka vaihtaisit ottoajan kesken liuskan mutta jos itseäsi epäilyttää niin voithan toki odottaa seuraavan liuskan alkuun.

Walbu

Voit ihan hyvin vaihtaa aloitusajan siilleen pikkuhiljaa, että siirrät sitä hiljakseen vaikka muutaman tunnin päivässä, niin että viikon kuluessa siirrät aloitusaikaa päivällä myöhemmäksi.

Suosittelen kuitenkin että otat pillerin aamulla! Ihan käytännön syistä, vaikka heräätkin eri aikaan; jos pillerinottoaika on aamulla ja unohdat, muistat sen todennäköisesti jossakin vaiheessa päivän aikana eikä tule liian pitkiä unohduksia. Mutta jos siirryt tuohon klo 20, ja sitten unohdat pillerin ja menet nukkumaan, huomaat unohduksen todennäköisesti vasta aamulla jolloin on liian myöhäistä!

SunLion

HUOM!! tämä tieto on gyneltä saatu:

pillereiden ottoaika voidaan vaihtaa vaikka joka kerta kun aloittaa UUDEN listan...eli menkkojen ja taukoviikon jälkeen kun alotat uuden listan, voi alottaa ihan millon vaan..jos nykynen aikas olis vaikka 7 aamulla, voit ruveta ottaa 11 illalla ;)

pillerin ottoaikaa EI SAA vaihtaa kesken kierron! Muuten se (voi) vaikuttaa ehkäisytehoon!

Walbu
Voit ihan hyvin vaihtaa aloitusajan siilleen pikkuhiljaa, että siirrät sitä hiljakseen vaikka muutaman tunnin päivässä, niin että viikon kuluessa siirrät aloitusaikaa päivällä myöhemmäksi.
hmm..onkohan tämä nyt sit uusinta uutta tietoa vai omaa päätelmää walbu? tiedän kyllä että opiskelet lääkäriksi jne... ;)

figaro
SunLion
Walbu
hmm..onkohan tämä nyt sit uusinta uutta tietoa vai omaa päätelmää walbu? tiedän kyllä että opiskelet lääkäriksi jne... ;)

Näin olen minäkin muinoin toiminut (kuten Walbu sanoi). Yhdistelmäpillereiden kanssa on hieman toista toimia kuin esim. minipillereiden tms. :roll:

SunLion
figaro
SunLion
Walbu

Näin olen minäkin muinoin toiminut (kuten Walbu sanoi). Yhdistelmäpillereiden kanssa on hieman toista toimia kuin esim. minipillereiden tms. :roll:

no itse syön yhdistelmää ja gyne anto minulle pari kk sit just tuollaset ohjeet. :roll:

Walbu

Kyllä toi ihan tietoa on :)

Nää on aika suhteellisia juttuja kuitenkin; itse tiedän senkin että aina se mitä lääkäri sanoo ei ole se asian absoluuttinen totuus, vaan enemmänkin rautalangasta väännetty ohje potilaalle että jokin asia menis edes sinne päin, ja todellisuudessa tuohon pilleriasiaan ei sellaista selkeää sääntöä ole olemassakaan.

Toisaalta taas, jos on aikaisemmin ottanut pillerin 8 aamulla ja siirtyy ottamaan sen klo 22 illalla juuri taukoviikon jälkeen uuden listan alussa, siinäkin heilutaan aika riskirajoilla; yhdistelmäpillereissä kaikista tärkein sääntö on se, ettei taukoviikko pitene, ja jos tekee silleen että ottaa viimeisen pillerin aamulla klo 8 ja seuraavan viikon päästä klo 22, taukoviikko on pidentynyt yli puoli vuorokautta verrattuna siihen, että pillerin ottaisi silloin aamulla klo 8! Ja kun tutkimusten mukaan suurin osa raskauksista liittyy juuri tuohon taukoviikon pitenemiseen niin siitä voi päätellä jotain...

Eli konsteja tähän on yhtä paljon kuin lääkäreitäkin, itse neuvoisin tuon hivutustekniikan. Tai sitten sen että LYHENTÄÄ sitä taukoviikkoa silleen että jos on ennen ottanut pillerin klo 8, ottaakin uuden liuskan ekan pillerin EDELLISENÄ iltana klo 22 niin taukoviikko ei ainakaan pitene. Mutta ei kannata omin päin säätää, vaan kysyä lääkäriltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat