Koskaan ei saa kieltäytyä seksistä? - Seksi

Lukretia

Joillakin pariskunnilla on sopimus siitä, että koskaan ei saa sanoa seksille ei. Mitä mieltä olet tästä? Onko teilläkin tällainen sääntö vai etkö pysty ollenkaan ymmärtämään tällaista sopimusta (tai jotain siltä väliltä)?

Minusta tuo kuulostaa siinä mielessä ihan ok:lta, että kukaan ei joudu pettymään, kun ei saakaan seksiä vaikka miten haluaisi. Myös se haluttomampi osapuoli usein saattaa innostua seksistä, kunhan siihen rupeaa. Seksin rakkaan ihmisen kanssa ei myöskään pitäisi olla kamala uhraus, joten miksi sitä ei voisi tehdä toisen mieliksi?

Toisaalta itsestäni tuntuu aika rasittavalta ajatukselta, että pitäisi alkaa harrastaa seksiä esimerkiksi rättiväsyneenä. Itse siis mieluummin säilytän oikeuteni kieltäytyä seksistä, mutta en kuitenkaan ottaisi sitä tavaksi niin, että viikkotolkulla pitäisin toista osapuolta puutteessa.

Kommentit (15)

Susannna

Itse en suostuisi siihen, että koskaan ei saisi kieltäytyä. Musta se menee melkoiseksi panopuuna olemiseksi, jos ei mun omalla halulla olisi mitään väliä. Paljon parempaa seksiä multa saa, jos saan välillä kerätä himoa. :D

Mutta en mäkään raaskisi montaa viikkoa pantata vain sen takia, että ei satu huvittamaan. Kyllä sitä nyt ainakin suihinottokäsittelyn jaksaisi silloin tällöin antaa.

Rattle_girl

Itse en kyllä rekisi mitään sopimusta tuollaisesta asiasta, en ymmärrä ollenkaan miksi tuollainen sopimus pitäisi tehdä?
Sillä onhan niitäkin päiviä ettei kertakaikkiaan vain jaksa, saati sitten tee mieli yms.
En itse ainakaan ole aina valmis sekstailemaan, vaikka kulta kuinka haluaisikin sitä, ei asina vaan pysty. Enkä itse myöskään ota nokkiini, jos saan kullaltani pakit kun hän ei halua.
Pitäisihän nyt parisuhteen ja seksielämän sujua ilman mitään tuollaisia naurettavia sopimuksiakin.

Ei musta ole ainakaan siihen, että jos itsellä on jostain syystä mieli ihan maassa niin mies tulee vonkaamaan ja heti pitäisi olla valmiina hommiin.

Mutta useammin meidän suhteessamme ainakin molemmat ryhtyvät hommiin jos toisella osapuolella tekee mieli, mutta ei silti aina..

Tämä on onneksi vain minun mielipiteeni asiasta, onhan varmasti niitäkin joiden mielestä tämä on hyvä ja käypäinen juttu.

disturbed

Mä en ole tuollaisesta kuullutkaan ja aika typerältä se kuulostaakin. Jos mua ei huvita panna niin en pane. Sama pätee mieheen, tosin sen raasu taitaa pitää tuollaista "sääntöä" ihan itse päänsä sisällä kun se kyllä melkein aina suostuu teki sillä mieli tai ei, pysy se itse omilla jaloillaan pystyssä tai ei. Tosin ei sitä haittaa jos mä panen kun se koisaa :lol:

Lukretia

Jossain pariskuntien haastatteluissa tota silloin tällöin näkee. Mm. jossain Unelmakämppä-ohjelmassa oli joku Timppa + joku -niminen pariskunta, jolla oli tää homma käytössä.

Karkkikarhu

Voi toimia hetken aikaa, mutta en ikinä lähtisi tuollaista sopimaan. Haluttomuuteen voi olla syynä esimerkiksi fyysinen sairaus (vaikka alkava sellainen, jota ei vielä tunnista sairaudeksi), hirmuisen korkea stressitaso, suru, murhe, masennus, fyysinen ja/tai psyykkinen väsymys, ylirasitus jne. Silloin pitää yksinkertaisesti voida hyväksyä, että nyt ei seksi maistu, ja toisenkin on se pystyttävä ymmärtämään. Itseäni ainakin satuttaisi todella paljon, jos olisin vaikkapa murheen murtama jonkin menetyksen takia, ja toista kiinnostaisi vain se, että hei me sovittiin (jos vaikkapa menetys ei koskisi niinkään häntä).

Sen sijaan voi olla ihan järkevää sopia itsensä kanssa (asiaa sen kummemmin toiselle mainostamatta), että ei joka kerta vaadi itseltään superhypermegahalukkuutta, vaan heittäytyy joskus kokeilemaan, miltä tuntuisi, vaikkei sillä hetkellä mitään mieletöntä himoa ole päällä (muttei em. tekijöitäkään). Aika usein olen tällöin yllättänyt itseni positiivisesti ja nauttinutkin. Mutta välillä täytyy tosiaan saada myös "kerätä himoa" jonkin verran, toisaalta jos aina vaan odottaa sitä mieletöntä fiilistä, se voi kadota senkin takia, että tulee harrasteltua liian harvoin ja tilanne latautuu liiaksi molempien puolelta tms.

Pidemmässä suhteessa myös tulee väkisin jaksoja, jolloin ihan ulkoisen pakon vuoksi on oltava jonkin aikaa ilman. Meillä tällainen oli viime keväänä keskenmenon jälkeen (ja ihan heti ei fiilistenkään puolesta olisi haluttanut, mutta kun kuukausi oli oltu pakosta ilman, niin kyllä molemmille sitten maistui ;)) ja toinen tulee toivottavasti nyt tulevana keväänä synnytyksen jälkeen. Jos ei lapsia haluta, tilanne voi johtua esimerkiksi toisen sairaudesta. Kyllä niihinkin pitää molemmin puolin pystyä sopeutumaan.

Paw

olen aika lailla samaa mieltä edellisien kanssa.
Suhteessa toisen kunnioittaminen näkyy myös siinä, että osaa ottaa seksistä kieltäytymisen vastaan. Onhan se mukavampaakin, kun molemmilla on halu päällä. Tietenkin voi kokeilla seksiä vaikka ei oikeen haluttaiskaan, voihan siinä innostua :)

mitään sääntöjä en asiasta menisi tekemään. Muutenkin kullan kanssa juteltu, että jos toinen ei halua niin se on ok ja asiasta pitää puhua, varsinkin, jos joku murhe painaa mieltä kovin paljon.

en kyllä ole kuullut, että kellään tutulla olisi mitään sääntöjä asian suhteen.

Embo

Tyhmän kuuloinen sääntö minusta. Pitää voida, saada ja osata kieltäytyä! En nauttisi siitä seksistä, josta en itse saanut kieltäytyä, enkä sen puoleen siitäkään jossa itse ottaisin poikaystäväni hänen sitä haluamatta.

Toisaalta ihmiset tykkään kaikenlaisesta sadomasostakin, niin jospa se on vähän sit sitäkin, että ei saa kieltäytyä? Oma mussukka on kuitenkin läheinen ihminen, niin ehkä sille on kiva tuottaa iloa silloin kun itseä ei fyysisesti haluttaisikaan. Tai sit tää on joku marttyyrien sääntö; sellasten ihmisten jotka panee kumppaninsa tarpeet omiensa edelle ja antaa sen tähden "raiskata" itseään?

On mullakin joku hyvin humalainen muistikuva hetkestä jolloin itseäni ei haluttanut, mutta poikaystävää vastaavassa kännissä kylläkin. Ajattelin sitten siinä, että "jyystä nyt itsesi iloiseksi". :lol:

Tsein

^Mietin tuota raiskaus-sanaa itsekin, sillon ku tämä aihe tänne ilmestyi. Se on ehkä vähän väärä, mutta ehkä vähän oikeakin kuvaamaan tilannetta, jossa on tehty tällainen sopimus, jonka seurauksena sitten joutuu mahdollisesti ja todennäköisesti harrastamaan joskus seksiä, vaikka ei halua.

Itsemääräämisoikeudestani pidän kiinni, enkä luovuta sitä kenenkään toisen käsiin. Kyllä pitää ihan itse saada päättää milloin haluaa harrastaa seksiä ja milloin ei. Kyllä sen parin tunteita ja haluja voi ajatella joskus ihan ilman tuollaisia sopimuksiakin.

flaps

kyllä minun mielestä pitää saada sanoa ei, jos siltä tuntuu. kuitenkin kyse semmoisesta asiasta millä on yhteys niin kehoon kun mieleenkin että..ja jokaisen pitäisi saada päättää omasta kehostaan ja siitä mitä sillä tekee tai ei tee.

no, en tiiä. toiset tykkää toiset ei.

olematon

Kyllä ihmisellä pitää olla oikeus omaan itseensä ja oikeus sanoa myös ei jos siltä tuntuu. Mullakin häivähti tuo raiskaus mielessä, mutta eihän se sekään silloin tavallaan ole jos on sopimus tehty... mutta en mä ainakaan lähtisi tilannetta viemään ptemmälle vaikka ois mitä soppareita tehtyinä jos huomaisin että toinen ei nauti tai halua.

mandii

Minä en ole tuollaisesta kuullutkaan. :O Kyllä seksistä pitää voida kieltäytyä, jos ei vain tee mieli. Ei muutenkaan voi saada aina sitä mitä haluaa - se on elämää.

Muutenkin seksiin SUOSTUMINEN tuntuu aika hölmöltä. Seksiä pitää harrastaa silloin, kun sitä haluaa eikä millään suostumuksella( joka kuulostaa ihan siltä, ettei täysin halua.)

Evangeluz

olis kyllä aika väärin ettei saa kieltäytyä seksistä..
silloin kun haluaa niin haluaa,ja silloin kun kelpaa niin halutkin ehkä tulee esileikin aikana :) mutta tosiaan tuo kieltäytymiskielto ei kuulosta hyvältä

Frankie

Kyllä mulla ainakin lentäisi mies pihalle jos se tulisi sanomaan, että saa mielestään liian harvoin ja olis kiva jos tehtäis sopimus jolla se voi panna mua silloinkin kun mä en halua?
Juu ei.

Kyllä siinä sit pitää alkaa miettimään jo ihan muita sopimuksia jos tollaseen menee.

katoamistemppu

Tiedän monia ihmisiä jotka näin ajattelevat. Kyllä meidän suhteessa ainakin seksiä harrastetaan kun molemmat sitä haluavat, eihän se ole edes nautinnollista jos toiselle se on pakkopullaa.

Onneksi oma kulta on ymmärtäväinen, saatan pitää selibaatti viikon välillä jostai ihan naurettavasta asiasta josta olen alkanut kiukuttelemaan, ja välillä leikillä sanotaan toisillemme " BLAA BLAA... et saa ainakaa 3viikkoon seksiä" Ja siis ei me edes pahoiteta mieltämme tollasista uhkauksista. Haha
[color=red]
Aina on oikeus sanoa "ei" ![/color]

Svenja

Kuulostaa ihan hölmöltä tuommoinen sopimus mun korviin. Ei kai nyt poikaystävä tai tyttöystävä voi pakottaa toista seksiin, koska heillä on "sopimus". Kaipa sitten jos molemmat suostuvat, mutta ei tuo kuulosta ihan luonnolliselta. Outoa ajatella, että mies herättää keskellä yötä sanoen "hei, tekee mieli seksiä. Et voi kieltäytyä sopimuksen takia."

Mun mielestä on oikeus sanoa ei, mutta itse en ole näin kertaakaan tainnut tehä koska olen aina halunnut. Usein myös haluan vain tehdä hyvää miehelle ja sitten innostun itsekin lopulta. Jos kuitenkin en todellakaan haluaisi eikä ole hyvä hetki, tuntisin oikeudekseni sanoa ei.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat