Minulet! - pillerit... - Ehkäisy

taotao83

En oo ikinä kuullukkaan tuon nimisiä pillereitä.

Sivut

Kommentit (21)

kissakala

Minä syön myös minulettia eikä ole ollut ongelmia sen kanssa.
En ole itsessäni juurikaan eroja entiseen huomannut.
Paitsi tietysti säännölliset menkat.

Mulla joskus aiemmin, nuorempana tuli menkat välillä kolmen viikon välein ja se oli raivostuttavaa. Nykyään syön kolme laattaa putkeen ennen ku pidän menkat. Kivut on myös pienentynyt. Nyt pärjää kolmella 400buranalla pahimman pivän kun ennen pillereitä meni 4x600mg.

figaro
Plaa plaa...
Edelleenkin ihmettelen... Eikö kukaan muu syö Minulet nimisiä e-pillereitä kuin minä... Ja edelleenkin ihmettelen sitä miten minulle on noin harvinaiset pillerit annettu edes ylipäätänsä? :) Olisin kiitollinen vastauksista...

Joskus itsekin miettinyt perusteita sille, et miks määrätysmerkkisiä annetaan. Maksa-arvot ja tulppariskit, tupakointi sun muut vaikuttaa, mutta välillä tuntuu, ettei nuillakaan ole merkitystä :(

Wilma
kissakala

Mulla joskus aiemmin, nuorempana tuli menkat välillä kolmen viikon välein ja se oli raivostuttavaa. Nykyään syön kolme laattaa putkeen ennen ku pidän menkat. Kivut on myös pienentynyt.

Syötkö juuri kyseisiä minulet pillereitä kolme laattaa putkeen? Mitä lääkärisi on tästä mieltä?

Mites muut syöttekö useamman laatan putkeen?

katruska

Mäkin syön Minuletia kaks tai kolme laattaa putkeen. Ei sille ole periaatteessa mitään estettä, mutta ihan huvikseen en näin viitsisi tehdä, vaan lääkärin kehotuksesta sairauden hoitoon. Tällä hetkellä on useita tutkimuksia meneillään, joissa tutkitaan "putkeen syönnin" vaikutuksia; pitkäaikaisvaikutuksista ei siis ole tutkimustietoa.

kissakala

Siis syön juuri minuletteja kolme laattaa putkeen. En kylläkään ole tehnyt sitä kovin pitkään vielä. On kiva kun voi jatkaa pillereiden syömistä jos tietää, että olisi jotain tärkeää tulossa juuri silloin kun olisi menkat.
Tuota... ei lääkäri siihen mitään sano...

mindy86

Minäkin syön Minuletejä. Hassua, en ole tätä ennen tavannut ketään, joka söisi niitä. Minulla ainakin oli sivuvaikutuksena haluttomuutta. Minuletithan ovat melkeinpä vähähormonisimpia pillereitä, näin kertoi minun tohtorini. Johtuukohan siitä, että niitä saa syödä putkeen niin monta laattaa? Miten muuten te, jotka syötte monta laattaa putkeen, alkavatko kuukautiset aina samana päivänä? Pelkään sitä, että jos ulkomaanmatkan takia siirrän kuukautisiani, alkamispäivä vaihtuu. Menkat alkavat nyt aina sunnuntaisin, joten viikonloppuisin ei tarvitse niistä kärsiä, enkä haluaisi, että se vaihtuisi.

ItseniOrja

Söin Minuleteja myös muutaman kuukauden. Harmonitista vaihdoin terkan kehotuksesta niihin, josko ne olisivat auttaneet kuukautiskipuihini isomman hormonipitoisuudensa ansiosta, vaan eivät auttaneet. Lisäksi tapahtui jotain täysin selittämätöntä: naamani täyttyi finneistä! Mitään muuta eroa en elämäntavoissani tai henkisissä asioissa huomannut, kuin pillereiden vaihdoksen siihen aikaan, kun finnejä alkoi tulla moninkertaisesti entiseen verrattuna. Vian oli pakko olla pillereissä, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista. Nyt aloitin taas Harmonetit ja toivon syvästi, että kasvoni rauhoittuisivat...

ItseniOrja
mindy86
Minäkin syön Minuletejä. Hassua, en ole tätä ennen tavannut ketään, joka söisi niitä. Minulla ainakin oli sivuvaikutuksena haluttomuutta. Minuletithan ovat melkeinpä vähähormonisimpia pillereitä, näin kertoi minun tohtorini. Johtuukohan siitä, että niitä saa syödä putkeen niin monta laattaa? Miten muuten te, jotka syötte monta laattaa putkeen, alkavatko kuukautiset aina samana päivänä? Pelkään sitä, että jos ulkomaanmatkan takia siirrän kuukautisiani, alkamispäivä vaihtuu. Menkat alkavat nyt aina sunnuntaisin, joten viikonloppuisin ei tarvitse niistä kärsiä, enkä haluaisi, että se vaihtuisi.

Käsitin terveydenhoitajan puheista, että Minuleteissa on ainakin isompi hormonipitoisuus kuin Harmoneteissa, ja luulin, että Minuletit olisivat yleisestikin aika runsashormonisia. Ja juuri Minuletien aikaan terkka sanoi, että "syö ihmeessä aina pari laattaa putkeen", muttei Harmonetien kanssa, koska isompi määrä hormoneja vähentää tiputteluvuotoa.

Ja jos siirrät kuukautisiasi, se riippuu ihan itsestäsi, vaihtuuko niiden alkamispäivä. Jos siirrät kuukautisia tasan viikolla, kahdella jne., päivä pysyy tietenkin samana. Jos laattoja syö putkeenkin, niin ainahan sen uuden laatan aloittaa samana viikonpäivänä kuin 7 päivän tauonkin jälkeen aloittaisi.

kissakala

Mulla ei ole ainakaan ollut kertaakaan tiputteluvuotoa. Ja söin mä sit niitä yhen tai kolme laattaa, niin kun pidän tauon niin menkat alkaa ihan yhtä pitkän ajan päästä. Siis joka kerta samaan aikaan.

goyaz

Itse sain "vahingossa" Minuletit, kun aluksi piti saada mini-pillerit :roll: lääkärit pätevät taas kerran.

Nyt olen syönyt niitä kaksi liuskaa ja molemmat putkeen. Tiputtelua tuli loppuvaiheessa yli viikon, iho on täysin pintakuiva (voi johtua myös säästä), iho on punertava ja jotenkin huonokuntoisen näköinen, vaikka finnejä ei olekaan. Olen ehkä myös itkuinen ja outo. :?

Muista sivuoireista en osaa sanoa.

Tapsu

Mä vaihdoin tossa viime vuoden alkupuolella Yasminesta terkalla käydessä Minuletiin, kun jotenkin toi Yasmin kai aiheutti mahakipua ja ruokahaluttomuutta (tai sit johtu jostain muusta).

En oo huomannu mitään miinuspuolia näissä pillereissä.
Kerran söin kolme putkeen (ja siitäkös jätkä suuttu ku on niin huolissaan aina mun terveydestä :roll:), ja meni ihan hyvin, menkat tuli normaalisti jne.

Nyt en enää syö levyjä putkeen (paitti jos tulee joku tosi hyvä syy), kun jätkä on "kieltäny" kun ei halua että syön niitä monta putkeen, ettei tuu terveydelle jotain (se on niin huolehtivainen). Ja aattelin itekin et fiksumpaa syödä aina se yks ja pitää tauko, ku ei mitään erityistä syytä oo syödä montaa putkeen, ei oo kuukautiskipujakaan oikeestaan :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat