Pää kipeä pillereistä? - Ehkäisy

amppari

Aloitin pillerit(yasmin) n. pari viikkoa sitten...Onko normaalia, että pää on joka päivä melkoisen kipee, ei meinaa saada nukuttua, astma vaivaa, kynsittää...Kokemuksia?

Sivut

Kommentit (28)

Shandril

Veikkaisin, että kyseinen pillerimerkki ei sovi sulle. Kannattaa käydä juttelemassa lääkäsrin kanssa ja kokeilet vaikka jotain toista pillerimerkkiä, koska eihän tuo mukavaa ole. Tosin voihan se olla, että noi on vaan jotain ns. "ensioireita"... mutta jos jatkuu, niin lääkäriin :)

Ite söin pari vuotta sitten Yasmineja, eikä tullut mitään sivuoireita, mutta nehän onkin yksilöllisiä...

Lizzie

Mulle tuli myös Yasmineista kovia päänsärkyjä.
Monta kertaa viikossa särki päätä vähäisen, n. viikon välein sitten ihan kunnolla. Kerran jouduin lähtemään ensiapuun, kun luulin että kuolen siihen kipuun.

Se mistä kannattaa olla huolissaan, on se pohkeiden puutuminen yhtäkkiä (mahdollinen tromboosi) tai vasemman käden puutuminen.

prinsessa

duoda duoda.... mulla on juuri kyseinen pillerimerkki, ja kärsin myös ihan tappavista päänsäryistä, oksennan vaan päivät pitkät ja uni ei tuu ku sattuu niin pirusti... mutta mikä tuo tollainen tromboosi on? alko pelottaa.....

Fansku

Mäkin luulen, että ei noin kova kipu kuulu kuvaan jos et päänsäryltä saa edes nukuttua. Mulla ei ainakaan ollu edes aluks mitään(!) oireita.

cosmo21

Mulla on kans Yasminit, mutta mulla päänsärkyä on ilmenny vaan kuukautisten aikaan. Eikä edes joka kerta. Kannattaa vaihtaa pillerit, jos oireira on jatkuvasti.

Jeii

Mulla oli ihan ensimmäisinä kuukausina päänsärkyä normaalia enemmän kun alotain e-pillereitä (yasmin) popsimaan, mutta se loppui siihen. Lääkärin ja neuvolatädin kanssa päätettiin jatkaa sen koeajan jälkeen yasmineilla.

toxc

Mulla kans on (luultavasti) pillereistä tullu päivittäistä päänsärkyä, välillä tosi kovaaki sellaista. käytän merciloneja ja tänään lääkäri ehdotti et vaihtaisin vaikka yasmineihin. kävin sitten neuvolassa ja sain kokeilupakkauksen. tänään oli pää niin kipeä etten edes kouluun pystynyt menemään. kai se ihan tavallista on että pillereistä särkyä päässä on mutta kyllä kannattaa mennä vaihtamaan merkkiä. mä luulin aluksi että särky menee ohi mutta se vain paheni.. :? maanantaina meen kuitenki tarkistuttamaan pääni jos sieltä jotain löytyisi :lol: :? toivottavasti vain pillereistä johtuu kipu.

Sinsemilla

ittelläkin pillerit aiheutti migreeniä... söin kylläkin harmonettia, mutta kuitenkin... joka kuukaus ties ne tietyt päivät millon pitää varautua särkylääkkeitten kanssa, niin säännöllisesti päänsärky iski... ja tietysti joinakin päivinä muullonkin...

kun lopetin pillerien syömisen, migreenitkin loppu heti... sillon tällön on ollu vaan pientä kipua, tai siis särky on ollu ihan erilaista kun pilleriaikoina...

marvel

mullakin on yasminien alottamisen jälkeen ollu kovia päänsärkyjä, jotka ei särkylääkkeillä helpota (paitsi sillon kun uskallan ottaa useampia).. säryt ei kuitenkaan oo säännöllisiä, ehkä kerran viikossa

mischa-kissa
KataTheBlondi
Diane Novissa on paljon hormonia. Kannattaa micha-kissa jutella lääkärin kanssa kannattaako jatkaa. On nimittäin sellasiakin pillereitä joissa ei hormonia niin paljon ole. Miinuksena tietenkin tuo että iho saattaa alkaa uudelleen kukkimaan hormonitasapainon muutoksesta.
Kiitos vinkistä...Oon meinannu vaihtaa...varmaan vaihdanki.En tiedä puhkeisko ne näpyt uudestaan ku ikää on jo 18 mutta mielummi pari näppyä kuin masis ja haluttomuus :)

KataTheBlondi

Diane Novissa on paljon hormonia. Kannattaa micha-kissa jutella lääkärin kanssa kannattaako jatkaa. On nimittäin sellasiakin pillereitä joissa ei hormonia niin paljon ole. Miinuksena tietenkin tuo että iho saattaa alkaa uudelleen kukkimaan hormonitasapainon muutoksesta.

mischa-kissa

Mie syön diane nova merkkisiä , ja ollu välil pahoja päänsärkyjä vaikka kohta vuoden käyttäny. Inhottavampaa on mielialan vaihtelu ja haluttomuus :( . Ollaan jätkän kans mietitty että pitäis kokeilla toista merkkiä.Siks miul on noi novat ku hain ihon hoitoon pillerit tosin myös ehkäisyyn ,ja on muuten toiminu hyvin.Iho suht hyväs kunnos enkä raskaakskaan ole tullut,tosin menkka kivut ekana vuotopäivänä on aina aika ilkeet.

_ankka

Olen syönyt e-pillereitä n. 2,5 vuotta. En tiennyt sairastavani migreeniä, ennen kuin pillerit aiheuttivat (lisäsivät) migreenikohtauksia. Nyt sitten pitäisi vaihtaa minipillereihin tai ehkäisyrenkaaseen, mutta saa nähä, jaksanko ottaa sitä riskiä...

Eli pääkipu voi jollain teistäkin johtua migreenistä. Kannattaa tutkia asiaa.

marimma
_ankka
Olen syönyt e-pillereitä n. 2,5 vuotta. En tiennyt sairastavani migreeniä, ennen kuin pillerit aiheuttivat (lisäsivät) migreenikohtauksia. Nyt sitten pitäisi vaihtaa minipillereihin tai ehkäisyrenkaaseen, mutta saa nähä, jaksanko ottaa sitä riskiä...

Mitä riskiä? Ai että jatkuis noi migreenit vai..?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat