Taukopäivien ehkäisyteho? - Ehkäisy

PinkPanther

Niin, eli miten on noiden yhdyntöjen laita kun aloittaa tuon 7 pvän tauon. Otin eilen illalla eli tiistaina liuskan viimeisen pillerin, eli siis seuraavan otan ensi keskiviikkona (eikös vain?) Miten tänä aikana voi harrastaa seksiä? Kun menkkoja täytyy nyt vielä ainakin pari pvää odotella, niin miten ennen niitä, tarvitseeko käyttää jotain estemeneteltää ehkäisynä (ts. kortsua..) vai onko raskauden alkamisen riski jos sekstailee ilman ehkäisyä?

Sivut

Kommentit (69)

SooZ

mulla kestää 5-6 päivää ennenku menkat alkaa viimesen pillerin jälkeen. (kyllä ottaa päähän) ja kyllä me käytetään sinä aikana kortsua. jotenkin itselle varmempi olo :)
säilyisikö pillereiden vaikutus noin kauan?

SooZ
Dubyamoa
Sooz, sinun pitää pitää vaan se 7 päivää taukoa ihan sama milloin menkat alkaa.. ja sen 7 pvää se teho kyllä säilyy.

hehe kyllä mä tuon tiedän että pidän vain sen 7 päivää taukoa. :) en vain muista että olisin jostain huomannut että pillereiden teho kestää vielä tuon 7 päivää mutta ihan kiva tietää.

PinkPanther

minäkin kysyin juuri sen takia, kun pakkausselosteessa ei ollut mitään mainittu, en nähnyt vaikka luin koko lappukasan kaksi kertaa läpi... :?

Laura

Eikö teille ole sanottu kun olette hankkineet pillerit/renkaat? :shock: Luulisi terkkarin/lääkärin sanoneen tai itse olisitte kysyneet. Mutta kyllä kestää ehkäisy tauon ajan. :)

SooZ

no mulla ei tullut tuota mieleen siellä gynellä koska jotenkin oletin itse että sen viikon aikana tulisi käyttää kortsua. tiedä sitten mistä tuon olen keksinyt. ja tosiaan gyne ei kyllä mitään sanonut vaikka tiesi kyllä ettei mulla ole aikaisemmin pillereitä ollut :?

bonbon

Kestää se pillereiden/renkaan teho taukoviikonkin, mutta muistakaa että vain tuon 7 päivää!
Meinaan jos sitten unohdat ottaa ensimmäisen pillerin (tai muistaakseni minkä tahansa ekan viikon pillerin) tai asetat renkaan liian myöhään, niin raskauden mahdollisuus on, mikäli tietysti olet ollut yhdynnässä taukoviikolla.
Tämän takia sitä on juostu hakemassa jälkiehkäisytapletteja -muutamaankin oteeseen :roll:

Jeii

Teho jatkuu vain, jos pillerit on muistanut ottaa säännöllisesti joka päivä!

Mutta tämänhän jokainen fiksu cosmonainen muistaa tehdä :wink:

Tiger

itsekkin olen tätä samaa asiaa miettinyt, ja vaikka olen myös kuulut että kyllä se teho säilyy, jotenkin se epäilyttää. Miten pillerit voi estää raskauden jos ei syö niitä :shock: ?? Itse käytän kortsua välipäivinä, ettei mitään yllätyksiä tule, ja oman mielenterveyteni takia...

Mariel

joo, mun mielestä kuulostaa vaan jotenkin liian luonnottomalta tollanen 4krt/vuosi, vaikka onhan pillerit jo itsessään luonnoton juttu :D silti olisi kiva saada piiiitkän aikavälin tutkimustuloksia aiheesta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat