Meliane-pillerit, kokemuksia?? - Ehkäisy

PinkPanther

Sain ensimmäistä kertaa pillerit, 3kk satsin sain ilmasiks, ja pillerit ovat merkiltään Meliane... onko kenelläkään kokemusta näistä pillereistä? Olen huomannut itsessäni lisääntynyttä itkuherkkyyttä :cry: , ja saatan loukkaantua helpommin jos joku töksäyttää minulle jotain hieman töykeästi... olen syönyt nyt pillereitä 5 pvää, eli kuinka nopeasti mahdolliset sivuvaikutukset ilmenevät? Voi tietenkin olla mahdollista, että menkkojen aikana itkuherkkyys on vana ollut tavallista voimakkaampaa, ja väsymyksestäkin saattaa johtua... :? Mutta olisi mukava kuulla kokemuksia muilta saman merkin käyttäjiltä, vieko esim haluja, kuivattaako paikkoja, olen ainakin normaalisti todella märkä kiihottuessani, ja peökään että seksi ei suju enää, jos pillerit kuivattaa tai vie halut.. :(

Sivut

Kommentit (142)

Ritu

Mä joskus aikanaan söin kyseisiä pillereitä. Halut meni kyllä ja mielialat vaihteli aikalailla. Ja painoakin kertyi lisää. Enää en kyllä pillereitä ala syömään..

viipula

Söin itse viisi vuotta kyseistä merkkiä. Kaikki meni hyvin ensimmäiset neljä vuotta, paitsi halujen väheneminen, mutta sitten alkoivat kuukautiset tulla miten sattuu, tai jäädä kokonaan pois. Lääkäri sanoi sitten sen olevan normaalia, mikäli samaa merkkiä syö kauan. Nyt syön jasmineja. Halut ovat palanneet ja kuukautisetkin tulevat ihan ajallaan.

PinkPanther

Juu, täytyy seurata tilannetta, tietenkin minä sen jo tiesinkin, ja kaikillehan nuo pillerit aiheuttavat yksilöllisiä oireita. Vaikka oireiden sanotaan lievittyvän ja katoavan ajan myötä, niin ei kai kukaan kuitenkaan jaksa kuunnella päivästä toiseen esim päänsärkyä, tai itkeskellä milloin sattuu. Eli aika turha on odottaa muutamana kuukautta että jokohan ne oireet helpottaisivat. Mutta kaikilla on se tuttu maaliasjärki vapaati käytettävissä :wink:

Mukava olisi kuulla lisää kokemuksia noista pillereistä, ja jos joku on vaihtanut, niin mihn merkkiin.

PinkPanther

Vielä sellaista kysyisin, että onko kenellekään tullut jonkin sortin vuotohäiriöitä, esim että menkkojen kesto pitkittyy, tai jotain vastaavaa, ja kuinka pitkään menkat sitten kestivät, loppuivatko vuotohäiriöt ilman lääkärikäyntiä vai täytyikö vaihtaa merkkiä?

chardonnay

itse käytin noin 3-4 vuotta. aluksi oli vähän päänsärkyä mutta se meni ohi parissa kuukaudessa. niin ja alkuvaiheessa myös nolostelin päivittäisiä piereskelyjä :oops: :lol: .nekin ovat menneet ohi, onneksi!! :D
lopetin kuitenkin pillerit kun en niitä tarvitse ja halut tulivat isona ryöppynä takaisin. kyllä käytön aikanakin halutti mutta lopetuksen jälkeen, no, aikas paljon enemmän.

taotao83

Mie käytin melianeja viis kuukautta. Tuon viien kuukauen aikana ilmeni limakalvojen kuivumista, iho huononi ja mielialanvaihteluita oli aika paljon.

Venice Queen

Näinhän siinä sitten kävi, että lääkäri määräsi Melianet mullekin. Luovuin Yasmineista itkuherkkyyden ja kivuliaiden menkkojen takia, mutta aika moni näköjään mainitsi että nämäkin aiheuttaisivat itkuherkkyyttä, joten taidetaan mennä ojasta allikkoon...? Tai eihän sitä vielä tiedä, eri tavallahan ne meihin jokaiseen vaikuttavat. Hieman säikäytti tuo "piilolinssien sopimattomuus" tuolla haittavaikutusten listalla, mitenhän se ilmenee? Onko kokemuksia tuosta?
Alko jo nyt pelottaa että miten nuo vaikuttaa minuun, vähän nimittäin on tullut kielteinen kuva lukiessa teidän kirjoituksianne... :?

Ignis

Liityn joukkoon :D Kävin tänään vaihtamassa yasmineista melianeihin juuri kuukautisten kivuliaisuuden ja välivuodon takia. Kaksi vuotta oon pian yasmineita syönyt ja sitä ennen kaksi vuotta merciloneja, jotka vaihdoin pois mielialanvaihteluiden takia.

Terkkari sanoi, että monet vaihtaa justiin merciloneista melianeihin ja päin vastoin mielialanvaihteluiden takia. Toisille niitä aiheuttaa toinen ja silleen... Enää kaksi laattaa yasmineita ja sitten saan vaihtaa :D Josko sitten kestäisi pitää sen taukoviikonkin joka kuukausi. Olen ihan fiiliksissä, kun yritin jo vuosi sitten saada vaihdettua, mutta silloin eivät suostuneet.

Eli mielenkiinnolla luen myös teidän kokemuksianne tästä merkistä.

JaneDoe

Itse olen syönyt Melianeja nyt jo *laskee sormilla* näköjään 5 vuotta, ja halusin vain jakaa omat [color=indigo]hyvät kokemukseni[/color], ettei tuu pelkkiä kauhutarnoita tänne. Eli mulla on ainoa sivuvaikutus ollu pieni painonnousu ensimmäisenä vuonna. Muuten ei oo ollu ongelmia, ei [color=red]piilareiden[/color] (kertakäyttöiset Dailies-linssit) eikä [color=red]menkkojen siirtämisen [/color]kanssa. Usein menkkoja siirrän (joko viikolla-parilla tai koko liuskalla) eikä mitn onkelmaa. (Se varotus on varmaan siinä vaan sillä että ei ihan jatkuvaan syö kauaa putkeen montaa liuskaa.) Että mun mielestä kannattaa kokeilla ihan rohkeasti ja avoimin mielin. On todellakin niin henkilökohtaista että mikä kenellekin käy. :)

AurinkoSulle

Mulla tästä merkistä tuli myös haluttomuutta ja itkuherkkyyttä.. muutenkin masensi koko ajan.. Lopetin pillerit sitten ja olin kauan ilman mitään hormonaalista ehkäisyä.. Nyt päätin kokeilla renkaita ja eka kuukausi menos.. Niissähän on pienemmät hormooni määrät :) saa nähdä miten käy näiden kanssa, mutta vielä ei ole mitään ilmennyt.

Daisy

Itse syön kyseistä merkkiä kolmatta vuotta, eikä sen suurempia sivuvaikutuksia ole mulle ainakaan tullut. Ehkä vähän haluttomuutta on ollut ja pieniä mielialavaihteluita. En tiedä johtuuko se justiin noista pillereistä, kun olen aika kiukkupäinen välillä, heh. :) Mut muuten on hyvin mennyt.

Neppis_

Itselläni oli alussa aivan samanlaisia sivu vaikutuksia, huh .. Olen muutenkin herkkä nyyhkyttelemään.. .. Nyt olen käyttänyt säännöllisesti n. puoli vuotta. Enää en erota onko niillä muuta vaikutusta (paitsi yökkö olo väliajoin.. ihme sekin..) :roll:

PinkPanther

elikkäs samassa tilanteessa olet ollut joskus kuin minäkin nyt. minulla on nyt ensimmäinen 7pvän tauko noista pillereistä ja kaikki vaikuttaa normaalilta. Menkat on melko runsaat, ja vatsakin on pari päivää ollutm kipeä, eli siihen eivät ainakaan pillerit ole helpotusta tuoneet.. mutta saas nähdä mitä tapahtuu taas kun aloitan jälleen keskiviikkona uuden pillerilaatan... saisi se tiputtelu olla historiaa jo, ettei enää toistuisi tämän kierron aikana... :?

kuunlapsi

samaa merkkiä tulee popsittua, jo aika kauan, joku 4,5vuotta.
itelläni ei ole ollut mitään oireita(tai siitä migreenistä nyt en edelleenkään tiedä :roll: ) mutta päinvastoin sain menkat hallintaan, tiedän koska alkaa/koska loppuu, kivut hävinneet ja sellasta

että on niin ihmisestä kiinni mitä tulee ja tuleeko mitään oireita.

hannele87

söin ensin yasmineja jonkun puolisen vuotta ja sit sain melianen tilalle, jota oon nyt käyttäny noin kolme kuukautta. Ainakin voin sanoo että on yasmineja paremmat tässävaiheessa (yasmineista masentuneisuutta, itkin tosi usein, kunnon raivareita ja haluttomuutta + painoa joku 4 kiloa lisää) Melianet aiheuttaa välillä jotain äkillisiä "raivokohtauksia" lainausmerkeissä tuo sen takia, että en minä nyt hillumaan ala, mutta valitan kaikesta :?

ajattelin vielä kolmisen kuukautta kokeilla ja sit taas merkin vaihto edessä jos ei tasaa mielialoja siihen mennessä. ei oo kiva valittaa kaikesta. Haluihin ei oo minun mielestä vaikuttanu ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat