pillereiden lopettaminen - menkkojen siirtyminen? - Ehkäisy

figaro

En sulkisi silti raskauden mahdollisuutta pois..

Sivut

Kommentit (51)

vanja

Kuukautiset tulivat kuitenkin ihan normaalisti sen jälkeen, kun viimeisen kerran olin yhdynnässä. Nyt siis niiden alkamisesta on lähes 3kk.

figaro

Pillerit voivat aiheuttaa kuukautiskiertoon heittoja. Se on hyvinkin normaalia. Siitä en osaa sanoa, miten pitkän ajan jälkeen kannattaa ottaa puheeksi gynekologin tai yleensäkin lääkrin kanssa, jos ei ala kuulua. En usko, että vielä kuitenkaan. Ja suosittelisin tekemään sen raskaustestin - kaikesta huolimatta, varmuudeksi.

Kuukautisten poisjäämiseen voi myös vaikuttaa stressi, yleinen terveydentila jne.

vanja

Lopetin muutama kuukausi sitten pillerini (joita olin käyttänyt vain jokusen aikaa) ja menkkani alkoivat normaalisti. Nyt kuitenkaan niitä ei ole kuulunut kolmeen kuukauteen, pitäisikö tässä alkaa huolestua? Mietin kaikki vaihtoehdot raskaanaolemisestakin, mutta tuo viivästyminen tuntuu ainoalta loogiselta.

Onko muille siis käynyt näin, että menkat ovat jääneet pillereiden lopettamisen jälkeen?

nicole86

mulla siirtyi menkat kolmella kuulla, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn.. että kai se on ihan normaalia..? tein apteekin testin, ja varalta kävin vielä tk:ssa tekees testin, negat. mikäli menkkoja ei kuulu, on mahdollista saada keltarauhaslääkitys. niitä kun pari napsii, niin menkat alkaa. meinasin itsekkin joutua syömään niitä, mutta sitten alkoikin menkat jo itsestään.

vanja

näytti raskaustesti negatiivista ja puhuin hoitsukaverini kanssa, sanoi myös että joillain menkat siirtyy noinkin paljon pillereiden lopettamisen jälkeen. kummallistahan tuo on, kieltämättä!

figaro

Ei sinänsä kummallista, kun miettii millaisia hormonipommeja e-pillerit oikeastaan ovat. Vie jonkun aikaa, että keho ryhtyy "toimimaan itse". Hyvä, että teit testin. Jos alkaa venyä puoleksi vuodeksi tuo väli niin sitten ehkä jo kysäisin gyneltä :roll:

sopuli

Mulla ei tullut menkkoja kuuteen kuukauteen sen jälkeen kun pillerit lopetin. Normaalia se on, onhan ne napit kamalia hormonipommeja :shock:

lilypy^

Olipas hyvä,että täältä löyty tästä aiheesta keskustelua, koska itselläni on melkeinpä juuri sama homma nyt.
Eli lopetin pillereiden syönnin viime vuoden lopulla, menkat tulivat tämän jälkeen parina kuukautena, nyt ei ole kuulunut 3kk:n.. Tein raskaustestin silloin, kun menkkojen olisi pitäny tulla ja se näytti negatiivista.
Eli, voi siis olla ihan normaalia näköjään, että menkkoja ei kuulu vielä vähään aikaan?! Että tämä poisjäänti johtuisi vaan sitte siitä,että lopetin pillerit? Meinasin kyllä,että kävisin vielä varmuuden vuoksi tk:lla tekemässä testin...

Shandy

Mulla ei kyllä ollut mitään ongelmia pillereiden lopetuksen kanssa.. Menkat tuli ihan ajallaan (ja ne menkkakivutkin kyllä palasivat, mutta mieluummin kärsin ne kun ne kamalat mielialan vaihtelut) jne.

Walbu
lilypy^
Olipas hyvä,että täältä löyty tästä aiheesta keskustelua, koska itselläni on melkeinpä juuri sama homma nyt.
Eli lopetin pillereiden syönnin viime vuoden lopulla, menkat tulivat tämän jälkeen parina kuukautena, nyt ei ole kuulunut 3kk:n.. Tein raskaustestin silloin, kun menkkojen olisi pitäny tulla ja se näytti negatiivista.
Eli, voi siis olla ihan normaalia näköjään, että menkkoja ei kuulu vielä vähään aikaan?! Että tämä poisjäänti johtuisi vaan sitte siitä,että lopetin pillerit? Meinasin kyllä,että kävisin vielä varmuuden vuoksi tk:lla tekemässä testin...

Ei mittään hättää. Olen jo jonnekin maininnutkin, että mulla kesti ainakin 3 kuukautta ennen kuin menkat alkoi pillereiden lopetuksen jälkeen. Sen jälkeenkin ne tuli tosi epäsäännöllisesti, kierto oli luokkaa 50-90 päivää, ja jouduin syömään kahteen otteeseen Terolut-pillereitä että saisin ne takasin järjestykseen. Nyt, kun puolitoista vuotta on kulunut lopetuksesta, näyttää aika hyvältä. Eli ihan turha vielä murehtia :lol:

annu

Mun gynegologi yrittää painostaa mua luopumaan pillereistä. Oon syöny jo kohta kaheksan vuotta putkeen ja sitä ennenkin muutaman vuoden (oli taukoa välissä). Gyne vihjailee, että pitäis lapsia tehdä ennenkuin kolmekymppiä kolkuttelee.
Ei oo kyllä yhtään gynen asia se, hankinko mä lapsia ja milloin. Mietin vain, että yleensä pillerit lopetetaan siinä vaiheessa kun aiotaan hankkia lapsia. Toinen vaihtoehto on tietty se, et pillerit ei sovi ja vaihdetaan ehkäisykeinoa. Mä oon jo ollu pillereillä niin kauan etten edes muista, miltä "hormoniton" olo tuntuu, menkat ainakin oli sillon kauheen runsaat, epäsäännölliset ja pitkät. Sitä en ainakaan kaipaa...

goyaz

Huoh. Lopetin cerazette-pillerit toukokuun lopussa ja nyt viikon verran nännit ovat olleet _uskomattoman_ kipeät ja alavatsaa kirvelee sekä polttaa ja olo on muutenkin tuskainen. Koska ne menkat oikein alkavat vai jatkuuko tätä ikuisuuksiin? :(

cosmopoliitti

olen kättänyt 3kk e-pillereitä ja nyt on ollut hieman yli kuukauden tauko. menkkojen olis pitänyt alkaa jo kolme päivää sitten... muistaakseni gyne sanoi, että menkat voivat viivästyä.

olen vaihtamassa evra ehkäisylaastariin ja odottelen tässä, että koska se ensimmäinen vuotopäivä koittaa, niin saan lätkäistä tarran pakaraan :lol:

mietin vain, et sanoikohan se gyne, että jos menkkojen tulo pitkittyy, niin aloita vaan laastareiden käyttö, jolloin menkat tavallan siirtyy...? olen miettinyt sitä tässä viikonlopun yli ja huomenna soitan kyllä neuvolaan! en kestä enää tätä epävarmuutta.

en tiedä, miks mä aina epäilen kondomin turvallisuutta... olen siis käyttänyt kondomia ehkäisyyn viimeisen kuukauden ajan.

cosmopoliitti

soitin tänään neuvolaan ja kysyin kuukautisten myöhästymisestä. on ihan normaalia, että ne myöhästyy lopettaessa pillerienkäytön, mut jos ei kahden viikon kuluessa menkat ala, niin sit kannattaa tehdä raskaustesti ja soitelle takasin neuvolaan.

amm-

hauisin tietää samaa kuin edellisessä viestissä ^^
mulla tosiaan oli se tauko pillereiden syönnissä, siis yhet menkat on tullu ilman pillereita, ja nyt pitäis alottaa seuraavista taas syömään, mutta niitä ei vaan kuulu :(raskaus ei voi olla syynä, mutta luultavasti sitten ne on vaan häiriintyny ton lopettamisen jälkeen.
Ärsyttävää ku pitäis alottaa ne taas, eli onko mahdollista alottaa pillerit ennen menkkoja? Koska niiden sit pitäis tulla? Seuraavana taukopäivänä? ku nyt on kuitenki kp 36 eikä menkkoja näy, ni haluisin alottaa ne pilsut jo..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat