millon aloittaa suojaamaton yhdyntä? - Ehkäisy

Kepatäti

Minä selasin juuri Yasminien pakkausselosteen ja siellä ei ole mainintaa, milloin ehkäisyteho on luotettava ensimmäistä kertaa aloitettaessa. Itse kysyin tätä lääkäriltä ja hän sanoi, että suositeltu varoaika on kaksi viikkoa (14pv). Jatkoi kuitenkin, että kymmenen päivän tienoilla hän itse uskaltaisi jo niihin luottaa.

Sivut

Kommentit (43)

cube

sitä olen miettinyt, kaikessa yksinkertaisuudessaan että kauanko pitää pillereitä syödä,et voi sitten alottaa sen suojaamattoman yhdynnän?

Jzzu

Siis tarkoitatko että milloin voi jättää kondoomin pois?
Jos olet varma ettei kummallakaan tauteja niin eiköhän sen voi melkein heti kun aloittaa pillereitä syömään, näin minä käsittänyt.

cube

niin, kun kysyin tuossa ystävältäni, niin hän sanoi, että oli jonnekin ihan asiakseen soittanut, sieltä oli sanottu, että eka liuska pitäisi syödä loppuun :o

Jzzu
cube
niin, kun kysyin tuossa ystävältäni, niin hän sanoi, että oli jonnekin ihan asiakseen soittanut, sieltä oli sanottu, että eka liuska pitäisi syödä loppuun :o

Ööh..empä ole tuollaista kuullut aiemmin. :shock:

kameletontti

minulle taas sanottiin,että muutaman luiskan jälkeen vasta :shock: eihän ne hormonit heti ihan täysillä elimistössä jyllää!parempi katsoa kuin katua.

SunLion

pilleripaketin ohjeissa sanotaan että yksi lista+väliviikko pitäisi syödä ennen kuin alottaa suojaamattoman yhdynnän. Elimistön pitää keritä tottumaan hormoneihin.

PinkPanther

Mulla on ollu käsitykset samoilla linjoilla, eikä pillerin pakkausselosteessa mitään lukenut että pitäisi joku varoaika siinä olla... eli samanan päivänä kun pillerin ottaaa niin voisi ollu yhdynnässä... Mutta siinähän on se juttu että kun pillerit ekaa kertaa aloitetaan, niin ne aloitetaan kuukautisten ensimmäisenä päivänä, eli menkkojen aikana jos ei seksiä harrasta niin siinähämn tuo muutaman päivän varoaika tulee jo automaattisesti. Sit heti menkkojen jälkeen pystyy ruveta hommiin. Mieheni kanssakin juteltiin silloinn kun minä pillerit aloitin, ja kumpikin oltiin sitä mieltä että enempää varoaikaa ei tarvita. Minulla on tällänen kiva tilanne, että joas tulee ekstemporee jotain mieleen opillereiden käytöstä, niin kysäisempä kullaltani, ja usein saadaan yhdessä asia mietityksi niin ettei jää epäselvyyksiä :) hih, kivaa kun autoalan ihminen tietää... :wink:

Fansku

Näyttää olevan sitten pillerimerkki-kohtaista? Itselleni lääkäri sanoi, että kun ekan nielaisee niin teho alkaa siitä. Kannattaa todellakin tarkistaa asia lääkäriltä kun meillä on näin erilaisia käsityksiä asiasta! Ehkä pillereissä on eroja tän suhteen!

SunLion
Fansku
Näyttää olevan sitten pillerimerkki-kohtaista? Itselleni lääkäri sanoi, että kun ekan nielaisee niin teho alkaa siitä. Kannattaa todellakin tarkistaa asia lääkäriltä kun meillä on näin erilaisia käsityksiä asiasta! Ehkä pillereissä on eroja tän suhteen!
meillä ainakin ehkäsyneuvolassa sanottiin että käyttäkää kumia eka liuska...Yasmin-pilleriselosteessa tosin sanotaan että heti voi aloittaa...

kyllä mä jonkin verran itse ainakin odottaisin..eihän se oo enää kun yks liuska sitte ku tarttee sitä kumia ;)

Walbu

Jos yhdistelmäpillerit, teho alkaa ekasta pilleristä MIKÄLI aloitettu oikein eli menkkojen EKANA päivänä. Jos aloitettu joskus muulloin kuin menkkojen ekana päivänä, ei teho ole varma ennen kuin toinen liuska alkaa.

Mikäli minipillerit (Cerazette, microluton tai mini-pill) niin sitten tilanne on eri, tällöinkin viimeistään ekan liuskan jälkeen ehkäisyteho on varma.

Fansku

author="SunLion kirjoitti:
kyllä mä jonkin verran itse ainakin odottaisin..eihän se oo enää kun yks liuska sitte ku tarttee sitä kumia ;)

No en mä kyllä odottais jos lääkäri henkilökohtaisesti sanoo, että ehkäisyteho alkaa ensimmäisestä pilleristä. En näe siinä tapauksessa mitään tarvetta sille. Mutta EHDOTTOMASTI tarkistaisin asian omalta lääkäriltäni!

cube

joo, näin on varmaan järkevin, ja tuskin siitä mitään ainakaan menettää jos odottaiski varmuuden vuoks sen ekan liuskan , kiitoksia paljon, pitänee käydä kysymässä :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat