Yasmin-pillerit? - Ehkäisy

sonja01

joo mul on iha sama ku edellisellä :) et ei oo ollu oikee mitää sivuoireita ja pari kiloo oon laihtunu.. tiedä sit mistä johtuu :roll: mul on kans nytte kyl valkovuoto paksuuntunu.. kävin gynellä pillereiden takii pari kuukautta sitte ni sano et mul on hiiva ja sain reseptilääkettä.. oli vaa yks tabletti mikä piti ottaa.. kuinka nopeesti tollaset yleensä auttaa hiivaan? nytte mua ei yhtää kutita ei mitää muuta outoo oo ku et valkovuoto on aikas paksua.. pitäiskö ostaa apteekista jotai hiivalääkettä? :?

Sivut

Kommentit (689)

pikku-kata

Mä olen käyttänyt Yasmineita 3kk ja ihan hyvät on. Ja tosiaan, oon laihtunu, ennen painoin 71kg, nyt 67-68kg. En sitten tiedä onko pillerit yksi syy vai aktiivisempi seksielämä (-> "urheilua" lisää). Itse kyllä oon tykännyt Yasmineista, ei ole oikeastaan mitään oireita ollut, tuntuu että mielialakin olisi kokoajan iloinen. Tai sitten johtuu siitä, että olen niin onnellinen, että ei ole mitään syytä olla masentunut :)

muoks. Niin, on mulla yksi huono oire. Valkovuotoa tulee nykyään enemmän kuin ennen. Ja välillä se on vähän rusehtavaakin...

Tikru87

Mulla on vähentänyt haluja ja PALJON... Ainoastaa pillerien väliviikolla haluttais, mutta ei paljon lohduta ku alkaa menkat... :roll: Aion kyllä vaihtaa merkkiä. Yasminia oon käyttänyt jo vajaa vuoden. :shock:

Femin

olisi niissä se järki että ei tarvitse lisäehkäisyä niiden 21 päivän aikana kun niitä syödään :lol: mutta jooh...kiitos vastauksesta :wink:

SunLion
Tiger
En ymmärrä miksi ei Yasminen pakkausselosteessa sanota mitään ehkäisytehosta välipäivinä. Mutta, ehkäpä uskallan jättää kortsun vihdoinkin...
no kyllä voit jättää...sillee kaikki yhdistelmäehkäsypillerit toimii.

greencorbie
euphoria_
Minäki käytän Yasmineja, ollu nyt heinäkuun alusta käytössä. Kuten monet muutkin ovat huomanneet, niin mulla on myös ollut hirmuisia mielialanvaihteluita. Saattaa tunnissa tuuli muuttua superhyvästä megahuonoksi ja toisin päin. Nykyään myös tulee semmosia ihme itkuraivareita ihan mitättömistä asioista, ja tällainen hieman rassaa. Muuten on kyllä ihan hyvät, ei ainakaan muita mainittavia valittamisen aiheita ole ilmennyt.
Bertuzzi tuossa mainitsikin hiustenlähdön runsaudesta, voiko se johtua pillereistä? :O Viime aikoina on kyllä meikäläiseltä lähtenyt aivan tajuttomat määrät hiuksia, alkaa hiukka huolestuttaa. Onko jollakulla tietoa asiasta?

No näköjään aika moni täällä on valittanut hiustenlähdöstä, minä mukaan lukien. Vaihda? Kyllä todennäköisesti löydät pillerit, jotka sopivat sinulle paremmin, turhahan sellaisten takia on kärsiä.

ThinkAboutIt

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta onko jollain aiheutunut yasmineista hiustenlähtöä?? Mulla on nyt neljäs liuska meneillään ja olen yhtäkkiä huomannut että hiuksia lähtee aika paljon... En kuitenkaan muista että aiempien liuskien aikana olis lähtenyt. En haluaisi vaihtaa pillerimerkkiä koska tämä on sopinut niin hyvin mutta en kyllä hiuksiani riskeeraa. Pitäskö lopettaa vaan suosiolla pillerit? Pelkään vaan että kun lopetan hiuksia lähtee entistä enemmän (olen lukenut kauhutarinoita kaljuuntumisesta!) ja pillereiden avulla pois saatu akne palaa pahempana kun koskaan.

:( Ei tuossa pakkausselosteessakaan ole hiustenlähtöä haittavaikutuksissa!!

Pusuapina

Oon nyt käyttänyt puolitoista vuotta yasmineita. Ovat mun ekat pillerit. En alkuun edes ajatellut, että niistä mulle mitään sivuvaikutuksia tulisi, olin vaan niin lumoissani pillereiden antamasta "vapaudesta". Lähes kellontarkat kuukautiset ovat tähän asti olleet paras juttu pillereissä, mutta kuukautisten kesto on melkein päivän pari pidempi kuin mitä minulla on ollut ilman ehkäisyä. Siihen petyin koska olin kuullut iloisia tarinoita lyhentyneistä kuukautisista, ja neuvolan tätikin oli vähän kummastuneen näköinen kun kerroin asiasta. Lihoin yhtäkkiä noin 7 kiloa, ja on vaikeampaa kuin koskaan saada niitä pois. Itkeminen on tullut jokapäiväiseksi "huviksi", eikä useimmiten siihen tarvitse edes mitään syytä, itkettää vaan. Ja himokkuus on entiseen verrattuna muisto vain, tosin luulen niiden 7 kilon vaikuttaneen tähän enemmän. Kaikki tämä näiden puolentoista vuoden sisällä, voi olla myös sattumaa... mutta harkitsen vakavasti kokeilevani seuraavaksi ylistettyä e-rengasta...

jenson

Osaisikohan joku auttaa?

Aloitin yasmin- pillerit tämän viikon maanantaina, eli olen syönyt niitä jo 3 kpl.. Normaalisti kuukautiseni kestävät 5-7 päivää, mutta nyt vuoto loppui yhtäkkiä, tänään tuli aamulla vielä tosi niukasti, mutta nyt vuoto on loppunut kokonaan (?). Siis vuotoa kesti vähän yli 3 päivää.
Siis voiko pillereiden syöminen jo vaikuttaa niihin kuukautisiin, jolloin pillerit aloitetaan? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi vastailla. 8) (ps. Raskaudesta ei voi olla kyse, koska harrastin seksiä viimeksi n. 2-3 kuukautta sitten.)

PinkPanther

Olen miettinyt että jos vaikka vaihtaisin melianesta yasminiin... kuulemma poistaa myös nestettä kehosta ja sitä kautta ehkä hoikistaa? Ja ei pahemmin olisi sivuoireita? Mitä käyttäjät ovat mieltä, pitääkö paikkaansa? Olen käyttänyt pillereitä vasta 9pvää, ja siis ensimmäiset ovat minulle elämäni aikana. Mutta tuo pikku tiputteluvuoto on aika häiritsevää, kun ei suuseksikään onnistu, aiemmin tämä oli meidän molempien rakastama asia. Miehen innostus nuolla minua on hiipunut kun kuitenkin hieman rautaiselta se saattaisi maistua, ja en minäkään ihan innosta hihkuen siihen tällaisesa tilanteessa lupaa antaisi.. Terkkarin mukaan tiputtelu on väliaikaisata ja kestää sen verran että kroppa tottuu pillerien hormoneihin, mutta kun....MIE EN JAKSA OOTTAA... ja meliane on myös vähentäny haluja..olen kuullut että yasmin ei vähentäisi, ja joissakin tapauksissa saattaisi jopa panettaa enemmän..? Onko tuossa mitään perää?

minä

Kuules.... 9 päivän käytön jälkeen et voi vielä tuomita mitään merkkiä... Takuulla tuota tiputtelua tulisi ihan minkä pillerimerkin kanssa samalla tavalla aluksi... Ja todellako väität että reilussa viikossa tiedät että nyt on halut menneet pillerien takia?? Kuitenkin kerrot samaan hengenvetoon kuinka haluisitte harrastaa suuseksiä... mitä haluttomutta se sellainen on :shock: ?? Olet tainnut lukea vähän liikaa noita juttuja pillereistä ja niiden aiheuttamista oireista. Useimmissa pillereissä kestää jopa 3 kk ennen kuin keho normalisoituu ja nyt puhun kokemuksesta koska olen neljää eri merkkiä käyttänyt, kutakin vähintään vuoden tai enemmän, (nykyistä Yasminea 4 kk). Esim. iho-ongelmiin pillerit auttoivat mulla todellakin vasta kolmen kuukauden jälkeen, mikä tuskastutti!

Ja Yasminesta voin kertoa sen verran että ei se lupauksista huolimatta kaikilta nesteitä kehosta poista... Mä oon syönyt niitä neljä kk ja tissit on todella turvonneet ja on noi muodotki "parantuneet"... Mutta sehän on henkilökohtaista miten pillerit vaikuttaa kehenkin.

cosmo21

Käytän ite Yasminea. Olen kuitenkin samaa mieltä Minän kaa siinä, että pillereitä pitää käyttää ainakin se 3 kuukautta ennen kuin voi sanoa juuta tai jaata. Se miten ne vaikuttaa on todellakin yksilöllistä.

PinkPanther

kiitos että valaisitte tyhmää ja tietämätöntä :lol: Kyllä tämä varmasti tästä tasoittuu, alan jo itsekin uskoa näin. Kuitenkinhan pillereiden aloittaminen kumoaa täysin oman hormonitasapainon ja se keinotekoinen hormonisysteemi sit korvaa oman. Eli täytyy sitten vaan malttaa odottaa :) Ilokseni pystyn kertomaan että alkujärkytyksen jälkeen alkavat seksihalutkin olla taas täysin ennallaan, elleivät jopa paremmatkin :)
:wink:

PinkPanther

On kyllä totta että siinä missä tietty pillerimerkki sopii jollekin kuin nenä naamaan, toiselle se samainen merkki ei sovi ollenkaan. Meitä kun on niin moneen junaan. Taitaa olla parasta ajatella että kokeilemalla se selviää, että mikä sopii, ja täytyy vain kokeilla yhtä merkkiä tarpeeksi kauan. Alkuoireet ainakin osittain ovat jo minulla lievittyneet noiden meliane-pillereiden kanssa, saa nähdä miten jatkossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat