immenkalvo ja gyne - Seksi

zara00

Hei!
Olisin menossa omalle lääkärille hakemaan pillereitä ja samassa yhteydessä tehdään gyne-tarkastus... Huomaako lääkäri sen, että oon viel neitsyt...
....mitenkä sit jos en halu sisäistä tutkimusta, mut haluaisin, että oma lääkäri katsois onks mulla immenkalvoo?? vai pitääkö tää "kalvo-tarkastus" tehä gyneellä??

Kommentit (2)

Tsein

Lääkäri, koulutettuna ammattilaisena, erottaa kyllä neitsyen ei-neitsyestä ellei immenkalvo sitten ole omia aikojaan venynyt ihan ilman sitä ensimmäsitä yhdyntääkin. Miksi haluaisit lääkärin tutkivan kalvosi tilan? Pystyt kuitenkin itsekin sen päättelemään siitä oletko ollut yhdynnässä tai mahdollisesti muuten saanut aikaan kalvon venymisen/repeämisen ja tietysti kokeilemalla sormin voi päätellä aika paljon.

Oletko varma, että oma lääkärisi on valmis tekemään tutkimuksen neitsyelle? Monet lääkärit nimittäin eivät tee tilanteessa, jossa haetaan ehkäisyä. Sitten jos on jotain pakollista tutkittavaa (esim. ongelmat kuukautisten kanssa), tutkimus voidaan tehdä neitsyellekin.

jozz

siis, jos pillereiden takia meet lääkäriin ni eiköhän ne ihan suoraan kysy et onko ollut yhdyntöjä? vai siis menikö multa jotain ohi =D kyllä mäkin kun hain pillerit ni kysyttiin ja ku sanoin ettei oo ollu yhdyntöjä, ni sit ei tarvinnu muuta tarkistusta tehdä. ja sitten kun yhdynnät alko ni menin niihin sisätutkimuksiin.

ja kyllä mun mielestä gynen täytyy se tarkistus tehdä, kun otetaan papa-kokeet sun muut... mutta jos oot neitsyt niin eihän sulle tarvita sen enempää tutkimuksia kun kysytään tyyliin että tupakoitko, onko ollu tiettyjä sairauksia suvussa jne. näin ainakin mulla kun julkisella terveysasemalla kävin.

muoks. niin ja tosta kalvosta, ite juttelin terveydenhoitajan kanssa siitä kun pelkäsin sitä sattumista sun muuta ku olin vielä neitsyt, ja että onko normaalia että sinne mahtuu vaan just ja just se yks sormi ym. ja kuulemma on normaalia :D kyllä sinne nytten mahtuu vähän enemmänkin ;) vaikka kuulemma mulla on sitä kalvoa vähän siellä vieläkin, vaikka vuoden on ollut jo yhdyntöjä. ite en huomaa eikä haittaa menoa. mutta siis kyllä jos joku siinä kalvossa mietityttää ni kannattaa kysyä lääkäriltä tottakai :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat