Milloin pillereiden teho alkaa? - Ehkäisy

pikkanen

aloitin eilen syömään pillereitä.ja lääkärissä käytyäni jäi hieman harmaaksi se,että kuinka kauan on pitänyt syödä pillereitä,jotta ne alkavat "toimimaan".elikkäs kuinka nopeasti voi sen kondomin jättää pois?meneekö viikko,päiviä vai?yritin tuossa lueskella myös pillereiden mukana tulevaa opasta.mutta en ole vielä ainakaan sieltä löytänyt vastausta kysymykseeni.sillä haluan pelata mahd.varman päälle:)

Kommentit (12)

kuunlapsi

ööh.. mulla on sellanen käsitys että kyllähän se ensimmäinen pilleri jo vaikuttaa mutta noin 7päivää sen syönnin jälkeen.
tässä uskossa mie oon että ne toimii sillä "viiveellä" ja en siis usko että se ihan samantien vaikuttaa. sillä edelleenkin kuten jossain muussakin aiheessa oli puhetta että voihan sen 7päivän tauon aikana kun kuukautiset ovat niin harrastaa seksiä vaikka mielenmäärin ja silti pillerit vaikuttavat :roll:

EDIT: luin tuossa omien pillereiden vihkosesta(meliane) aiheesta näin:
Meliane tablettien käytön aloittaminen -aloita melianen-tablettien käyttö kierron ensimmäisenä päivänä eli ensimmäisenä vuotopäivänä. ota ensimmäisenä päivänä tabletti ko.viikonpäivän kohdalta, ja jatka tablettien ottamista päivittäin nuolen osoittamaan suuntaan.
voit aloittaa tablettien käytön myös kierron 2.-5. päivänä, mutta siinä tapauksessa sinun on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää(estemenetelmää) ensimmäisen kierron 7ensimmäisen päivän ajan.

ja sitten oli eri selosteet että mitä jos vaihtaa eri ehkäisymenetelmästä noihin melianeen että mitä silloin..
mutta en tiedä päteekö nuo toisissa pillereissä.
toivottavasti tuosta selostuksesta edes jotain hyötyä jollekin..

anjuska

Voit lopettaa muun ehkäisyn sinä päivänä kun aloitat pillerit. Ainakin minun lääkäri sanoi, että jo ensimmäisenä pillerinsyönti-päivänä voi olla ilman kortsua.

opas

mun ongelma on se, että kun vaihdoin merkkiä, ja pidin taukoviikon vaikka pillerit olis pitänyt aloittaa heti, ja olen ollut yhdynnässä, niin onko tässä mitään vaaraa nyt?

deadDream
opas
mun ongelma on se, että kun vaihdoin merkkiä, ja pidin taukoviikon vaikka pillerit olis pitänyt aloittaa heti, ja olen ollut yhdynnässä, niin onko tässä mitään vaaraa nyt?

Tuskin niiden vanhojen pillereiden teho on loppunut koska kyllähän niiden teho jatkuu vaikka onkin se tauko viikko. tai näin minulle lääkärissä sanottiin, en tiedä sitten... Lahtelaiset osaa mitään joten en mene vannomaan.

Jzzu

Miunkin logiikan mukaan ei pitäis olla ongelmia vaikka oletkin pitänyt tauon ennen uusien pillereiden aloittamista, ainakin jos se on sen normaalin taukoviikon pituinen eli sen 7 päivää.

Walbu

Jos kyseessä on yhdistelmäpillerit niin teho alkaa ekasta pilleristä MIKÄLI pillerit on aloitettu menkkojen ekana päivänä. Perustuu siihen että menkkojen alkaessa et ole raskaana, ja pillerit ehkäisee seuraavan ovulaation. Mikäli olet aloittanut pillerit joskus muulloin kuin menkkojen ekana päivänä, odottaisin yhden liuskan kondomiehkäisyllä ennen pelkkiin pillereihin siirtymistä.

Vierailija

Mä ite olen 15 vuotta vanha ja syön e pillereitä. Alotin ennen menkkojen alkamista, panemisesta ei ekaan viikkoon ilman kumii mut tokalla voi jo harkita jättää kumin pois. Kuukautiset jääneet tähän menneesä välistä :)

Vierailija

Soitin juuri pari päivää sitten e-neuvolaan kysyäkseni samaa. Siellä sanoivat, että ehkäisyteho on "täysillä" vasta viikon kuluttua ensimmäisen pillerin otosta. Itse en aloittanut pillereitä menkkojen alkamispäivänä vaan menkkojen loppupuolella...en tiedä vaikuttaako se asiaan. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat