Yasminelle-pillerit - Ehkäisy

overkillah
saskia
[quote author="flame86"]Äitini on painostanu mua luopumaan pillereistä miljoona kertaa mutta ku ne toimii mulla hyvin ni en haluu kokeilla muutakaan.. sitten sanoin vaan että vaihdan yasminelleen ku se on erityisen mieto ja niin edelleen..

Tietääkseni tuo Yasminellen "mietous" on just se syy, miks se aiheuttaa joillekin ongelmia. Ratkaisevaa ei välttämättä ole se, miten paljon pillereissä on hormoneja, vaan se, miten paljon pillereiden hormonipitoisuus eroaa kehon omasta hormonitoiminnasta. Naisten hormonitoiminta kun vaihtelee yksilöiden välillä, ja siihen vaikuttaa mm. ikä ja perimä. Eli "miedot" pillerit voivat olla liiankin mietoja. Estrogeeni esim. vaikuttaa alapään limakalvoihin, ja liian vähäinen estrogeenin saanti voi ohentaa ja kuivattaa limakalvoja. Tosin kroppa voi vähitellen tottua pienenpiin hormonimääriin. "

tuo ei muuten ole totta. paikathan kuivuu nimenomaan hormonit aloitettaessa! joillekin ei vaan hormonit sovi. kokeilkaa kuparikierukkaa, toisessa ketjussa ylistettiin.

Sivut

Kommentit (291)

ne_a

ite oon käyttäny nyt yasminelleja kohta 3 liuskaa. ekan liuskan aikana iho rupes kukkimaan iha kiitettävästi mutta vähentyi taukoviikon aikana ja tokan liuskan alettua finnit tulivat takasin... no taukoviikolla ne taas hävisi mutta eivät tulleet takasin kun aloitin kolmannen liuskan vaa seksihalut katosivat ja olen entistä kuivempi kun aikasemmin -.- että ottaa päähän nää yasminellet. mulla ei oo noista pillereistä varmaa mitää positiivista sanottavaa. muilla samoja ongelmia?

chu

Nonnih... nyt näitä napsittu kaksi viikkoa.

Sivuvaikutuksia ilmenny muutama, suurimpana pieni apeus ja melkoisesti kasvanu itkuherkkyys. Toivottavasti menee ajan kanssa ohi, ei millään jaksaisi niiskuttaa turhien asioiden takia varsinkin kun tietää miten typerää niille on itkeä XD myöskin tämmöinen melkein 24/7 alakulo alkaa vähitellen rassaamaan. On sitä parempaakin tekemistä kuin angstata sitä että kahvikuppi meni rikki.
Eniten kyllä ketuttaa kun tulee tuota saamarin tiputteluvuotoa toista viikkoa putkeen ja uhkaillaan vielä että sitä jatkuis todennäköisesti ainaki ekaan taukoviikkoon. -.- sen mukana kun tulee ihan normimenkkojen sivuvaikutukset eli mahakipu ja mielialavaihtelut yms.

ena

Minä oon nyt parin päivän päästä syöny yasminelleja neljä liuskaa. Ihoon niillä ei oo ollu mitään vaikutusta, kuukautiset on niukemmat, säännöllisemmät ja kestää pari päivää lyhempään, pari kiloa putosi paino ku alotin, päänsärkyä oon tajunnu olleen vähän enemmän ja vähän erilaista ku ennen ja tajusin tuossa toissa päivänä, että ne on syy siihen, että joinaki päivinä itken herkemmin (liuskan aikana näitä päiviä kuitenki vaan pari).
En silti oo ees ennen toissa päivää oo tajunnu, että pillerit vois vaikuttaa minuun muutenki ku kuukautistenb osalta, mutta sitten oli vaan yhtä äkkiä ihan hyvänä päivänä pari tuntia ihan kamala olo, itketti ja väsytti ja olin äkänen...

Muoks.
Nyt on seitsemäs liuska menossa, enkä enää oo huomannu mitään sivuoireita.

-Nette

Mä aloitin e-pillerit tossa pari kuukautta sitten, eli nyt on vielä viikon toinen liuska menossa. Yasminelleja siis syön. Ihan kauheita itkuhetkiä tulee ihan tosta vaan, yhtäkkiä ihan pienestä tai että ei edes ole mitään kunnon syytä ni voi alkaa itkettää eikä sitä saa loppumaan. Sit olen aika semmonen "väsynyt" ja "masentunut".. Poikaystäväkin sanoo et oon ihan ihmeellinen, et välil joskus ni ihanku mua ei enään kiinnostais mikää pahemmi. Oon semmone iha.. Mä niinku olen vaan, ku ennen olin aina pirtee ja iloinen.. Joskus kyllä on ihan normaaleja päiviä, välillä..

Pitäiskö vaihtaa merkkiä? Vai voisko nuo vielä tasaantua tässä vielä kuukauden sisällä/päästä?

nippet

Ajattelin minäkin lisätä oman kokemukseni yasminelleista. Itkuisuutta on tullut huomattavasti lisää, sellasen oon huomannu, aina kun ambulanssi tai muu piipa-auto menee ohi niin joudun nieleskeleen ihan tosissani kyyneleitä.
Poitsuki ihmetelly ku oon muuttunu masentuneeksi ja mikään ei tahdo kiinnostaa.

Finnit on tullu takasin, mutta menkkojen pituus huomattavasti lyhentyny kun normaalisti on aika pitkäaikaiset, ei niinkään runsaat mutta viikonkin yleensä kestää. Ja kivut kyllä lähti pois

Vaihtoon on kyllä menossa. Ei jaksa tällasta alhaista oloa, kun ennen ollut niin (kuulemma) iloinen ja pirtsakka. Mut se mun kokemuksesta!

Zuzannah

mulle määrättiin tänään yasminellet, kun halusin mercilonit pois itkuherkkyyden takia. mulla olis kaks koko liuskaa merciloneja jälellä, mut en sit tiiä kannattaako mun niitä syödä jos kerta nyt jo sain uudet pillerit :?

yasminellet sain ihan vaan sen takia, kun siinä on vähemmän estrogeeniä kun yasmineissa, ja sitten yasminelle on kuulemma melko hyvin siedetty merkki, eli ei oo yleensä ollu suurempia ongelmia käyttäjillä. katsotaan sitten miten ämmän käy :lol: toivottavasti ei ainakaan tuu samanlaista itkuherkkyyttä kun aiemmin, kamalaa kun ei oo tarvinnu sanoo ku tyyliin kullalle "rakastan sua", niin kyyneleet tulee samantien silmänurkkiin :?

doreen

Mä oon syöny Yasminelleja nyt 4 liuskaa ja tuntuu, että on kyl ollu aika paljon oireita, hyviä ja huonoja.

Mulla oli pientä itkuherkkyyttä jo ennen pillereitä ja sanoinki siitä lääkärille ja sen takia se mulle taiski sitte juuri tätä merkkiä suositella. No, ei ainakaa oo itkuherkkyys hävinny, ennemminki vähän lisääntyny. Samoin mielialanvaihteluja on.

Sitte on seksihalut lisääntyny entisestään! Kuten Suviki sanoi, montaa kertaa päiväs ja syttyy lähes kosketuksesta :wink: Toisaalta orgasmin saanti on vaikeempaa, nii enpä tiiä voisko nämä olla jotenki yhteydessä toisiinsa. Ja voiko edes pillerit vaikuttaa orgasmin saantiin??!

Sitte hiivatulehduksia oli kans ennen pari kertaa ollu ja nyt näiden 4 kk aikana on ollu pari-kolme lievää. Siitä oon tykänny ku menkat on ollu niukemmat.

Mua vaan epäilyttää, että onko nämä mun oireet nyt kuitenkaa pillereistä johtuvia, ku ainaki osaa on esiintyny jonkinasteisina jo ennen pilsuja. :-k

Holly Golightly

Mä vaihdoin kans Yasmineista Yasminelleihin ja useamman kuukauden tuntu siltä, että melkein mikä vaan voi saada mut itkemään tai suuttumaan tosi pahasti. Esim joku mainos saatto saada mut pillittää, mikä ei todella ollut tavallista. En yleensä itke muuta ku tosi pahas laskuhumalassa...
Menkkakivutki oli jotenki tavallista kivuliaammat, vaikka niidenhän pitäis helpottaa kun syö pillereitä. Vai...?
Lopetin sitten noiden syönnin... :?

Laurau
Osita
Olisko joku käyttäjistä kiinnostunu ostamaan Yasminelleä kolme laatallista? Vaihdoin ne toiseen merkkiin ja harmittaa kun jää käyttämättä noin iso ja arvokas määrä. :(

*viittaa* hei hei, minä olisin enemmän kuin kiinnostunut ostamaan! Kun en tarvitsisi kuin pari-kolme laattaa. Ja olisi kiva samalla testata niitä.
Kunhan lupaat ettei ne ole mitään lsd-nappeja! :D

teargas

Olen itse käyttänyt Yasminelle-pillereitä nyt noin viiden kuukauden ajan. Alussa oli yhden kuukauden mittaiset välivuodot (verta tuli koko ajan, tosin todella vähän), jonka jälkeen ne loppuivat. Ensimmäiset kaksi kuukautta oli pahinta aikaa. Rinnat kasvoivat kuppikoon verran (ajattele varmaan että kyllä kelpaisi, mutta kun ne kivut...), mielialat vaihtelivat, oli päänsärkyjä, kuukautiset olivat aluksi todella epäsäännölliset.

Nyt ei ole enää mitään sen suurempia vaikutuksia. Nuo kun ovat ensimmäiset vakkaripillerini, niin ne jälkioireetkin olivat sen mukaiset, kuten lääkäri varoitti.

Ediale

Keholla kestää aikansa tottua hormooneihin.. Yleensä lääkärit testauttaa 3kk onko merkki sopiva. Seuraavan kerran ku käyt lääkärissä ja jos jatkuu ni kannattaa toki sille kertoo kaikki sivuvaikutukset, eiköhän se merkin vaiha. : )

Sliver

Lopetin Yasminellen syönnin. Vuotoa oli kokoajan ja olo aivan hirveän itkuinen ja masentunut. Hirveän paha olokin niistä tuli ja väsytti koko ajan. Jäi huono maku suuhun, saa olla että hankinko edes muita pillereitä...

Itse söin aina 3h sisällä koska paha se on koulutuksessa alkaa napsia pillereitä :D Lopulta siirsin kokonaan aamulle kunnes lopetin kokonaan..

satiny

Tästä saattaa olla jo keskustelua mutta enpä nyt äkkiselaukselta löytänyt.. Eli onko haittaa vaikka pilleriä ei ihan tarkalleen samaan kellonaikaan ota. Kun jotkut tuntuvat panikoivan jo silloin jos vaikka vaan tunnin myöhässä ottavat.

Itse olen vasta toista viikkoa syömässä pillereitä ja olen kyllä ottanut monen tunnin heitoilla niitä. Eli yhtenä iltana saatan ottaa klo 17.00 ja toisena vaikka 20.00. Onko sillä jotain vaikutusta?

Sliver

Yasminelle ei miulle sopinut, sain sitä muutaman liuskan popsittua kunnes alkoi olemaan yhtä tuskaa! Nyt Yasminia popsin ja ei mitään oireita. Yasminellet vain pahensivat menkkojen kipua ja vuotoa ja muutenkin oli hirveä olo ja pyörrytti kokoajan... Onneksi tuo Yasmin sitten kävi miulle : )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat