pillerilaatat peräkkäin - Ehkäisy

jessi

Nii, voiskos joku selvittää että miten toi homma hoituu jos yhen laatan jälkeen otan toisesta laatasta viikon verran pillereitä, ja pidän tauon? Jatkanko samasta laatasta sitten tauon jälkeen? Voiko esim. jatkaa siitä samasta 2 viikkoa ja syödä vielä toisen laatan? Luulisi että tämä saattaisi altistaa enemmän raskaudelle tmv..

Sivut

Kommentit (140)

Jzzu
Ladybird
Osaiskohan joku vastata siihen minun aiempaan kysymykseen?

Niin siis sulla oli se toinen liuska vasta aluillaan ja vielä sen jälkeen olis tarkoitus matkan takia siirtää vai ymmärsinkö ihan väärin?
Miulla ainakin on vielä kahden kokonaisen yasmine liuskan syöminen putkeen kyllä onnistunut mutta kolmannen kanssa on esiintynyt tiputtelua (noin puolessa välin liuskaa).
Kahden liuskan syömisessä ei siis luulisi ongelmaa olevan, kolmannen kanssa taasen on vähän niin ja näin.

lilli

itse ajattelin juuri ylihuomenna ensimmäisen kerran aloittaa syömään kaks laattaa putkeen, syön yasmineja, onko kenelläkään ollut niiden putkeensyömisestä kokemuksia? ongelmia kenties?

tessa

bonbon: kiitos vinkistä. Olen itseasiassa ajatellut samaa ja voisin niin nyt tehdä kun on toinen laatta menossa.

Itse aiheeseen liittyen. Ensimmäinen viikko toista laattaa (yasmin) takana, eikä mitään tiputtelua tai haittavaikutuksia. :)

Citron

minä juuri söin yhden kokonaisen laatan ja vielä yhden viikon seuraavasta ja nyt menkkoja odottelen neljättä päivää. huolestuttaa jo vähän ku yleensä ne on alkaneet eilen ja mitäs jos ehkäisyteho onkin jotenki laskenu ja on raskaana :shock: tosin en usko mut oon niin hyvä pelkäämään tuallaasia :roll: . eikö kenelläkään olis varmaa tietoa tosta laskeeko vai nouseeko se?? monilla täälä on erimielipiteet asiasta...

anilize

et on haittaa jos viikolla vaan siirrät esimerkiksi. mut sit sulle jää yks vajaa pilleri laatta, jonka voit tietty käyttää jonain toisena kertana jos pitää siirtää.
Mut kyl varmaan ton verran voi, kuhan seuraavan ottaa normaalisti vaan sen yhden laatan. :wink:

taizu
jessi
Niin, mitäs jos syön laatan ja kaksi viikkoa yhdestä :P Onko se sama kun söisi laatan ja yhden viikon?:D
Siis mitenkä?
Laatta mieluusti kokonaan, ettei mene päivät ja kiertorytmi aivan kuusikkoon, ellei tarkoituksella aijo kuukautisiaan siirtää..

Citron

Kuinka moni on tehnyt niin että on syönyt 1 tai 2 kokonaista levyä ja sitten toisesta 1-2viikkoa ja pitänyt sitten tauon?? mietin vain että onko se onnistunut teillä kun ite pidän just sitä taukoa ja menkkoja ei kuulu vaikka yleensä ne olisivat jo tässä vaiheessa taukoa.. pelottaakin se et jos ne ei tuu ollenkaan ku en tiedä kuinka sit pitäis menetellä, jatkaa vissiin vaan syömistä normaalisti....? Ja raskaanakaan en voi olla paitsi sitten josse yli 99% on pettäny :shock: tosin viimmeisen otin lauantaina ja seksiä oon harrastanu sunnuntaina ja tiistaina mut mun mielestä niissä olis pitäny olla se ehkäisy kuitenkin.... :?

Ladybird

Niin, eli syön vasta ekaa liuskaa (aloitin pillerit muutaman kuukauden pilleritauon jälkeen) ja mietin vaan, että voinko alkaa heti ekan liuskan jälkeen siirtämään menkkoja?
Arveluttaa nimittäin, että kuinka sekaisin kroppa menee, kun siirrän heti ensimmäisen laatan jälkeen. Ja onko parempi jatkaa pilsujen ottamista esim. viikolla ja pitää menkat sitten, tai syödä heti suosiolla toinen liuskallinen perään?

greencorbie

Joten tällä logiikalla voisi vähän muokata kiertoa ja syödä aina esim neljä viikkoa putkeen, sitten tauko, taas neljä viikkoa ja tauko. Ja ikään kuin kuluttaisi yhden laatan niihin neljänsiin viikkoihin. Toimisikohan tuo? Tai no, parempi kysymys olisi: mitä järkeä. :D Väsyneenä tulee mietittyä kaikenlaista.

jessi
Dubyamoa
taizu
jessi
Niin, mitäs jos syön laatan ja kaksi viikkoa yhdestä :P Onko se sama kun söisi laatan ja yhden viikon?:D
Siis mitenkä?
Laatta mieluusti kokonaan, ettei mene päivät ja kiertorytmi aivan kuusikkoon, ellei tarkoituksella aijo kuukautisiaan siirtää..
'

Siis mie tajusin etta han syo koko laatan plus puolet toisesta.. olenko nyt ihan metikossa kun en tajua miten ehkaisyteho voi heiketa jos syo koko laatan plus muutaman viikon toisesta?

Juu noin tarkotin..No ei kai se siitä miksikään mene mutta esim. jos tauon jälkeen söisi vain viikon tai kaksi niin sittenhän se varmaan laskisi....Tuossa tulee sentään syötyä kokonainen laatta plus viikko-pari, niin kai se sitten on parempi :D No joo, saapi nähä mitä teen..

taizu

Ja ehkäisy toimii, kun vain muistaa pitää sen seitsemän päivän tauon, jolloin keho saa luvan vuotaa> ja joskushan se vuoto tulee, vaikka niitä pillereillä estäisikin, eikös niin? Minä olen vahingossa kerran syönyt viikon ylimääräistä, koska joudun aloittamaan uudesta listasta, kun pudotin keskeneräisen ja niinpä huomasin jälkikäteen, että söin viikon "liikaa", mutta eipä siitä mitään haittoja tullut.

Jzzu
lilli
itse ajattelin juuri ylihuomenna ensimmäisen kerran aloittaa syömään kaks laattaa putkeen, syön yasmineja, onko kenelläkään ollut niiden putkeensyömisestä kokemuksia? ongelmia kenties?

Mie syön yasmineja eikä o ollu mitään ongelmia syödessä useemmaan laatan peräkkäin.
Viime kesänä kesätöissä ollessani siirsin menkat tuon työrupeaman ohi syömällä kaksi (tai kolme, en muista) liuskaa putkeen eikä ollut mitään ongelmia.
Nyt ennen joulua söin myös kaksi liuskaa putkeen ongelmitta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat