paras ehkäisymenetelmä? - Ehkäisy

chardonnay

elikkäs pitäisi varmaan sitä vaihtaa koska meliane- nimiset pillerit aiheuttivat haluttomuutta ja päänsärkyä. niitä ehdin pari vuotta käyttää ja nyt olen lpputilin ottanut!! :D

tällä hetkellä käytämme vain kondomia, mutta ei sekään mukava vaihtoehto ole kun on kokenut sen ilman olemisen.

pian pitäisi varmaan aloittaa taas jokin toinen menetelmä ja mietinkin vain että jos teillä on hyviä kokemuksia jostain niin antakaas kuulua! :)

tiedän tietenkin että jokin mikä sopii toiselle ei välttämättä toiselle sovi, mutta kun en tiedä mihin vaihtaisi noista pillereistä niin muiden kokemuksia olisi kiva kuulla.

Sivut

Kommentit (41)

Minttu

Kannattaa vain kokeilla eri pillerimerkkejä, itsekin jouduin aluksi vaihtamaan tosi tiuhaan, kunnes lopulta vasta viidennet pillerit sopivat. Kaikille eivät tietenkään e- pillerit sovi, mutta eihän sitä tiedä jos ei kokeile!!! Sinä et todennäköisesti hyötyisi yhtään vaikka me kaikki luettelisimme käyttämämme pillerimerkit täällä, koska sopivuus on todellakin niin yksilöllistä.

cosmo21

Kokeilemalla löytää sopivat e-pillerit, ei oo oikeen muuta tietä. Lääkäri osaa tietenkin kans suositella jotain, mutta ite joutuu joka tapauksessa kokeilemaan.

weramaria

Tästä tulikin nyt kondomipainotteinen päivä... Kävin tänään gynellä, ja juttelimme siellä ehkäisyasioista. Hän oli ehdottomasti samaa mieltä kanssani, että kondomi on meille paras vaihtoehto kun kroppani ei enää ylimääräisiä hormoneja hyväksy. Ylläripylläri: kondomi siis sopii ehkäisykeinoksi ihan parisuhteessa elävillekin.

Pillereihin luotetaan melko sokeasti, vaikka täytyy muistaa niidenkin kohdalla ettei sekään sataprosenttinen ehkäisykeino ole. Etenkään, jos niitä ei muista ottaa. Kondomia taas pitää osata käyttää oikein, ja oikein käytettyinä toki molemmat ovat loistavia ehkäisykeinoja, pilleritkin jos vaan terveys ja pää kestää sen hormonimäärän. Monilla ei kestä, ja sitten ihmetellään kun seksi ei maistu, paikat on kuivat ja mieliala maassa.

Jzzu

Haluaisin vaihtaa ehkäisy menetelmää yhdistelmäpillereistä johonkin pitkäkestoisempaan ja helpompaan.
Keltarauhasvalmisteet eivät sovi eli ruiske ja kapseli on poissuljettu.
Kellään tietoa miten kuparikierukka soveltuu jos kärsii runsaista ja kivuliaista menkoista vai soveltuuko ollenkaan?
Onko minulla mitään muita vaihtoehtoja vai onko minun edelleen sinniteltävä nykyisillä pillereillä [size=9](joissa ei sinänsä ole vikaa niissäkään kaipaisin vain sitä helppoutta ja pitkäkestoisuutta)[/size]?

Lucya

Hiustenlähtö on tavallinen sivuoire progestiinia sisältäville hormoniehkäisimille, kuten minipillereille.

Etkö ole kuullut Bostonilaisista tutkimuksista, joiden mukaan osalla naisista testosteronin tuotanto ei palaa kosakaan ennalleen lyhyenkään (vain muutaman kuukauden) pillereiden käytön jälkeen. Seurauksena elinikäinen haluttomuus. Lue esim. http://www.buzzle.com/editorials/5-25-2005-70531.asp tämä.

Jzzu
Lucya

Etkö ole kuullut Bostonilaisista tutkimuksista, joiden mukaan osalla naisista testosteronin tuotanto ei palaa kosakaan ennalleen lyhyenkään (vain muutaman kuukauden) pillereiden käytön jälkeen. Seurauksena elinikäinen haluttomuus. Lue esim. http://www.buzzle.com/editorials/5-25-2005-70531.asp tämä.

En kyllä ole kuullut.
Tuo kai ilmenisi jo pillereiden käytön aikana jos niikseen ois?

.-*girlie*-.

mulla ois kysymys et miten varma se pelkkä kondomi on ehkäisykeinona? käytetään nyt pelkkä kortsuu ja mietin et ku molemmat ollaan viel aika kokemattomii et mikä riski siin on et kumi hajoo? tääki on mua häirinny et onko mahdollista et sperma voi tulla sielt kortsust jotenki ulos mun sisään muuten kuin rikkimennessä? siis joissaki asennois lähinnä tarkotin.. jos viittitte jelpata! :?

Notti

Kondoomi ei ole mikään järinvarma pelkästään. Hieman rajummassa menossa saattaa kumi mennä riekaleiksi tai jos ei ole laitettu oikein tai säilytetty väärin. Jos kumi on pääsääntöisesti ehkäisyvälineenä, niin kannattaa vaikka ostaa apoteekista ehkäisypuikko tms. kondoomin kaveriksi mukaan. Varmempi ehkäisyteho ;)

weramaria

Syöksyn taas takavasemmalta puolustamaan kumia... Oikein käytettynähän se on mitä mainioin ehkäisykeino, säästyy kroppa ylimääräisiltä hormoneilta... :wink: Urbaanit legendat ovat tehneet kondomista pelottavan mörön joka menee rikki henkäisystäkin. Täällä kumi on ainoa ehkäisymuoto, eikä ole mennyt rikki rajummassakaan menossa. Toki se voi mennä rikki- aivan kuten pillereiden ehkäisyteho voi heiketä vatsataudin, unohduksen tms. syyn takia. Kumissa on se hyvä puoli että rikkimenemisen (yleensä) ainakin huomaa, ja voi noutaa jälkiehkäisyn.

Korostan vielä, että kumin käytössä tärkeää on sen oikea käyttö ja säilytys.

... lisään vielä, ettei se sperma sieltä kumin sisältä ihan helposti karkaa. Ja muistakaa lukea käyttöohjeet tarkasti! :wink:

Jimmy KImmel

Minäkin kannatan kumia. Hyväksi havaittu ja todettu.

Kumin paras piirre on mielestäni se, että sillä ei voi (noh, periaatteessahan kaikki on mahdollista, mutta...) tulla salaa raskaaksi. Eli jos sitä käytetään alusta loppuun asti ja se pysyy koko ajan paikallaan, niin voimme olla varmoja, että siittiöt ovat paremmassa tallessa. Mikäli kondomi hajoaa tai luiskahtaa pois paikaltaan, niin se ei tule yllätyksenä vaan on selvästi havaittavissa ja asiaan voidaan reagoida halutulla tavalla... Periaatteessa voisi sanoa, että kondomin ehkäisykyky on 100%, siis periaatteessa.

gollum

Help.

Mä en ainakaan uskaltaisi luottaa pelkkään kortsuun ehkäsyssä, olisi kovin turvaton olo... :shock:

Mutta ehkä miehisestä näkökulmasta turvaton olo on pelkkien pillereiden kanssa.. :roll:

vihollinen

Tää on toisaalta aika vaikee asia..
Koska varmasti jokaisessa menetelmässä on sekä hyvää että huonoa :D
Itse oon kokeillu vaan kumeja ja nyt pillereitä.
Kumien kans oli se ainainen "sähläys" ja pelko että se hajoaa.
Pillereiden kanssa mulla taas on ongelmia, kun en muista millään ottaa niitä. Mulla täytyy olla ihan kännykässä joka päivälle muistutus että muistan ottaa, koska muuten unohtaisin :D

Syön Diane Nova nimisiä pillereitä, ja on kyllä mulle ihan hyvin sopinut.
Ja alunperin ne sitä varten otin, että ne helpottaa iho ongelmia, ja se toimi kyllä mulla. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, tai en oo ainakaan huomannut.

Rixuliini

Meilläkin luotetaan kondomiin.

Ei ole kertaakaan pettänyt, ja mitään sivuvaikutuksiakaan sillä ei ole. :wink:
Eikä se laittokaan tunnelmaa latista kun ottaa jo valmiiksi siihen hollille.

omena

Kumi on tottakai hyvä, kun ei vaikuta hormonitasoon yms, eikä tarvitse murehtia taudeista yms, mutta itse on pakko sanoa, että EHKÄISYLAASTARI on loistavin. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia (toisin kuin pillereistä, kokeiltu on), eikä tarvitse kuin lätkäistä se laastari kankkuun tai muualle 3 kertaa kuukaudessa ja siinähän pysyy! Ihanan huoletonta, itse olen niin muistamaton pillerien ja muutenkin lääkkeiden kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat