voinko lopettaa pillerit tuosta noin vain? - Ehkäisy

_ankka

En ole varma, onko täällä jo tällaista keskustelua, joten anteeksi, jos sellainen löytyy.

Elikkä olen syönyt meliane pillereitä nyt kaksi kuukautta, tauko nytten. Pillerita sai ihon ihan huonoksi ja olen miettinyt, että voisinko olla syömättä viimeistä liuskaa..? Voiko pillerit vaan lopettaa, ettei tarvitse käydä missää lääkärissä tai vastaavaa? Viimesen liuskan aikana minun pitäisi käydä verikokeessa tarkistamassa, polttaako maksa pillereitä. Onko tämäkin pakollista, jos nyt lopetan ne?

En jaksaisi enää näitä finnejä :(

Sivut

Kommentit (27)

Joy83

Ei tarvitse käydä missään. Voit lopettaa hormonaalisen ehkäisyn milloin tahansa. Mielestäni myös Melianen paketissa sanotaan, että pillereiden käytön saa lopettaa milloin tahansa...

Teresa_

joo kyl ne pillerit voi koska tahansa lopettaa, syöt vaan sen laatan kuitenki loppuun mikä sul on menos...muuten menee hormoonit ihan sekasin..

Sharon

^Varaat ajan lääkärille, sillä ilman reseptiä et voi merkkiä vaihtaa. Joissain kunnissa jonotusaika on jopa kuukauden, joten aika kannattaa soittaa nyt heti jo ihan senkin takia.

Essie

entä jos haluaa vaihtaa? olen alkanut 5 kk jälkeen oireilemaan, ja uskoisin että johtuu pillereistä. muttakun juuri kävin uusimassa reseptin ja ois 2 liuskaa nyt jäljellä, eikä niitä haluais heittää pois ku ne on niin perhanan kalliita.. että, ei nyt sitten tiedä mitä tekis. haluais vaihtaa, mutta ei tiedä miten ja heittääkö vaa vanhat roskiin ja maksaa taas tuhottomasti uusista. :roll: :shock:

clementine-

No kaverillani oli ainakin menkat tulematta ½ vuotta..
En sitten tiiä onko noin pitkä aika normaalia, kai siinä keho voi mennä sekaisin.

amoretta

Siis onko ihan normaalia,että menkat jäävät tulematta pillerien lopettamisen jälkeen?

Itsellä käynyt näin. Reissuun lähdin juuri taukoviikolla ja unohdin pillerit kotiin.. nyt odottelen vieläkin menkkoja jotta voin aloittaa pillereiden syönnin "uudestaan".

Nannerl

Ei kai siinä ole mitään syytä odottaa kuin ekat luonnolliset menkat :roll: Mutta jos ajattelee vaan vaihtavansa merkkiä niin ilmeisesti on suositeltavaa aloittaa uudetkin pillerit ihan normaalisti taukoviikon jälkeen. Ehkäisyteho säilyy siten parhaiten.

clementine-

Jos ne sitte haluaa aloittaa uudestaan, ni eikös se oo se kolme kk vähintään oltava ilman? Jos menkkoja ei ole kuitenkaan tullut kolmen kk:n aikana, voiko pillerit silti aloittaa uudestaan?

CaRamBa

Tota, tääl ois tällänen "tietämätön"... Aloitin uuden liuskan viime perjantaina ja en sitten ottanutkaan enää sunnuntaina pilleriä, ehdin 2 syömää (ennen perjantaita oli se norm. tauko). Miten ihmeessä aloin taas vuotamaan? Onko se ihan normaalia? Jos joku osaisi tuohon vastata niin olisin todella kiitollinen hänelle :)

shez
CaRamBa
Tota, tääl ois tällänen "tietämätön"... Aloitin uuden liuskan viime perjantaina ja en sitten ottanutkaan enää sunnuntaina pilleriä, ehdin 2 syömää (ennen perjantaita oli se norm. tauko). Miten ihmeessä aloin taas vuotamaan? Onko se ihan normaalia? Jos joku osaisi tuohon vastata niin olisin todella kiitollinen hänelle :)

muistaakseni jos unohtaa ottaa pillerin/pillereitä niin silloin saattaa tulla vuotoa. Eli elimistösi luultavasti reagoi aivan kuin olisit unohtanut ottaa pillereitä. Pillereiden syönnin aikanahan menkat ovat keinotekoiset ja vuoto tulee silloin kun pillereitä ei syödä. Mielestäni ihan normaalia. Yleensä suositellaan lopettamaan pillerit laatan loppumisen jälkeen, että kuukautiskierto pysyisi mahdollisimman normaalina. :)

satiny

mullon resepti vuodeksi ja just ostin puolen vuoden pilsut. nyt kuitenkin tuntuu että tuo merkki ei sovi mulle yhtään joten käyn ens viikolla kysymässä että jos saisin reseptin toisiin. mutta mitä mä teen noille vanhoille pillereille.. en mää raaskis hukkaankaan heittää montaa täyttä pilleriliuskaa.. :shock:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat