Ehkäisyruiske - Ehkäisy

Shandy

En ainakaan löytänyt haulla yhtään keskustelua tästä aiheesta.

Onko kenelläkään kokemusta? Olisi vaan niin helppo tapa, kolmen kk:n välein käydä ottamassa piikki eikä tarvitsisi huolehtia pillereistä.

En vain nyt osaa muutenkaan päättää sopivaa ehkäisytapaa, nuo pillerit se ei ainakaan ole. Rengasta ajattelin, tai laastaria, mutta pelkään että laastari irtoaa enkä huomaa sitä, ja en halua tunkea alapäähäni mitään "ylimääräisiä" renkaita (en käytä edes tamponeja).

(Ja tässä tietämättömille tietoa : http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=9501561 )

Kommentit (14)

Notti

on kokemusta. Piikkipaikka tulee kipeäksi (ota käteen!) ja hormoonit saattavat mennä aika sekaisin, tiputteluvuoto voi kestää pitkäänkin ja olla runsaampaa kuin pillereillä, ennen kuin kroppa tasaantuu. Jos aiot hankkia lapsia lähitulevaisuudessa, niin älä ota. 1/2-vee ja saman verran kesti melkein lopetuksesta, että kuukautiset palas.

Jzzu

Ei kyllä kuulosta yhtään sellaiselta että haluaisin ehkäisyn hoitaa tuolla menetelmällä. :shock:
Ja ilmeisesti (tuon linkin mukaan) suomessa ei tuota yhdistelmää ole ruiskeen muodossa, pelkästään keltarauhashormonia ja minulle henk. koht. se ei sovi.
Pelkään sitäpaitsi piikkejä (lävistyksistäni ja tatuoinneistani huolimatta).

Toisaalta tuo kolmen kuukauden väli ehkäisyn huolehtimisessa olisi kyllä aika jees.
Onko mitään muuta pitempi aikaista ehkäisyvaihtoehtoa ikäiselleni synnyttämättömälle kuin ruiske tai kapseli kun kumpikaan ei minulle käy?

Notti

Ehkäisypiikkejä on kyllä suomessa, mutta se on aika tuju. Itse kävin ottamassa piikkejä, mutat sitten kun lopetin ne ja huomasin, että kroppa oli todella sekaisin puolenvuoden käytön jälkeen, niin päätin, että en enään.

MUOKS: Äh, sori, luin nyt huolimattomasti :(

Shandy
Notti
on kokemusta. Piikkipaikka tulee kipeäksi (ota käteen!) ja hormoonit saattavat mennä aika sekaisin, tiputteluvuoto voi kestää pitkäänkin ja olla runsaampaa kuin pillereillä, ennen kuin kroppa tasaantuu. Jos aiot hankkia lapsia lähitulevaisuudessa, niin älä ota. 1/2-vee ja saman verran kesti melkein lopetuksesta, että kuukautiset palas.

No tuo ei kuulostanut yhtään hyvältä :shock: Täytyy ehkä vielä katsella muita vaihtoehtoja. En vaan jaksaisi enää näitä pillereitä kun unohdan ottaa niitä sen verran usein että pelkään tulevani tätä menoa pian raskaaksi.

Laastari olisi kanssa yksi vaihtoehto muuten, mutta pysyykö se varmasti sen viikon kiinni?

sopuli

Oon kuullu kamalan hyvä kokemuksia renkaasta, mutta en ole itse siihen vaihtanut, kun toimiva pillerimerkkikin on löytynyt. Harkitsen asiaa... :)

Shandy
sopuli
Oon kuullu kamalan hyvä kokemuksia renkaasta, mutta en ole itse siihen vaihtanut, kun toimiva pillerimerkkikin on löytynyt. Harkitsen asiaa... :)

Mä en halua rengasta. Se ajatus vain ällöttää, samoin kuin tamponi tai joku kierukka :( En vain halua alapäähäni mitään "ylimääräistä". Mutta on siis varmaan ihan toimiva ehkäisykeino tuo rengas.

Te Quiero

Ei ole kokemusta muista kuin pillereistä, tuota ruisketta olen harkinnut nyt vähän aikaa kun niitten pillereitten otto tuppaa minullakin unohtumaan :? Nyt iski kyllä pieni epäilys siitä etten tahdokkaan sitä, kuulosti sen verran hurjalta tuo Notin juttu :shock:
Mikä tuo rengas on? taidanpa googlettaa...

Asphyxia

Etsin tän aiheen kun halusin myös kysellä kokemuksia ehkäisyruiskeesta, mutta nyt kun luin tämän ja ton tohtori.fi-esittelyn niin rupes vaan oksettamaan :? Haittavaikutuksina on painonnousua, hiustenlähtöä, turvotusta, unettomuutta, masennusta, hermostuneisuutta, huimausta, pahoinvointia... Mulla on kaikkia näitä jo ihan omasta takaa, eli taitaa toi piikki jäädä ottamatta. Ehkä pysyn vaan sitten pillereissä, vaikka nekin vie multa hiukset päästä ja perse leviää :evil: Tekis mieli lopettaa pillerit ja katsoa mitä tapahtuu, mutta ei oikein voi.

Shandy
Asphyxia
Tekis mieli lopettaa pillerit ja katsoa mitä tapahtuu, mutta ei oikein voi.

Mä lopetin. Alkoi olla seksielämä niin nuutunutta ja minä vaan aina pahalla päällä jne, joten ajattelin katsoa että miten sujuisi ilman pillereitä. Nyt on kyllä ainakin himot palanneet, harmi vain etten ole miestä nähnyt hetkeen enkä näekään vasta kuin viikonloppuna. ;)

Toisaalta olen kyllä niin vainoharhainen etten helpolla luota pelkkään kumiinkaan. :? Täytyy ehkä jossain vaiheessa kokeilla tuota laastaria, mutta nyt olen kyllä jonkun aikaa ihan ilman mitään.

blaah:)
Shandy

Mä en halua rengasta. Se ajatus vain ällöttää, samoin kuin tamponi tai joku kierukka :( En vain halua alapäähäni mitään "ylimääräistä". Mutta on siis varmaan ihan toimiva ehkäisykeino tuo rengas.

Yhdellä kaverilla oli rengas ja aina kun se oli sillai sen jätkäkaverin kanssa, niin sen jätkäkaveri sai haavoja mulkkuunsa :?

Eli voi olla käyttäjäystävällinen naiselle, mutta poikaystävä ei välttämättä tykkää tuosta yhtä paljoa...

Shandy
SunLion
onkos shandy miettinyt että jos pillerit ei sovi, voit lopettaa ne melkein koska vaan, mutta ruiske pysyy monta vuotta?

Nojoo, toi on ihan totta. :? Mutta kyllä mä oon päätynyt siihen etten sitä ruisketta lähde kokeilemaan. Laastaria voisi kokeillakin, mutta tosiaan nyt aion kyllä olla ilman ehkäisyä (tai no kumin kans tietty) jonkun aikaa.

Gwen

Minä kytin tota ehkäisyruisketta n. vuoden ajan, oli kyllä sikäli mukava, että ei tarvinnut huolehtia pillerien syömisestä (=unohtamisesta) eikä mitään kauheita oireita tullut (siis turvotusta, hiustenlähtöä tms.).. Lopetin sen takia, että kuukautiskierto oli niin epäsäännöllinen, ettei enää tiennyt tuleeko ne kerran kuussa vai puolessa vuodessa ja lisäksi toivotaan toista lasta perheeseen.. Ensimmäinen syntyi säännöllisistä pillerinsyönneistä huolimatta ja tätä toista ollaan toivottu jo yli vuosi eikä nyt tärppää millään :roll: ..Mutta eipä tuolla makuuhuoneen puolellakaan ole niin järkyttävän vilkasta, että en osaa sanoa kuinka paljon tuolla hormonipiikillä on sitten osuutta nykyiseen tilanteeseen..

sharey

siitä renkaasta vaan: mulla on ollut rengas nyt puolen vuoden ajan ja oon kyllä ihan tykännyt ei siinä mitään. ja poikaystävä ei oo oikein ees huomannut mitään ikävää,päinvastoin eikä sillä ei ainakaan mitään haavoja ole tullut. ja rengas on siitä hyvä että kun kärsin kroonisesta virtsatieninfekstiosta niin renkaan sisältämät aineet vähän niinkun helpottaa sitä ja pitää alapään bakteerit tasapainossa.

ja siellä se on pysynyt eikä oo tullut pois kertaakaan (siis vahingossa).muakin ensin vähän vaivas tunkea sinne mitään vierasta kun en ole tampooneja käyttänyt mutta ei oikein ollut mahdollisuutta kun pillerit ei sopinu

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat