Tynkäkuukautiset - Ehkäisy

flame86

[color=red]Pidin kuukauden verran taukoa e-pillereistä ja sit ku piti tulla tauon lopulla menkat, ni alko samana päivänä ku sillon ku käytin pillereitä mut tuli verta vaan alle viis minuuttia, jonka jälkeen oli ku ei olis menkkoja alkanukkaan. Se vuoto alko ihan normaalisti mut loppu ku seinään. En voi olla raskaana koska tauon aikana rakasteltiin vain kerran ja sillonkin oli kumi käytössä ja kaikki toimi niinku pitää. Eikä mulla voi olla mitään sukupuolitauteja koska ollaan rakkaan kanssa toinen toistemme ainoat. Nyt on toinen kokonainen päivä niin ettei tuu verta ollenkaan ja tiedän 99% varmaks ettei sitä enää tuukkaan. Onko teillä kokemuksia tällasesta? Soitin gynelle, oma lääkäri ei ollu paikalla ja sieltä arveltiin että voi olla hormonaalinen häiriö.. Mut entä jos menkkoja ei tuu tän jälkeen ollenkaan?! Pystynkö saamaan vauvoja kultani kanssa?! Alotin pillerit ohjeita noudattaen päivänä jolloin se viiden minuutin vuoto tuli (eli kuukautisten alussa) ja ajattelin että syön nyt tän laatan loppuun ku alotin ja pidän sitten normaalin 7 päivän tauon.. Syön Yasmineita. Soitan huomenna uudestaan gynelle mutta haluan silti tietää onko teillä kokemuksia tällasesta!!! ..Se vuoto ollu mitään virtsaputken tulehdusta saati muutakaan sellasta.. ihan normaalia kuukautisvuotoa.. Kiltit auttakaa!!! Pelkään ihan armottomasti!!! :cry: [/color]

Sivut

Kommentit (25)

Miffy

Mä en usko, että ois syytä huoleen... Ei kyllä kokemusta ole, kun en noihin pilleritouhuihin juuri hormonijuttujen takia ole lähtenyt mukaan, mutta usko pois, kyllä ne menkat sieltä taas tulevat :) Ja jolleivat luontaisesti tule, niin ne voidaan käynnistää jollakin ilmeisesti hormonilla. Mutta eiköhän tuossa ole jonkinlaine hormonitasapaino vaan järkkynyt, ainakin hyvin mahdollista.

flame86

ku pelkään just sitä et pitää syödä jotain muita hormonijuttuja.. pelkään kuollakseni et tulee jotain sekavuuksia kuukautisten kanssa ja nyt ku on ongelmia, en pysty oleen mitenkään päin ku pelottaa vaan.. Sit pelkään lapsettomuutta ku rakkaan kanssa unelmoidaan vauvasta, mutta ollaan vielä sen ikäsiä ettei opiskeluja kannata riskeerata ja muutenki ei oo vielä varaa.. Mut halutaan kumpikin yhteistä kotia ja vauvaa.. Nyt vaan pelkään et mitä mulle tapahtuu.. Sit yks inhottava puoli tässä on se, et en saa ilmasta gynekologia, vaan yhellä käynnillä joutuu perikatoon ku se on niin kallista lystiä.. .. Ja jos ei kuukautisia kuulu seuraavallakaan kerralla, ni joudun meneen gynelle..

Jzzu
flame86
Sit yks inhottava puoli tässä on se, et en saa ilmasta gynekologia, vaan yhellä käynnillä joutuu perikatoon ku se on niin kallista lystiä.. ..

Miten niin et saa ilmasta gynellä käyntiä?
Ehkäisyneuvolan palvelut käsittääkseni kaikille ilmaisia...
Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Miffy

Joo siis toki julkiselle pääsee, mutta jono voi olla piitkäää....

Mutta ihan totta Flame, rauhoitu, en usko että sinulla on mitään syytä pelätä tulevien vauvojes puolesta!!

Jzzu
Miffy
Joo siis toki julkiselle pääsee, mutta jono voi olla piitkäää....

:shock:
Ilmeisesti paikkakunta kohtaista, mie päässy varmaan viikonsisällä kun oon aikaa soitellu. :roll:

Miffy

No hmm, juuh, Hgistä vaan on mulla kokemusta, täällä saattaa ollakin eri tilanne kuin monessa muussa Suomen kolkassa :( Mulle ei kyllä koskaan oo tullu äkillistä tarvetta gynekologikäyntiin, joten mua ei sikäli ole haitannut...

flame86

Asun turussa ja ainaki lasten ja nuorten poliklinikka täällä on alle 18 vuotiaille.. mutta ku minä lurjus olen jo 19.. Onko täällä turusta päin ketään joka tietäis asiasta paremmin? Tai osaako joku muuten neuvoa et mistä asiaa vois tiedustella? Helpottais ihan älyttömästi elämää jos sais ilmasen gynen, mut onnistuuko se tän ikäselle otukselle?

weramaria

Hyvin epätodennäköistä että sulla olisi mitään hätää. Parasta varmaan vain rauhoittua, niin vaikeaa kuin se onkin. Yksi kuukausi taukoa e-pilsujen kanssa riittää sotkemaan hormonit ja sitten menkat tosiaan voi olla niukat. Ja vuoto voi alkaa myöhemmin uudestaan. Pillereiden kanssa ei muistaakseni suositella pitämään lyhyitä taukoja ellei ole välttämätön pakko. Mene lääkärin juttusille jos asia kovasti vaivaa.

(Virtsari ei tietääkseni aiheuta verenvuotoa, en ole ainakaan koskaan moisesta kuullut.)

figaro

Hormonitoimintasi on mitä ilmeisimmin sekaisin. Ne napit ovat sellaisia pommeja, ettet itse varmasti edes ymmärräkään ;) Kertoo jo paljon, että täällä yksi, joka ei ole vuosiin syönyt pillereitä ja vasta nyt alkaa tuntumaan, että vähin erin voiton puolella niistä mömmöistä :)

Stressi, panikoiminen ja ihan vain pelkkä "ainainen ajattelu" saa aikaan sen, että kuukautiset voivat jäädä pois kokonaan tai olla niukemmat tai tulla myöhässä tai tiputella, kuten sinulla. Hoen siis samaa kuin monet muutkin: Rauhoitu ja odottele seuraaviin kuukautisiin. Seuraa kiertoa, toimiiko niin kuin ennenkin. Minä menisin vasta sitten varaamaan aikaa gynelle. Mielenrauhan saamiseksi ehkä kuitenkin sinun tapauksessasi varmempi mennä heti :)

Lania

"Asun turussa ja ainaki lasten ja nuorten poliklinikka täällä on alle 18 vuotiaille.. mutta ku minä lurjus olen jo 19.. "

Tampereella ainakin on nuorisoneuvola, joka on tarkotettu alle 22-vuotiaille, ja siellä tutkimukset on maksuttomia. Vois kuvitella, että Turusta löytyis joku samansuuntanen systeemi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat