Kysely... Raskaustestit - Ehkäisy

celestine
Sharon
No eiköhän kaksi viikkoa säily hengissä ilman alkoholiakin. :roll:

no joo selviihän sitä! olis vaan polttarit tiedossa niin tohtiikohan sitä edes osallistua kun tietää, että viina on pääosassa :roll: . En kuitenkaan ikinä joisi jos olisin raskaana. Taas kun en ole, kuten en koskaan olekkaan ollut paksuna niin viinasta hyvin vaikea kieltäytyä :wink:

Sivut

Kommentit (46)

Stacie

Ääh yritin puhdistaa itseni mahd puhtaaksi ettei vitsaan menisi verta, mutta silti punaista pissa oli, kun kuppiin pissasin...negaa näytti

pelottaa silti niin prkleesti, että olisin raskaana, kun kuukautiset ihan oudot ja paaljon myöhässä tulivat..oon kirjotellu siitä lisää tuonne "kuukautis kierto sekaisin" topicciin..

Puhelinpervo

Apteekin raskaustesti merkkinen testi on joku 6-7 euroo jos oikein muistan.. Vaik ne apteekista saatavat testit on hiukka kalliimpia nii kannatta silti ostaa sieltä.. Laadukkaampia ja nopeempia..

Puutarhis
Essie
eikö ole sellainenkin mahdollisuus kuin verikoe? onko se sitten ihan normaali verikoe vai mitä siinä tehdään toisenlailla? :D ja kauan siinä menee kun sen saa tietää? onko kokemuksia?

Kyllähän lääkärit voivat raskauden testata verikokeellakin. Tulosten saantinopeudesta minulle ei ole tietoa. Laboratoriossa tehdyn virtsakokeen vastauksen saa samana päivänä.

Itse olen käyttänyt Apteekin raskaustestiä. Mielestäni selkeä ja helppo käyttää. Hinta oli muistaakseni n. 5 euroa, joten vararikkoon ei pitäisi joutua. Testiä tulkittiin muistaakseni niin, että jos oli raskaana, niin testiviivalokeron viereiseen lokerikkoon pitäisi ilmestyä toinen viiva.

Sensei

"Apteekin raskaustesti" ainakin varma ja helppo lukuinen (hinta alle 10e) . Itse muutaman kerran tehnyt raskaustestin kun menkat olleet myöhässsä, näyttänyt nekatiivista, ja menkat alkaneet melkein heti kun stressi lähtenyt! no mutta viimeisimmällä kerralla näytti positiivista, ja vähän kyllä säikähdytti! mutta oli se kyllä ihana tunne!!!

Pennsylvania

Oon käyttänyt yhden apteekin testin (reilu 6e) ja kaks RFSU:n markettitestiä (4,9e/2kpl). Apteekin testi oli muovinen ja siihen sai pissata suoraan (mikä oli erittäin jännittävää, olin varma, että pissin ohi) ja kaupan pahviset testitikut tökättiin pissapurkkiin. Jokainen näytti negatiivista (eri kerroilla kukin), ja jokainen oli paikkansapitävä. Ei mulla mitään ole noita halpistestejäkään vastaan, ajattelin semmoisia ostaa taas paketin kaappiin, ettei aina tarvitse viettää unettomia öitä kauppojen sulkemisen jälkeen, kun tajuaa, että menkat on taas myöhässä. Mitä sitä suotta maksamaan liikaa, jos ei ole pakko. Molemmissa tuloksennäyttö taisi olla samanlainen, 2 viivaa raskaana, 1 viiva ei.

Itseasiassa, muistin juuri, että se apteekin testi oli aiheuttaa mulle aikamoisen hermoromahduksen, kun aluksi molemmat ikkunat värjäytyivät kauttaaltaan punaisiksi. Kun semmoisesta ei missään varoitettu, oletin automaattisesti, että väri "raskaana" -ruudussa tarkoittaa, että raskaana. Onneksi se väri siitä pikkuhiljaa hiipui ja viiva ilmestyi vain siihen oikeaan ruutuun. Kaupan testeissä viiva napsahti samantien paikoillensa.

Essie

eikö ole sellainenkin mahdollisuus kuin verikoe? onko se sitten ihan normaali verikoe vai mitä siinä tehdään toisenlailla? :D ja kauan siinä menee kun sen saa tietää? onko kokemuksia?

marimma

Mä tilasin ainakin netistä. Niitäkin on monenlaisia. On erittäin herkkiä ja herkkiä esim. erittäin herkästä saa maksaa pari euroa enemmän kun herkästä

Sharon

Raskaustesti näyttää tuloksen parhaimmillaan pari päivää kuukautisten myöhästymisestä.

Testi perustuu istukan erittämään hormoniin. Viikossa ei istukkaa kasva erittämään hormonia eikä hedelmöittynyt munasolu ole välttämättä edes kiinnittynyt.

tiikeli
Nyytikki
Samaa mieltä kuin Töröhuuli, RFSU:n testin epäluotettavia. Itse jouduin käyttämään molemmat.. (niin ja illalla tuli heti kuukautiset).

Heh, varmaan just siks muuten sun menkat tuli heti kun se stressi poistui. :D

Ite odottelen tässä nyt sitten sitä että koska tekisin sen testin... Onneks ainakin tiedän koska se yks pilleri unohtui, niin jotenkin pystyy laskeen.

olematon

mä tein kerran sellasen 9 euron hintasen mikä oli helppo ku mikä ja muutaman minuutin päästä näytti tuloksen ja se oli helppo lukea. Apteekin täti kysy että halvempi ja vähän monimutkasempi vai kalliimpi ja helpompí...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat