Ainainen raskauspelko - Ehkäisy

vren

Onhan tuo välillä käynyt mielessä, mutta tuplavarmistuksen tielle en ole lähtenyt. Pillerit aloitin lähinnä sen takia, että kondomit on aika hankalia.. No, vahinkoa ei ole tapahtunu, vaikka välillä oon unohtanu pillerin ottaa. Aluksi kun pelkäs, niin muisti olla huolellinen. Jos haluaa harrastaa seksiä, niin tää on vähän hankalampi juttu. Luulisin, että tuo pelko hellittää, kun uskaltaa vaan olla pelkkien pillereiden varassa vähän aikaa ja huomaa, että mitään ei käy. Nykyisin luotan enemmin pillereihin, kun kondomi voi mennä rikki.

Sivut

Kommentit (30)

-Maya-

Mä oon syöny kohta vuoden verran pillereitä, mut silti käytetään myös kumia..ehkä kolme kertaa on jätetty se pois..tuplaehkäsy siis käytössä varmuuden vuoks.. :wink: tavallaan kyl luotan pillereihin, mut ku ei tosiaankaan vielä haluta lasta niin mieluummin näin kun että sattuiskin joku vahinko käymään, vaikka todennäkösyys onkin todella pien..

mandii

"Jotenkin minulle jäi tekstistäsi mielikuva, että pelkäät enemmän aborttia kuin itse ehkäisyn pettämistä"

No joo, saatat olla oikeassa. Ei poikaystävä tuossa ainakaan mikään jyrkkä ollut. Sanoi vain varovaisen mielipiteensä, kun kysyin. Tiedämme kuitenkin, ettei muita vaihtoehtoja siinä tilanteessa olisi olemassa ja ajatus siihen abortintekoon joutumisesta ahdistaa niin paljon.

"Ja toinen voisi olla tieysti tuplaehkäisy (pillerit ja kumi esmes)...siinä ollaan jo aika lähellä 100% Wink"

Mulla on kuparikierukka ja sen kanssa ei oikein olisi kumista hyötyä, kun langat kuitenkin voisi rikkoa sen. Ehkäisyvaahtoa kokeiltiin ensimmäisellä kerralla lisävarmistuksena, mutta se aiheutti miehelle melko ikävän allergisen reaktion. Kalliitakin olivat ne puikot, joten ei olisi ollut varaakaan.

jenson

Mulla ilmeni kanssa tätä raskaaksi tulemisen pelkoa, kun aloteltiin poikaystävän kanssa harrastelemaan seksiä ja se oli uusi asia. Kesti sitä varmaan muutaman kuukauden ajan, vaikka oli myös pillerit käytössä (olin sillon epävarma, että toimiikohan ne jne.). Nyt ei itseasiassa pelota yhtään, koska olen käyttänyt pillereitä/kumia oikein ja luotan niiden ehkäisytehoon vahvasti.

Lukretia

Kuutisen vuotta olen pillereitä käyttänyt ja luotan niihin ihan täysin. Tehokkuus perustuu kuitenkin muistamiseen, ja kyllä mä hyvin ne joka aamu muistan ottaa. Ehkäisytehokin on yli 99 prosenttia, aika epätodennäköistä olisi tulla raskaaksi. Ja koska emme lapsia halua, olisi selvää tehdä abortti, jos tulisin raskaaksi.

Kondomeja käytettiin seksielämän alussa, ja silloin pelkäsin raskaaksi tuloa, koska musta kondomit eivät tuntuneet kovin luotettavilta. Me oltiin muutenkin niin käsiä, että meiltä hajos kortsu jos toinenkin. :D Ennen pillereitä kuukautiset tuli vähän milloin sattui, joten niitäkin sai odotella ihan paniikissa. Vaikka ne olikin epäsäännölliset, mun raskauspelko tuntui vaikuttavan siihen, että ne tuli reilusti myöhässä. Ja koska olin siihen aikaan 16, raskaus olisi ollut tosi paha juttu muutenkin: miten saada abortti tehtyä ilman, että vanhemmat saa tietää jne.?

olematon

silloin kun pelkällä kumilla mentiin niin joo, oli kyllä kuset housussa tyyliin jollei menkkoja kuulunut, ja mulla kun ne nyt oli niin säännölliset kun itse tahtoivat... :roll: mutta kun on alkanut käyttää hormonaalista ehkäisyä niin on jäänyt tuo pelkääminenkin pois.

Mimia

Minä en tavallaan pelkää omasta puolestani ehkäisyn pettämistä, vaan enemmänkin kullan puolesta. Hän se meistä enemmän hermoissaan tuosta on ja tuon takia minäkin hermoilen..

Meillä mies on samoilla linjoilla puutarhiksen miehen kanssa, asiaa mietitään kun/jos se tulee ajankohtaiseksi. Kuitenkin, jos vahinko tapahtuisi, en tekisi aborttia. Elämäntilanne on jo sellainen, ettei lapsi olisi täydellinen katastrofi. Tottakai koko elämä muuttuisi ja suunnitelmat pitäisi laittaa uusiksi, mutta eiköhän tuo tapahdu ihan jokaisen raskauden aikana, oli suunniteltu tai ei.

Lainaus:

Jotenkin minulle jäi tekstistäsi mielikuva, että pelkäät enemmän aborttia kuin itse ehkäisyn pettämistä

Minä ainakin pelkäisin, jos yhdessä oltaisiin "sovittu" aborttiin menosta etukäteen. Ehkäisyn pettäessä varmasti ajatukset haahuilee missä sattuu ja päätöksiä on vaikea tehdä. Mutta jos minä joskus abortin teen, teen sen koska MINÄ niin haluan, en siksi ettei mies halua vielä lasta.

des
tyttötuollainen
Vähän samanlaisia kysymyksiä mulla liikkuu mielessä : Miten te ihmiset oikein hoidatte tän asian? Luotatteko ehkäisyynne?

Luotan ihan täysin. En muista että oisin kertaakaan kuusivuotisen "seksihistoriani" aikana pelännyt että olisin raskaana. Kyllähän hormonaalinen ehkäisy voi pettää, mutta ne on sitten aika marginaalitapauksia, joten imho omaa elämäänsä vaan vaikeuttaa kun alkaa panikoimaan etukäteen.

SunLion

Olen kohtalotoverisi...

Silti yritän järkeillä että vaikka vahinko voisi sattua, toisaalta on pareja jotka harrastaa seksiä monta kertaa päiväs ilman ehkäsyy vuosia, ennen kun raskautuvat. Nää on niin tuurista kiinni olevia juttuja.

Sit pitää kans muistaa että pidättäytyminen seksistä on ainoa vaihtoehto jolla raskauden voi 100% varmasti ehkäistä...että jos haluat kuitenkin olla seksuaalinen olento, sinun on vaan kestettävä tilanne.
Ja toinen voisi olla tieysti tuplaehkäisy (pillerit ja kumi esmes)...siinä ollaan jo aika lähellä 100% ;)

Puutarhis

Minä olen koko seksinharrastusaikani luottanut aina ehkäisyyn. ensin aikoinaan teininä kondomeihin, sen jälkeen pillereihin ja sitten taas kondomeihin. Lähinnä olen ajatellut, että vahingon sattuessa olisin kantanut vastuuni tavalla tai toisella

Tuossa pikaiseltaan miehen kanssa keskusteltiin asiasta. Mies ei oikeastaan ollut edes halukas asiasta keskustelemaan. Jos se vahinko sattuisi, niin asia ratkaistaan sitten. Hän epäili enemmänkin tuottavansa minulle jatkuvan paniikin ja ahdistuksen, jos päättäisimme kovin jyrkästi, että seuraavan viiden vuoden aikana abortti, sen jälkeen voitaisiin lapsi pitää.

Ehkäpä pelkosi johtuu siitä, että tunnutte miehesi kanssa kovin ehdottomasti päättäneen, mitä teette, jos vahinko sattuu. Jotenkin minulle jäi tekstistäsi mielikuva, että pelkäät enemmän aborttia kuin itse ehkäisyn pettämistä :?: .

Kaverillani petti ehkäisy ja hän oli jo toimenpidehuoneessa abortintekoa varten. Siellä hän muutti mielensä ja päätti yksin pitää lapsen... Vaikka aiemmin kaverini oli ollut täysin ehdoton, että vahingon sattuessa hän tekee abortin.

Pennsylvania
mandii
" Tai sitten käyttää sitä kondomia vain ovulaatioaikaan, jolloin ylipäänsä vain voi hedelmöittyä."

Paitsi että hormoneja käyttäessä varmaan vaikea arpoa, milloin se ovulaatio lääkkeiden pettäessä pääsisi tapahtumaan.

Nojoo totta, en oikeastaan ajatellut tuota sen pidemmälle, kuin minkä verran itse kelailen asiaa luomuna.

mandii

" Tai sitten käyttää sitä kondomia vain ovulaatioaikaan, jolloin ylipäänsä vain voi hedelmöittyä."

Paitsi että hormoneja käyttäessä varmaan vaikea arpoa, milloin se ovulaatio lääkkeiden pettäessä pääsisi tapahtumaan.

Pennsylvania
tyttötuollainen

Oon tässä miettiny että koskahan vois jättää kortsut kokonaan pois? Kun en jotenkin uskalla! Saan siitä lisävarmuutta, kun mietin jos pillerit ei tehoakaan...

Tietenkään ei voi vannoa pillereitten mitään satavarmoja olevan, mutta vähän turhalta tuo kuulostaa. Jos ahdistaa, niin halvemmalla pääsisi esim. käyttämällä keskeytettyä yhdyntää (joka sinällään on hieman epävarma ehkäisykeino, mutta pillereitten kanssa varmasti kyllä riittävä), ja mälläilemällä muualle, kuin sisuksiin. Tulisi ainakin halvemmaksi, ja jos ei erityisesti tykkää kondomeista, niin on se mukavampaakin. Tai sitten käyttää sitä kondomia vain ovulaatioaikaan, jolloin ylipäänsä vain voi hedelmöittyä.

tyttötuollainen

Mulla on täysin sama ongelma! Mietin jatkuvasti että kestääköhän se ehkäisy. Aloitin just pillerit(toinen liuska koht loppumaisillaan) ja ollaan käytetty tähän asti tuplaehkäisyä pääasiassa. Kerran kokeiltu ilman...

Oon tässä miettiny että koskahan vois jättää kortsut kokonaan pois? Kun en jotenkin uskalla! Saan siitä lisävarmuutta, kun mietin jos pillerit ei tehoakaan... Mut kyllähän niiden aika luotettavia pitäis olla oikein käytettynä. Silti ainainen pelko ärsyttää! :/ Enkä enää keksi tekosyitäkään poikaystävälle että miks pitäisi käyttää lisäehkäisyä pillereiden lisäksi. Se pitää tyhmänä mun pelkoa... Mut en haluu just siihen tilanteeseen et lapsi tulossa- mitäs tehdään.

Vähän samanlaisia kysymyksiä mulla liikkuu mielessä : Miten te ihmiset oikein hoidatte tän asian? Luotatteko ehkäisyynne?

mandii

Mietiskelin, kuuluuko tämä nyt enemmän suhteet-palstalle vai tänne. Tännepä kuitenkin päätyi.

Onko teillä muilla parisuhteessa olevilla usein raskauspelkoa luotettavasta ehkäisymenetelmästä huolimatta? Itse tunnun jatkuvasti kehitteleväni itselle kaikenlaisia oireita ja usein pelko raskaudesta ei hellitä menkkojen alkamisestakaan huolimatta. Useita raskaustestejä olen tehnyt - aina kun menkat ovat olleet vähän myöhässä sekä silloin, jos olen jotenkin oirehtinut tai kuvitellut oireita pitempään.

Olemme kyllä puhuneet selväksi sen, mitä vahingon sattuessa tekisimme ja olemme myös yksimielisiä siitä, että abortti olisi tässä elämäntilanteessa paras ratkaisu. Minua kuitenkin ahdistaa: en haluaisi ikinä siihen karmeaan tilanteeseen, että joutuisin tekemään abortin. Joskus jopa seksin jälkeen alkaa ahdistaa ajatus siitä, toimiiko ehkäisy varmasti.

Miten hyvin te muut pystytte luottamaan ehkäisyyn?

marineca

"Tiedämme kuitenkin, ettei muita vaihtoehtoja siinä tilanteessa olisi olemassa ja ajatus siihen abortintekoon joutumisesta ahdistaa niin paljon."

Kyllä aina on olemassa vaihtoehtoja. Vaikka niitä onkin joskus vaikea nähdä.
Ainut syy mikä 'pakottaisi' aborttiin jonka keksin on se, että miten voi olla raskaana jos on kierukka, siis että pystyykö kohdussa olemaan yhtä aikaa metallinen kierukka ja lapsi? Kun luulisi ettei sitä kierukkaa pysty poistamaankaan raskauden aikana? Okei, aika Ot pohdiskelua, mut mua vaan on mietityttäny toi....

Takaisin asiaan, ei oo ajankohtainen vielä mulle, mut luulen että sit kun alan seksiä harrastamaan niin pelkään raskautta (joskus saan jo nyt sellasia "harhaoireita" vaikka en mitenkän voi olla raskaana :roll: :roll: :roll: ) Varsinkin kun en halua käyttää hormonaalista ehkäsyä, niin se ei ainakaan helpottane sitä pelkoa.
Mutta no, näillä mennään ja kai se pitäisi vaan uskaltaa toivoa ja luottaa siihen että kaikki käy hyvin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat