Pillereiden aloitusta seuraavat verikokeet. - Ehkäisy

Kepatäti

Minäkin olen noissa kokeissa käynyt, muuten ei olisi reseptiä uusittu. Mulla olikin kohonneet maksa-arvot, mutta sitten sain vielä lisää 6 kuukautta totuttelu aikaa ja silloin oli kaikki ihan okei.

Kaveri haki samoihin aikoihin pillereitä eikä saanut lähetettä verikokeisiin. Kysyi asiasta, niin hälle oli lääkäri vastannut "ei nykypäivänä tartte ku hormonipitoisuudet on niin alhasia". Mikä on ihmetyttäny mua kovasti.. Miten tällänen on mahdollista? Että toinen lääkäri sanoo toista ja toinen toista.

Kyllähän siitä verikokeesta näkee varmaan kaiken mahdollisen jos niin haluaa, mutta kun saat maksa-arvoihin lähetteen niin ei ne sieltä verestä silloin katso kuin maksa-arvot. Ei sieltä muuta tutkita.

Sivut

Kommentit (44)

-Maya-

ei meilläpäin mihinkään verikokeisiin laitettu, mut klamydiatestiin kyllä.. :lol: se tehään kuulema kaikille sen 3kk pillerinkäytön jälkeen..tosin jos sanoo lääkärille, että ei oo mahollista että ois klamydia niin ei ne pakota..verikokeisiin ehkä pääsis jos ite sanois että haluais..voisin muuten ite kysästä, kun meen seuraavaa reseptiä pyytämään.. :)

cunisex

Öö siis miksi maksa-arvot vaikuttaisivat pillereihin? Omalla paikkakunnallani ei kai sitten moista harrasteta, en ole kuullutkaan.. :oops:

Kertokkee!

Miss Blood

Jännä juttu tuollanen, ite en kyllä oo käyny verikokeissa, saatika -Maya-:n mainitsemassa klamydiatestissä koskaan ja pillereitä oon jo reilu 2v käyttäny...
Ennen kun sain pillerit, niin kävin kyllä verikokeissa, koska haluttiin selvittää onko jotain syytä miksi mun kuukausikierto oli niin epäsäännöllinen vielä (sen takia alunperin halusin pillerit). Mutta tosiaan käytön alottamisen jälkeen en oo verikokeissa käyny.

Essie
des
Kaikissa kunnissa ei kyllä verikokeeseen passiteta.. Minua ei ainakaan koskaan, ja kolmessa kaupungissa asunut :) Ei sillä, ihan hyvähän ne voisi olla tsekata.

joo, kun kaveri (joka ei asu samalla paikkakunnalla)oli aivan ihmeessään että mitkä ihmeen verikokeet, että ei sillä semmosia ollu. nii tässä ihan silmät pyöreenä sitten mietin että mikä juttu tää on :D ja kai niissä nyt jtn muutakin näkyy kun ne maksa-arvot. phöh.. hassu juttu.

des

Kaikissa kunnissa ei kyllä verikokeeseen passiteta.. Minua ei ainakaan koskaan, ja kolmessa kaupungissa asunut :) Ei sillä, ihan hyvähän ne voisi olla tsekata.

Essie

aivan aivan. ajattlein että jos täällä ois joku joka vois vähän valasta, joka on myös joutunu käymään niissä. no ehkä semmonen täältä löytyyki :D

marimma
Essie
Joo, mun pitäis käydä. ja mietin että näkyyköhän niissä vaan se maksa-arvo vai saako niistä selville jtn muutakin? oon aivan tietämätön tästä :D

En minäkään tiedä mitä sieltä näkyy. Mutta jos sinne on ilmotettu että tutkivat maksa-arvot niin sillon ne tutkii vaan ne.

Essie

Joo, mun pitäis käydä. ja mietin että näkyyköhän niissä vaan se maksa-arvo vai saako niistä selville jtn muutakin? oon aivan tietämätön tästä :D

marimma
Essie
Moikkelis! sain labraan lähetteen verikokeisiin 3 kk pillereiden käytön jälkeen, joissa katsottaisiin maksa-arvot. Tuleeko kaikkien jotka ovat aloittaneet pillereiden syönnin käydä näissä? ilmeneekö verikokeessa pelkät maksa-arvot vai jotain muuta? esimerkiksi voiko raskautta ilmentyä kyseisessä verikokeessa? Neuvokaa tyhmää ja tietämätöntä :) ja tosiaan tuota otsikkoa saa muuttaa, ei oikeen toiminut aivot sitä miettiessä :lol:

Kyllä meilläkin pistivät verikokeisiin.
En vaan oo tosin vielä koskaan käynyt niissä :roll:

Essie

Moikkelis! sain labraan lähetteen verikokeisiin 3 kk pillereiden käytön jälkeen, joissa katsottaisiin maksa-arvot. Tuleeko kaikkien jotka ovat aloittaneet pillereiden syönnin käydä näissä? ilmeneekö verikokeessa pelkät maksa-arvot vai jotain muuta? esimerkiksi voiko raskautta ilmentyä kyseisessä verikokeessa? Neuvokaa tyhmää ja tietämätöntä :) ja tosiaan tuota otsikkoa saa muuttaa, ei oikeen toiminut aivot sitä miettiessä :lol:

Kepatäti

Klamydia testissä mäkin jouduin käymään vasta nyt melkeen 2,5 vuotta oon syönyt pillereitä, mutta maksakokeissa tosiaan jouduin käymään kahdesti.

Ensin sain 6 kk pillerisatsin ja aikaisintaan sai mennä verikokeisiin kai 3 kk käytön jälkeen. Maksakokeissa oli tulokset ihan huimat ja lääkäri ei meinannu millään uskoa, etten ollu esim. edellispäivänä ollu ryyppäämässä tai muuta mikä selittäisi korkeita arvoja. Antoi kuitenkin vielä toisen 6kk reseptin jonka aikana kävin loppupuolella uudestaan kokeissa ja tällöin maksa-arvot oli ihan okei. Elimistö siis kai tottunut ja "hyväksynyt" keinotekoiset hormonit.

Maksa-arvojen (pitkäaikainen) kohoaminenhan on oikeasti todella vaarallista ja voi johtaa esim. maksa kirroosiin ja tuhota siis maksan kokonaan. (näinhän käy esim. alkoholisteille) mistään leikin asiasta ei tosiaan ole kyse.

mun tekis melkeen nyt 1,5 vuotta myöhemmin mieli pyytää päästä vielä kerran kaiken varalta kokeisiin tarkistamaan, että ne maksa-arvot tosiaan on okei vieläkin.

lily

:shock:
Mä olen pillereitä ties kuinka kauan syönyt ja nyt ensimmäistä kertaa kuulin tästä. Täällä kyllä pillerit annetaankin todella hepposin perustein, melkein tyrkytetään, joten en yhtään ihmettele :roll:

punkero85

emmä vaa oo joutunu verikokeisii pillereitten takii vaik verenpaine nous hiukan ja sivuoireist ja pillereitten vaihdon jälkee ku oireet paheni lopetin en kyl tiiä oisko siit pitäny ehkäsyneuvolaa ilmottaa mut emmä ilmottanu..

Mameha

Kattovat vaan maksa-arvot jos niin sanovat, ehkä korkeintaan jotain hemoglobiinia/verensokeria päälle mutta ei muuta koska suppeankin verenkuvan ottaminen voi viedä vissiin viikon ja ei ne huvikseen ala tuhlaamaan aikaansa seuloakseen jotakin muuta kuin sitä, mitä ollaan etsimässä (näin luulisin) koska se verikään ole mikään avoin kirja josta vaan vilkasemalla näkee erinäisiä juttuja.

Ei välttämättä kai olisi ihan laillistakaan sanoa tutkivansa maksaa ja sitten käyttää viikko lisäksi kilpirauhasen ja kolesterolin yms yms tutkimiseen ja alkaa napista niistä, noin mutu-tuntumalta ainahhiin

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat