Menkkojen siirto muulla kuin e-pillereillä - Ehkäisy

Cadillac

En löytänyt muualta vastaavaa topicia, enkä tiedä, onko tämä edes oikea paikka tälle, mutta menköön! :wink:

Siirsin menkkoja reilulla viikolla eteenpäin Primolut Nor-valmisteella (ei ole ehkäisypilleri, mutta hormonivalmiste kuitenkin). Noh, menkat tulivat sitten pari päivää lopetuksen jälkeen ja olivat aivan HELVETILLISET! Kärsin jo muutenkin menkoista (runsaat & kivuliaat), mutta tämä oli jo aika extriimiä. Tuli helkutinmoista hyytymääkin, yök! Burana 600:lla ei vaikutusta, oli pakko vaan maata sikiöasennossa... :wink:

Aikaisemmin olen menkkoja siirtänyt kerran ihan tavan e-pillereillä, eikä tullut mitään tuommosta, tavalliset ikävät menkat vaan.

Mitenkä muilla? Onko hyviä tai huonoja kokemuksia menkkojen siirrosta, ja mitä valmistetta ootte käyttänyt? :)

[size=9][color=red]Muokkasin otsikkoa selvennykseksi, ettei kukaan lukitse. figaro[/color][/size]

Kommentit (9)

Maruchka

Mä käytin noita pillereitä aikoinaan epäsäällisiin menkkoihin eikä mulla ollut mitään ongelmia. Ei kipuja eikä runsasta vuotoa.
Vaihdoin e-pillereihin sen takia, kun niiden syöminen oli sen verran hankalaa, kun aina piti vahtia niitä kiertopäiviä. Vasta näihin pillereihin vaihdettuani olen saanut kärsiä menkkakivuista, välillä todella kovista, välillä miedommista. Myös vuodon runsaus vaihtelee.
Että voihan se olla, että sullakin vaan sattui nyt tulemaan niin kovat kivut. Eikä välttämättä valmisteella ole merkitystä asiaan...

Chimerah

Käytin samaa valmistetta kuin sinä, mutta mulla menkat oli aivan tavalliset (mun menkat tosin oli ennen e-pillereitä, eli silloin kun tuota primolut Nor:ia käytin, aina melko helveltilliset..). Mulla vaan mieliala heilahteli noitten hormoni-tablettien aikana hurjan paljon. :?

Clemence

Itse olen toisinaan käyttänyt menkkojen tilapäiseen siirtämiseen keltarauhashormonia. Taisi olla joku Primolut-niminen lääke.

Se tosin käy vain tilapäisiin siirtoihin ja sitä voi käyttää kerralla korkeintaan 10 pvän ajan. Ei sitn ehkä ihan vastaa pillereitä, mutta esim. lomamatkan ajaksi siirto onnistuu kätevästi.

figaro

Visiin tuo Primolut aika samanlainen kuin Terolut -valmiste. Tosin en ole koskaan ajatellut, että niitä syötäisiin menkkojen siirtämiseen, koska ne useimmiten kuitenkin määrätään menkkakierron tasaamiseen tai yleensäkin siihen, että menkat ylipäätään tulevat.

Lolita88

Olisi muutama kysymys kuukautisten siirrosta ym.

1. Miten saan siirrettyä kuukautiset? Olen kuullut, että pitää syödä pillereitä pidempään/enemmän. Kertokaa tarkemmin. Itselläni on Harmonet-merkkiset.

2. Miksi ensimmäinen pillerilaatta pitää aloittaa kuukautisten ekana päivänä?

:wink:

Jzzu
Lolita88

1. Miten saan siirrettyä kuukautiset? Olen kuullut, että pitää syödä pillereitä pidempään/enemmän. Kertokaa tarkemmin. Itselläni on Harmonet-merkkiset.

2. Miksi ensimmäinen pillerilaatta pitää aloittaa kuukautisten ekana päivänä?

1. Joittenkin pillereiden pakkausselosteissa mainitaan miten menkkojen siirto kyseisillä pillereillä onnistuu. Käytännössä se kuitenkin tapahtuu siten että jatkat vain pillereitten syömistä haluamasi ajan esim. toisen liuskan putkeen.
Et siis pidä ollenkaan taukoa liuskojen välillä jos haluat siirtää menkkoja, loputtomiin menkkoja ei kuitenkaan voi siirtää [size=9](sopiva aika itselleni on kaksi liuskaa putkeen)[/size].
Jos olet vasta pillerit aloittanut voi välivuotoja tulla ennen kuin kroppa tottuu.

2. Pillerit aloitetaan ensimmäisenä menkkapäivänä siksi että tuolla suljetaan raskauden mahdollisuus pois.
Yleensä menkat jäävät pois jos olisit raskaana: kun menkat tulevat normaalisti et mitä todennäköisimmin ole raskaana ja pillerit on turvallista aloittaa.

Verenpisara77

Sain Primolut-Nor 10mg kuukautisten siirtoon tossa lomaviikolla kun en halunnut menkkojen sattuvan just lomaviikolle.
Kuukautisten piti alkaa torstaina ja eivät sit alkaneetkaan, mutta yllätys yllätys ne alkoivatkin sunnuntaina. Ennen sitä oli pikkasen tiputtelua, mutta en sit noteerannut sitä sen enempiä.
Siispä kysyn, onko kellekään muulle käynyt moista? Tai oletteko kuulleet mitään vastaavasta?

Jimmy KImmel
Cadillac
Onko hyviä tai huonoja kokemuksia menkkojen siirrosta, ja mitä valmistetta ootte käyttänyt? :)
Raskaus on kätevä tapa siirtää kuukautisia hivenen eteenpäin... :-k

Verenpisara77
Dubyamoa
Siis, mikä ongelma olikaan?

Se, että kuukautiset alkoivatkin siitä huolimatta vaikka sain primolut niiden siirtoo eli eivät sit tehonneetkaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat