persona-tietokone ehkäisymenetelmänä? - Ehkäisy

blaah:)

"Tietokone-ehkäisyä
Englannissa on kehitetty uudenlainen ehkäisyvaihtoehto, jolla ei ole sivuvaikutuksia. Menetelmä perustuu pieneen laitteeseen, joka mittaa aamuvirtsan hormonipitoisuuksia ja päättelee, onko raskaaksi tuleminen kyseisenä päivänä mahdollista. Laite ilmoittaa joka aamu liikennevaloväreillä, voiko kyseisenä päivänä harrastaa seksiä ilman estemenetelmiä. Menetelmän nimi 'Persona' viestii, että kyseessä on hyvin yksilöllinen ehkäisyvaihtoehto. Laite perehtyy käyttäjänsä hormonitasapainoon kuukausi kuukaudelta yhä tarkemmin.

Laitteen käyttö on yksinkertaista. Käyttäjän tulee tarkistaa joka aamu, mitä väriä laite näyttää. Jos valo on vihreä, voi seksistä nauttia kyseisenä päivänä ilman estemenetelmiä. Jos valo näyttää punaista, on syytä joko pidättäytyä yhdynnästä tai käyttää kondomia. Jos valo on keltainen, käyttäjän tulee tehdä aamuvirtsasta testi, joka muistuttaa raskauspikatestiä. Testin tutkittuaan laite näyttää joko punaista tai vihreää valoa muutaman minuutin kuluttua. Yleensä punaisen valon päiviä on 6 - 10 kuukaudessa. Ensimmäisen käyttökuukauden aikana aamuinen virtsatesti tehdään 16 aamuna, seuraavien kuukausien aikana laite pyytää aina kahdeksan testiä kuukaudessa."

Mutta siittiöthän säilyvät noin viisipäivää liikuntakykyisinä... Vaikka tuo laite antaisikin sulle luvan olla sillai tänään, niin jo ylihuomenna se voi näyttää punaista valoa, ja siittiöt ovat vielä silloin elossa...

Itse en ainakaan uskaltaisi käyttää...

Sivut

Kommentit (17)

Miffy

Siis liittyykö tuo ikäänkuin "varmoihin päiviin" vai mikä ihmeen tietokone? :) LAskeeko se niinkun jotain? Tääh... Aka hyvin ja luotettavasti pystyy itsekin kaikenlaista laskeskelemaan...

Teresa_

onko kellään ehkäisymenetelmänä persona tietokonetta? itse olen ajatellut vaihtavani siihen sillä e-pillerit eivät mulle sopineet. nyt käytössä evra laastari jonka aion lopettaa, sillä pelkään liikaa sivuvaikutuksia ja jenkeissäkin oli 17 nuorta naista kuollut kyseisen laastarin takia... :shock: Haluaisinkin nyt kuulla että onko persona luotettava jne... Elän itse parisuhteessa jossa kondomeja ei jaksa joka kerta käyttää (ei vaan kummatkaan pidetä nistä) ja hormoni ehkäisyä en enää ota vaihtoehdoks. Viel pitäs kaks laastaria käyttää ja st lopetan... Entä mitä sellanen persona maksaa?

figaro

Itse en ole kuullutkaan tämänkaltaisesta ehkäisymenetelmästä. Oletko saanut informaatiota mistään lisää? Kertoisitko meillekin.. tai ainakin minulle :D Olen utelias kuulemaan ;)

Miffy

Me kyllä mun miehen kanssa käytetään kortsua aina kun se tulee (siis kun mälli lentää) ja aina, jos on vaarallinen aika kuusta. Mutta me ollaan kummatkin perehdytty näihin juttuihin (se enemmän kun minä kylläkin:)) ja aika tarkkaan pystyy kyllä itsekin tietämään ne päivät, jolloin voi tulla raskaaksi... Siis senkin huomioon ottaen, että siittiöt elävät päiviä naisen sisällä.

Varovaisia ollaan, ei tässä kukaan aborttiin halua...

weramaria

Niin, se on sitten jokaisen vain omalla kohdalla päätettävä, että käyttääkö kortsua joka kuitenkin on aika varma ehkäisykeino vaikkei olekaan niin huomaamaton käyttää, vai luottaako tällaiseen koneeseen jossa raskaaksi tulo voi olla em. syistä hyvinkin mahdollista.... Ja kannettava sitten ne seuraamukset siitä. Raskaaksi tulo on tietty mahdollista aina kun seksiä harrastaa. Tätä te ette varmaan tienneetkään...:wink:

Itse en koneeseen luottaisi, hyvä jos luotin pillereihin. Mutta kukin tyylillään. :)

Miffy

Doh, kaikille ei käy/eivät halua sekoittaa kehoaan hormonaalisella ehkäisyllä, eikä korstua ole kiva käyttää joka päivä vakisuhteessa tms, joten on ihan hyvä olla vaihtoehtoja...

figaro
Rahel
Niin, eikös tuota käytä enemmänkin pariskunnat, jotka haluaa lapsen? Eli, että tietokoneen avulla voi tietää milloin olisi paras aika tulla raskaaksi?

Minusta tuo olisi luotettavampi sellaisessa käytössä kuin että ehkäisymenetelmänä :roll: Missähän hinnoissa muuten moiset laitteet on?

Rahel

Niin, eikös tuota käytä enemmänkin pariskunnat, jotka haluaa lapsen? Eli, että tietokoneen avulla voi tietää milloin olisi paras aika tulla raskaaksi?

blaah:)

Minä en itse tuohon kyllä pelkästään luottaisi... kuusi ihmistä sadasta tulee raskaaksi tuota menetelmää käyttämällä... Ei omasta mielestäni mikään kamalan lupaava tulos...

figaro

Heh.. hyviä pointteja muuten blaah : ) En luottaisi minäkään.. Tuli muuten mieleen, että näin vauvakuumetta potiessa tuo laitehan olisi mitä mainioin masiina kertomaan otolliset hedelmöityshetket :D Ikään kuin ovulaatiotesti, joka toimii automaattisesti :) Seksiä tulisi harrastaa juuri erityisesti punaisten valojen päivinä :P

Miffy

Aina voi harrastaa seksiä. Joskus vaan sit ehkis kandee laittaa se kortsu.

Mä en ikinä koskis pillereihin - en halua sekoittaa hormonitoimintaani ihan täysin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat