mitä tämä on ? - Ehkäisy

särkynyt_enkeli

noniin, elikkä osaako joku neuvoa, tapahtui viikko sitten miehen kanssa vahinko ja nyt on outoja oireita. elikkä menkat alkoi 2viikkoa liian aikasin runsaalla valkovuodolla ja maha on ollut aivan sekaisin. olenko vain muuten paniikissa vai voiko tämä olla jtn vakavampaakin, raskaustestiä en edes uskalla hankkia. Aina olen kuullut että menkathan jää pois jos raskaana on no sehän onkin ihan normaalia, mutta mitä tämä sitten voi olla :| jos jollakin on vähä samanlaisia kokemuksia niin olisi kiva jos joku auttaisi :/
panikoinko turhaan vai ?!

Kommentit (15)

Mimosa

Veikkaisin että pelkkää stressiä. Testi kannattaa kuitenkin tehdä, vielä tosin se ei taida antaa luotettavaa vastausta jos vahingosta on viikko vasta.

*Suihkupullo85*

Tähän aiheeseen jotenkin liittyen(??)

olen kärsinyt huonosta olosta viimeisistä kuukautisista asti. (olivat siis maaliskuun alussa normaalisti)

Aamuisin herättyäni paha olo velloo ylitseni ja kestää koko päivän, poistuu siksi kun syön ja palaa taas tunnin sisään takaisin. Syön normaalia reilusti useammin ja enemmän.

Tänään huomasin että aivan kuin rinnoissani olisi "nestettä" maitorauhaset suhtkoht normaalit. Pahoinvoinnin lisäksi olen jäätymispisteessä kokoajan, viluttaa ja olenkin kerrospukeutunut jopa sisätiloissa.

Olemme käyttäneet ehkäisynä avon kanssa kondomia viimoiset 9kk. Kysyin onko mahd. että kondomi olisi rikkoutunut, ja vastaus ollut
"ei se oo rikki menny"

Kuukautisia odottelen parin pvän sisään alkaviksi.

oli pakko purkaa sydäntään..

Laura

ja jos alkaa panikoimaan ja stressaamaan, niin varmasti alkaa löytämään itsestään kaikkia alkuraskauden oireita tai muuta. Kannattaa rauhassa odotella seuraavat menkat ja jos mieltä vaivaa, tehdä testi tai käydä vaikka terkkarilla. Testiäkään ei kannata tehdä, ennen kun menkat on myöhässä. Varmasti stressaa tuollainen tilanne, mutta se ei ainakaan auta mitään.

*Suihkupullo85*

Tiedän ettei stressi hyödytä.
Ja vasta eilen tosiaan käsitin että pahoinvointi on jatkunut jo kauan. Voihan se olla muutakin, mutta pitää nyt katsoa.

Onneksi seuraavat päivät niin täynnä toimintaa, ettei ehdi asiaa ees aattelee --> menkat alkaa ja elämä hymyilee :P

Vivian

Jos epäilette olevanne raskaana niin tehkää se testi. Turha sitä on itseään tai puolisoa kiusata arvailemalla jostain "oireista". Sitäpaitsi ne oireet nyt voivat johtua mistä vain tai olla vain sitä luulosairautta. Jos menkat on myöhässä kannattanee huolestua, ennen sitä ei mielestäni. Ja ne katumuspillerit voi ottaa jos esim. kortsu hajoaa.

Sinsemilla
maineikas
joo o. mulla on ollu kohta kuukauden menkat myöhässä. :? hiukka pelottaa.

no jos raskauden mahdollisuus on niin kannattaa se testi tehdä mahdollisimman ajoissa, että sitten ehtii tehdä päätöksen että pitääkö lapsen vai ei, jos onkin sattunut vahinko... se aika menee aika äkkiä...

jessi
*Suihkupullo85*
Pahoinvoinnin lisäksi olen jäätymispisteessä kokoajan, viluttaa ja olenkin kerrospukeutunut jopa sisätiloissa.

Vähän OT, mutta onko se että on kylmä enemmän kuin yleensä oire raskaudesta? :O Hui, minulla on näillä kuumilla säillä ollu kylmä vaikka muut on t-paidoilla ja mulla tuplasti enemmän päällä :D Mutta en usko tohon raskauteen kuitenkaan, tulipahan vaan mieleen..

Sinsemilla

kun on raskaana niin ruumiinlämpö nousee vähäsen, että en tiedä pitäskö sillon olla enemmän kuuma vai kylmä kun yleensä... miulla ainakin on kuuma... ja raskaushan aiheuttaa yleensä hikoilua...

No joo, saapahan jotkut hikoilijat tästä taas aiheen panikoida että ovat raskaana... ;)

PinkPanther

Heh, nyt tekis mieli kirjottaa että "iik, miul on kainalot aina ihan märät vaikka käytän ties mitä hienestotuotteita ja tavan dödöjä... MIE OON RASKAANA!" Mut taidanpa pitää suuni kiinni :lol:

DemonOfTheDay

mä kun olen luullut että tämä forumi on nimenomaan sitä varten että keskustellaan ja esitetään kysymyksiä ja vastauksia...ei siksi että aletaan pilkkaamaan jos joku jotain kysyy.. :roll: aina saa kysyä, oli sitten miten turha tai typerä kysymys..jos itseään vaivaa jokin niin luulisi että ainakin täällä saa kysyä..eli siis kaikki tuollaiset vähättelyt vois mun mielestä jättää pois :?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat