Ero -> pillerit pois? - Ehkäisy

Riksuliini^

sehän on totta että ainaki monella ne auttaa menkka kipuihin ja menkat on muutenki säännöllisemmät. Kun mä viimeks lopetin pillerit niin mulla ei tullu 3-4 kuukauteen menkkoja, ei ollu kovin mukavaa ku mietti monesti että mikä on vialla. Nyt oon syöny taas 3 kuukautta pillereitä ja ku niitä kävin hakemassa niin se terkkari sano että ei kannata ainakaan heti pistää niitä pois vaikka suhde loppuiski, ei se elimistö tykkää siitäkään että ne hormoonit vaihtelee vähän väliä... Mut tosiaan tee niinku itestäs tuntuu, eipä muut voi sitä sun puolestas päättää.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille :D [color=indigo][/color]

Sivut

Kommentit (54)

Mariel
Neppis_

Sukupuolitaudeista pääsee vielä eroon, mutta jos raskaus etenee liian pitkälle (kuten monelle tuttavalle on sattunujt) Se mukulan kasvatus ja vastuu hommat eivät ole helppoja.

mielenkiintoista. Suomessa raskaudenkeskeytyksen saa käytännössä aina halutessaan 12. rv:lle asti ja varsinkin nuorten äitien kohdalla tai muissa erityistapauksissa vielä 20. rv:llä. tietenkin omat tuttavasi ovat tapauksia, joista en tiedä mitään, mutta harvoin raskaus etenee liian pitkälle huomaamatta.

MUTTA AIHEESEEN:
tykkään pillereiden tuomasta säännöllisyydestä elämään, enkä halua, että omaan kehooni vaikuttavat asiat ovat riippuvaisia jostain miehestä. jatkaisin siis ehdottomasti syömistä eronkin sattuessa. en myöskään halua aloittaa ja lopettaa jatkuvasti :D

figaro

Jos e-pillereistä ei ole kuin nimellistä hyötyä kuukautisten kanssa, en sinuna jatkaisi syömistä enää. Varaudu kuitenkin siihen, että keho saattaa jonkin aikaa olla "sekaisin" eli kuukautiset voi jäädä pois tai tulla runsaampina tms.

Ja sulkeehan pillereitten jättäminen satunnaisten sänkykavereiden kanssa ilman kumia seksin harrastamisen.. jos näin pääsisi käymään.

Tania

Js kärsit kuukautiskivvuista pillerit auttaa asiaa joten kannattaa jatkaa mut muussa tilanteessa jokaine harkitkoo ihe sillä se on yksilöllistä.
ite en lopettas sillä kärsin kivuista.

mörrikkä

tää nyt on vähän samanlainen aihe.. tungenpa sen nyt tähän :)

kyselisin teiltä tämmöstä ku me nyt erottiin tässä poikaystäväni kanssa ja
käytin e-pillereitä. ja mulla on vielä kaks pakettia käyttämättä ilmaisia pillereita ja ne on tuolla laatikossa. voinko mä siis vaan lopettaa pillerit? ja voinko käyttää ne jäljelle jääneet pillerit sitten myöhemmin kun tarve vaatii? koska niitä en juuri muuhun tarvinnut kuin ehkäisyyn. ja no osaks menkkojen säännöllistämiseen. mitenhän toi papa-koe kun se pitäis kuulema käydä tekemässä n. 3kk päästä eli pitääköhän mun käydä siellä silti vaikka en pillereitä käyttäisi? kiitos jo nyt.. varmaan aika tyhmiä kysymyksiä mut mua vaan vähä jäi mietityttämään..

anni

Niin... Olen kaksi vuotta syönyt pilsuja ja nyt erottiin pitkäaikaisen poikaystävän kanssa. Kannattaako niitä enää popsia turhaan vai lopettaisinko?

Niiden syömisessä on hyvät ja huonot puolensa. Plussaa on säännölliset ja niukat kuukautiset. Miinusta tietysti se, että ne maksaa noin 10 € kuukaudessa. "Suunnitelmissa" ei ole harrastaa seksiä vähään aikaan (erottiin juuri, enkä jaksa poikia varmasti pitkään aikaan!). Meneekö kroppa ihan sekaisin, jos lopetan nyt ja ehkä jossain vaiheessa taas jatkan? Ja onko se huonoksi keholle, jos se turhaan saa ylimääräisiä hormoneja? (Turhaan siksi, että raskauttahan tässä ei enää ehkäistä.)

Ehkäisyneuvolaankin yritin soitella, mutta se on soittoaikoina koko ajan varattu! Mitäs te oisitte mieltä?

Bohemian_Chick

Itse jätin pillerit pois kun erosin 1,5 vuoden kestäneestä suhteesta. Ei minulla mitään ole tullut, vaikka lopetin kuin seinään. Tietty jos sulla on sellanen kroppa joka reagoi voimakkaasti muutoksiin, esim. jos et ole ikinä menkkoja voinut siirtää ym. niin en suosittele. Se vaan kyl sit harmittaa, et jos peti puuhiin sit päätyy, niin pitää muistaa se ettei sit voi noin vaan harrastaa ilman kumia.

Jzzu
Bohemian_Chick
Se vaan kyl sit harmittaa, et jos peti puuhiin sit päätyy, niin pitää muistaa se ettei sit voi noin vaan harrastaa ilman kumia.

Kumi kannattaa aina uusissa seksisuhteissa muistaa vaikka pillerit olisikin, sukupuolitaudit kun ei pillereillä ole ehkäisty.
Että ei sitä seksiä "noin vain" pitäisi olla harrastamassa muutenkaan.

Neppis_
maaruli
Mitä vähemmän tarvii pumpata itteensä hormoneja sitä parempi! :)

Totta.
Mutta entäs sitten ne humala illan yhden-illan panot... Ei tuu aina valttämättä siinä muistissa ja kiihkossa ajateltua ehkäsyä.
Esim. tapaus sattui mulle, vaikka kunnollinen ja vastuuntuntoinen (juujuu..) oonkin. Ja eikös sitten katumus pillerit next day, Ei kiva.

Jzzu
Neppis_
maaruli
Mitä vähemmän tarvii pumpata itteensä hormoneja sitä parempi! :)

Totta.
Mutta entäs sitten ne humala illan yhden-illan panot... Ei tuu aina valttämättä siinä muistissa ja kiihkossa ajateltua ehkäsyä.
Esim. tapaus sattui mulle, vaikka kunnollinen ja vastuuntuntoinen (juujuu..) oonkin. Ja eikös sitten katumus pillerit next day, Ei kiva.

Lue miun edellinen vastaus!
Ootteko te ihmiset oikeesti noin ajattelemattomia?! :shock:
Ei se penska o välttämättä mukava vahinko mutta noinkohan se sukupuolitautikaan sen miellyttävämpi yllätys olis. :roll:
Huhhuh...

Neppis_

Jzzu:

Tiedän tiedän. MUTTA KUKA SITTEN OIKEASTI ON NIIN VASTUULLINEN kiihkon keskellä ? Ehkä minä ehkä sinä, mutta Ei moni muu (valitettavan totta!)

Sukupuolitaudeista pääsee vielä eroon, mutta jos raskaus etenee liian pitkälle (kuten monelle tuttavalle on sattunujt) Se mukulan kasvatus ja vastuu hommat eivät ole helppoja.
Oon seurannu vierestä 20v muijan, 2 lapsen (poikia molemmat) ja 19v, 1v pojan äippää. Eikä ole helpolta näyttänyt tilanne.
Molemmat näist tapauksista eivät huomanneet (taikka laskenee,tienneet what ever..) raskauttaan, kun liian myöhään. Suunnittelematon lapsi ei aina toimi. Siinä kun vielä itse haluaa mennä/ajatella itseään monissa asioissa. Eikä se ikää katso..
..

:?

Miffy

No mä olen sitä mieltä ehdottoman vakaasti, että mikään suuri kiihko tai känni tai muu sellainen ei ole mikään syy vastuuttomuudelle.

Jos mä olisin vapaa ja harrastaisin yhdenyönjuttuja, en todellakaan pelkästä vastuuttomuuden ilosta haluaisi kuormittaa kehoani hormoneilla!

Jzzu
Miffy
No mä olen sitä mieltä ehdottoman vakaasti, että mikään suuri kiihko tai känni tai muu sellainen ei ole mikään syy vastuuttomuudelle.

Jos mä olisin vapaa ja harrastaisin yhdenyönjuttuja, en todellakaan pelkästä vastuuttomuuden ilosta haluaisi kuormittaa kehoani hormoneilla!

No mie oon täysin samaa mieltä taasen Miffyn kanssa.
Ja mikään kiihko tai känni tai mikään ei oikeuta välinpitämättömyyttä toisista tai itsestä!
Tyhmyyttä se on, ei mitään muuta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat