pillerit ja kuivuneet limakalvot - Ehkäisy

eve

onko kellään tullut pillereistä sellaista sivuvaikutusta et yhdyntä sattuu ja aukon ympärille tulee syviä haavoja,koska limakalvot on heikot??epäilen et mun pillerit aiheutti tän vuoden kestäneen vaivan..haavat ei umpeudu eikä seksistä voi enää nauttia,liukkaria on yritetty vaikka kostee oon ollukki..auttaako pillereiden vaihto??

Sivut

Kommentit (43)

taotao83

Ite olen kärsinyt tuosta kyseisestä vaivasta. Olen syönyt yasmineja, melianeja ja cerazetteja. Jokaisesta näistä olen saanut tuon kuivuuden. Olen nyt sit menossa lääkäriin keskusteleen, et mitkäköhän pillerit mulle sopis. Mulla tuo kuivuus ilmenee yleensä neljän kuukauden pillereitten syönnin jälkeen.

figaro

Voikohan tuo kuivuus jatkua miten pitkään? Minulla kokeilemieni pillereiden joukossa myös Melianet... :roll:

Onko joku käynyt samaisen vaivan takia lääkärissä? Kertokaa, mitä ovat diagnosoineet?

taotao83
figaro
Voikohan tuo kuivuus jatkua miten pitkään? Minulla kokeilemieni pillereiden joukossa myös Melianet... :roll:

Onko joku käynyt samaisen vaivan takia lääkärissä? Kertokaa, mitä ovat diagnosoineet?

Mie en oo ees oottanu, et jos se limakalvojen kuivuminen menis ohi. Oon menny melkein heti lääkäriin ku oon huomannu, et ne limakalvot on kuivat.

Monet eri pillerit sulla on ollu?

Ignis

Sama juttu... Mulla kuivui limakalvot yasmineihin vaihdon jälkeen ja olen sen jälkeen sairastellutkin sen kuivuuden takia. Todella ikävää :( Välillä mulla saattaa tulla kausia, että ei oo niin kuiva, mutta sitten tulee kokkareista valkovuotoa ja paljon, mikä ei myöskään ole mukavaa.

lilli

minulla kuivuu limakalvot aivan tavallisen seksinki aikana. ei ole todellakaan kovin nautinnollista, ja myös yleensä vuorokausi seksin jälkeen on inhottavaa, ihoa irtoaa emättimestä, olisikohan tuohon jotain parannuskeinoa ettei aina tarvitsisi tuskiskella?

figaro
taotao83
Monet eri pillerit sulla on ollu?

Taitaapi olla viidet takana, jos oikein muistan.. Ja aina jotain ongelmia :( Yhdet teki lievän aknen, toiset kuivatti limakalvot, halut meni, aina yhtä kärtty... :(

Pumpuli

Sama ongelma! Kuivista limakalvoista oon jo kärsiny 5 vuotta (käytössä marvelon). Lääkärin mukaan ei kannata vaihtaa pillereitä, kun tuskin auttaa. Muita sivuvaikutuksia ei ole. Liukkarina käytämme ihan perusvoidetta tai intime-nimistä öljyä. Tavallinen liukkari ei käynyt, kirvely ja poltto kamalaa!
Olen harkinnut tuota kierukkaa, kuten tuolla aiemmassa viestissä mainitsen. Haluaisin vaan siitä kuulla käyttäjien kokemuksia. Niinsanotut "tekniset tiedot" on jo, mutta ei tavalliseten käyttäjien tuntemuksia.

Magna

Sama juttu täälläkin. Olen hoitanut kuivia limakalvoja ties millä voiteilla, mutta lähes aina seksin jälkeen on inhottava olo. Ceridalin lipolotion on hyvä (tuo on samaa ainetta kuin intime-nimekkeellä olevassa putelissa, intime vaan on kalliimpaa!), samoin ACO:n intiimivoide, joka suojaa ja rauhoittaa. Myös estrogeenivoide on testattu. Onhan noista apua, mutta ei ne silti vaivaa ole poistaneet.

Lips_

Sama juttu täällä! Ja mulle tuo kuivuus sitte aiheuttaa sitä hiivatulehdusta... En enää aijo käyttää pillereitä! En koskaan.. Pakko sitten vain kortsun kanssa pärjätä, ku se rengaskaan ei sopinu mulle... :roll:

Lips_

Mietin vaan, ett' palautuukohan nuo limakalvot ikinä ennalleen? Jos ei niin... :evil: Mulla tulee ihan yht äkkiä haavoja... Ei ole kyllä yhtään kivaa! Eikä tähän oikeen mikään auta, siis pysyvästi. Ja vielä kun on hiivatulehdus päällä, niin kyllä on nannaa. Kun istuu, ni tuntuu ku joku tökkis kymmenillä nuppineuloilla limakalvoja. :(

Maruchka
Pumpuli
Olen harkinnut tuota kierukkaa, kuten tuolla aiemmassa viestissä mainitsen. Haluaisin vaan siitä kuulla käyttäjien kokemuksia. Niinsanotut "tekniset tiedot" on jo, mutta ei tavalliseten käyttäjien tuntemuksia.

Älä missään nimessä! Niin moni lähipiiristäni on kokeillut sitä ja saanut pysyvät ongelmat; mm. jatkuvat tulehdukset, vatsavaivat... En enää edes muista mitä kaikkea siitä aiheutui, mutten itse kyllä ikimaailmassa uskaltaisi kokeilla sitä. Näitten ongelmien riski on kuulema korkeampi vielä silloin, kun pilsut eivät ole sopineet, eli naisen omat hormonit saattavat olla liian vahvat.

Pumpuli

Kyllä mun pillerit mulle muuten sopii, ja lääkäri oli tosiaan sitä mieltä, ettei vaiva edes johtuisi pillereistä.. Ei kyllä keksinyt mitään muutakaan syytä tilalle.

SunLion
Ignis
Sama juttu... Mulla kuivui limakalvot yasmineihin vaihdon jälkeen ja olen sen jälkeen sairastellutkin sen kuivuuden takia. Todella ikävää :( Välillä mulla saattaa tulla kausia, että ei oo niin kuiva, mutta sitten tulee kokkareista valkovuotoa ja paljon, mikä ei myöskään ole mukavaa.
mulla on yasminet ollu vaan käytös ja ne kuivatti tosi ilkeesti :| meinaan kyllä vaihtaa nää ku oon ostamani listat kuluttanu :|

figaro

Edelleen minä suosittelen intiimirasvoja tai sitten on olemassa joku "iäkkäämmille" suunnattu estrogeenia sisältävä reseptivapaa rasva vahventamaan limakalvoja.. Tuttavalle oli lääkäri määrännyt (minun ikäiseni) juuri kuivien limakalvojen tiimoilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat