Miten olen tartuttanut miehelleni herpeksen? - Seksi

Jepppe

En löytänyt tähän aiheeseen liittyvää keskustelua, kun hieman selasin, mutta jos sellainen löytyy, niin siirretäänpä sitten sinne...

Mutta asiaan! Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa reilu puoli vuotta, ja pari viikkoa sitten poikaystävälleni yhtäkkiä ilmestyi peniksen varteen kipeitä näppylöitä. Seurattiin niitä pari päivää, mutta näppylöitä tuli vain lisää, joten poikaystävä varasi itselleen ajan lääkäriin. Varasin myös itselleni samoihin aikoihin, mutta oma aikani on vasta viikon päästä, joten saan silloin tietää, olenko itse taudin kantaja.

Lääkäri totesi poikaystävälläni herpeksen, ja tästä tiedosta lähtien suhteemme on mennyt täyttä alamäkeä. Poikaystävälläni on ollut yksi seksikumppani ennen minua ja he ovat kuulemma aina käyttäneet kondomia, joten niin poikaystävän kuin lääkärinkin mukaan minä olen ainut mahdollinen tartuttaja.

Olen siis saanut tässä äskettäin kuulla kaikki syytökset pettämisestä valehteluun asti, vaikka minullekin tämä on täysin mysteeri, että meillä olisi sellainen sukupuolitauti kuin herpes. Minulla ei ole ikinä ollut edes huuliherpestä saatika minkäänlaisia muita herpeksen (tai muunkaan sukupuolitaudin) oireita.

Toisaalta ennen poikaystävääni minulla on myös ollut yksi seurustelukumppani, jonka kanssa harrastin suojaamatonta seksiä (pitkä suhde). Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi tässä jää, että hän olisi pettänyt minua ja harrastanut suojaamatonta seksiä jonkun toisen kanssa, joka sekin on minulle aivan utopistinen ajatus. En ole entisellä poikaystävälläni ikinä nähnyt herpeksen oireita, enkä usko hänen myös pettäneen minua.

Joten mitä tässä pitäisi enää tehdä? Nykyinen poikaystäväni on täysin shokissa tämän kuultuaan ihan ymmärrettävästi, niin olen vähän minäkin. Olen kuitenkin ihan hajalla, koska tästä asiasta tappelu on saanut aivan hirvittävät mittasuhteet ja poikaystäväni on minulle todella vihainen, koska olen ainut mahdollisuus, jolta olen voinut herpeksen saada.

Pelkään tässä nyt vaan, että suhde ei kestä tätä viikkoa, jolloin pääsen itse tutkimuksiin. Miten minulla edes voidaan todeta herpes, jos ei ole mitään oireita, esim. näppylöitä? Entä voiko tartuttajaa saada ikinä selville? Tämä on täysi mysteeri minullekin ja ihmettelen todella, mistä olemme voineet saada sukupuolitaudin. Poikaystävä painostaa minua ottamaan yhteyttä eksääni ja kysymään häneltä, vaikka en usko hänellä olevan tähän asiaan osaa eikä arpaa.

Ai niin, olen myös käynyt säännöllisesti vuosittain papa-kokeessa ja sukupuolitesteissä. Aina puhtaat paperit.

Kommentit (4)

Jepppe

Niin ja sitä piti vielä sanoa, että entisen poikaystäväni kanssa molemmat olivat toistensa ensimmäiset, eli seksikumppaneita minulla on ollut elämäni aikana kaksi ja molemmat pitkäaikaisia. Miten siis olen voinut saada herpeksen pojalta, jolla on ollut poikuus tallella ennen minua?

MJ

Löysin poliklinikka.fi -sivustolta tämän:
"Oireet ilmaantuvat tavallisesti noin 4-7 päivää altistuksesta, mutta saattaa kulua kolmekin viikkoa ennen ensimmäisiä oireita."

Jos nyt tuosta tekstipätkästä oikein käsitin, niin tartunnan on täytynyt tapahtua miehelläsi ihan äskettäin..? Ota huomioon, että hän on voinut pettää sinua ja yrittää nyt peitellä asiaa syyttämällä sinua taudin levittäjäksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat