Cerazette minipillerit - Ehkäisy

ninni88

"Miksi ihmeessä lopetit ne aloittaaksesi saman tien uudelleen?"

No en ole aloittamassa pillereitä uudestaan. halusin vain tietää, että JOS aloittaisin niin milloin kun ei menkkoja edes ole? ja miten lisäehkäisyn kanssa sitten. :shock:

ja sori, olen kai sokea, mutta en löytänyt vastauksia kysymyksiini, vaikka luin koko keskustelun läpi. :oops:

Sivut

Kommentit (179)

PinkPanther

[color=red][size=9]siirsin tämän nyt tänne jatkoksi:[/size][/color]

tiikeli
(Mä en vaan kertakaikkiaan löytänyt vastausta muista threadeista tähän, ja voi olla että tää on hiukan tyhmäkin kysymys, mutta... )

Koska teillä on ollut menkat minipillereiden aloituksen jälkeen ekan kerran? Mulla siis neljäs rivi ekaa laattaa menossa, ja mietin että eikös niiden menkkojen kohta pitäisi tulla...? Noissahan on niinkin että menkat voi jäädä tulematta, lähinnä nyt haluisin tietää että koska missä vaiheessa ne sit alkaa oleen "myöhässä"? Tokan laatan alussa?

maija1

mulla on aivan samoja haitta vaikutuksia kuin pink_summerilla, mulla on kestänyt nämä jo kohta kolme kuukautta, olen menossa vasta nyt lääkäriin, koska on aia ajatellut että " katotaan nyt vielä seuraava liuska" ](*,)
Nyt olen menossa torstaina lääkäriin, ja kysyisin että mitä varten minulta otetaan pissanäyte ja varmaankin kaikki muut näytteet?? :o

Pink_summer! MInulle ainaki on sanottu että lääkärissä voidaan ottaa jo viikon jälkeen, mutta en oo aivan varma. :)

pink_summer

En löytäny hakemalla vastauksia joita oon etsimässä, joten pitääpä kysäistä jos täällä joku osaisi auttaa... :)
Elikkäs...käytin cerazetteja n. puolisen vuotta. Aluksi ei tullut mitään haittavaikutuksia, mut sitte alkoi tulla joka toinen viikko, ja välillä jopa useammin, pientä vuotoa joka kesti aina n. viikon verran. Välillä ei ollut kuin pari päivää välissä ja se alkoi taas. Ennen käytin ehkäisylaastareita, mut aurallisen migreenin takia lääkäri ei suostunut enää niitä mulle määräämään, vaikka kohtaukset ei liittyneet mitenkään laastariin vaan stressiin. Noh, mut asiaan.... Siispä lopetin pillerit n. neljä ja puol viikkoa sitten. Sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut ei näkynyt, mikä on tosin hyvä asia kun ärsyynnyin jo niihin ainaisiin vuotoihin. No mut haluaisin kuitenkin tietää et miten pian cerazettejen lopettamisen jälkeen menkkojen tavallisimmin pitäisi tulla? Osaisko joku sanoa n. suurinpiirtein jonkin aikahaitarin millä aikavälillä, ku sehän on tietty yksilöllistä?
Sitten seuraava asia... huono muistinen kun olen ](*,) niin meninpä sitten unohtamaan etten enää napsi pillereitä. Jotenka toivon ettei käynyt mitään vahinkoa poikaystävän kanssa, kun ehkäisy jäi sitten vahingossa kokonaan käyttämättä. Miten pian yhdynnän jälkeen voi tehdä raskaustestin, että se näyttää jokseenkin luotettavan tuloksen? Kun menkkojen alkamisesta ei ole tietoakaan tässä tilanteessa.
Toivottavasti joku teistä osaa auttaa ja neuvoa tietämätöntä. :)

niiskuneiti

niinhän siinä kävi, ettei¨gyne enää määrännyt mitään e-pillereitä, vaan ns. minipillerit, merkiltään Cerazette. Onko kenelläkään kokemusta näistä? Saattaa kuulemma jäädä kuukautisvuoto kokonaan pois kun näitä syödään tauotta..

Minulle ei vissiinkään sovi oikein mitkään e-pillerit koska kerkesin vaan kahta merkkiä kokeilla ja gyne sanoi ettei uskalla enää määrätä mitään merkkiä, lukuisten sivuoireiden takia..

Jzzu

Eikö minipilleri ole muka myös e-pilleri?!?
Korjatkaa jos olen väärässä mutta ehkäisypillerit nuo on siinä missä yhdistelmäpilleritkin, eri vaikuttavat aineet ja vaikutustapa kuin yhdistelmäpillereissä tosin.
Vai? :shock:

Minipillereillä ja muilla keltarauhashormoni valmisteilla tosiaan saattaa olla sellainen sivuvaikutus että menkat lakkaavat tulemasta.

Mie noita Cerazetteja kokeilin pari kuukautta ja oli ihan pakko vaihtaa Yasmineihin takaisin kun eivät sopineet ollenkaan minulle.

Vielä palatakseni tuohon "ei e-pilleri-asiaan".
Ettei olisi sanonut että sinulle ei käy yhdistelmäpillerit ehkäisyyn?

Lizzie

Niin, siis Cerazette on ehkäisy - eli e-pilleri myös, mutta se ei ole yhdistelmäpilleri. Cerazettessa vaikuttavana aineena on progesteiini eli keltarauhashormoni, ja yhdistelmäpillereissä on sekä progesteiini että estrogeeni (eli naishormoni).

Minulle annettiin ensimmäisenä noita Cerazetteja, olo oli hyvä, paino ei noussut eikä mitään.Menkkoja ei ollut puoleen vuoteen ja olo oli mikä paras, paitsi huoli raskaudesta täytti pään välillä.
Sitten alkoi tiputtamaan vuotoa, jota kesti yhteen menoon 5kk ja olin todella väsynyt, veriarvot alhaalla jne.

Lopetin pillerit kun päivittäin vuosi vähän, kokeilin useita pillerimerkkejä tämän jälkeen, mutta kahden-kolmen vuoden kahlailun, migreenien ja painonnousun jälkeen lopetin hormonaalisen ehkäisun kokonaan.

Puolitoista vuotta (!) meni kun odottelin että kroppa tasaantuu ja kuukautiset säännöllistyy.

Nyt olen ihan luomu ja on hyvä olla. ;)

Jos gynesi veikkailee että sinulle pilsut ei sovi, tyydy muihin ehkäisukeinoihin.

Miffy

Mä olen kokeillut hormonaalista ehkäisyä ainoastaan kerran, ja silloin juuri noita Cerazetteja. Käytin niitä kaikenkaikkiaan pari kuukautta. Noin miljoonaa migreenikohtausta, tuhatta outoa itkunaurukohtausta, tuhatta raivokohtausta jne jne myöhemmin päätin, että EI. Ikinä en enää aio omia hormoneitani sekoittaa...

taotao83

Mulla on kans ollu nuo Cerazette minipillerit. Eivät sopineet mulle. Mulla tuli niistä limakalvot kuiviks, menkat loppu, mut tiputteluvuotoa oli ja mielialanvaihteluita oli paljon. Suoraan sanotusti olin iha hirveä. Vaihdoin ne sit Gracial pillereihin. Mulla oli ennen nuita minipillereitä yasminit ja melianit.

tiikeli
Myoni
Mulla on ollut vain yhdet menkat kahden vuoden aikana ja syön Cerazettejä. Voi siis olla niinkin, ettei sulle tule "enää" menkkoja.

Kiitti vastauksesta, jotain tuollaista luinkin aikaisemmin. 8) Mut onkohan täällä ketään jolla olis tullu "normaali"menkat minipillereiden aikana...?

Misam

Olen syönyt Cerazette-pillereitä nyt vuoden ja ei mitään valittamista... :o) Yhdistelmäpillereistä vaihdoin pois, kun ne eivät minulle sovi ja ensi yrityksellä löytyi tosiaan tämä hyvä minipillerimerkki.

Aluksi noin 4kk oli koko ajan epäsäännöllisiä menkkoja, joten hermot meinasi mennä, mutta sen jälkeen kuukautisia ei olekaan ilmaantunut. Tavallaan olen tyytyväinen, kun minulla ne olivat aina superkiukkuisuuden ja kolotuksen aikaa...

Ei ole vaikuttanut haluihin mitenkään, ei ole lihottanut tms, joten aivan kuin ei söisi pillereitä ollenkaan. Tietty tässä tulee silloin tällöin aina ostettua raskaustesti varmuuden vuoksi, mutta aina on negaa näyttänyt. Mutta kaikenkaikkiaan positiivinen fiilis tästä merkistä.

Amnesty

Söin Cerazettea lähes vuoden ajan. Kuukautiseni jäivät kokonaan pois muutamia tipputteluvuotoviikkoja lukuunottamatta. Muita sivuvaikutuksia ei minulla ollut kuin alussa mielialanvaihtelut ja melko runsas painonnousu ja nesteen kerääntyminen vartaloon.
Lopetin pillerit noin 3 viikkoa sitten. Tähän mennessä olen saanut pari kiloa tippumaan muuttamatta ruokailutottumuksiani tms. Muutenkin kaikki ihan hyvin, paitsi että menkkojani ei vieläkään kuulu. Kuvittelin, että ne alkaisivat muutamien päivien aikana pillerien lopettamisesta. Eräänä aamuna huomasin myös, että valkovuotoa oli erittynyt hyvin runsaasti yön aikana, mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut.

Onko muilla kokemuksia Cerazetten lopettamisesta? Kuinka kauan teillä kesti, että kuukautiset alkoivat tulla normaalisti?

vaapukka

itsellä meni noin 4kk että keho tottu ja tiputtelut lakkas. sen jälkeen ei olekaan ollut yhtään mitään vaivoja. ei siis kuukautisia ollenkaan!! \:D/ ja cerazetteja oon syönyt nyt vajaa 3 vuotta. eli kyllä kannatti odottaa ja kärsiä se muutama kuukausi!

tiikeli

Kai sen viestin tännekin sit voi laittaa.. tuntuu vaan ettei kukaan lue tätä, ja olisin halunnu tietää myös muista minipillereistä kun niistä joita mä käytän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat