vain yhden kanssa - Seksi

kukkakeppi

Enpä löytänyt aiheesta ketjua.
Ongelma, tai "ongelma" on siis se, että olen harrastanut seksiä vain nykyisen poikaystäväni kanssa. Tiedetään kumpikin, että olen tietyssä mielessä kokematon. Okei, olen ollut vain yhden kanssa, mutta miksi juuri se tekee ihmisestä kokemattoman? Olenhan kokenut yhden kanssa, pitäisikö sitten olla kymmenen tai viisikymmentä, että voi sanoa olevansa kokenut.
Tästä on tullut hienoinen ongelma. En ole kovin rohkea kokeilemaan uutta tai erilaista vaikka kuinka miestäni rakastankin. Kaipailenkin siis muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia. Eli jos olette olleet vain yhden kanssa niin miten luulette sen vaikuttavan? Onko ollut vaikea ryhtyä kokeiluihin vai oletko/oletteko innolla tehneet kaiken?

Sivut

Kommentit (30)

heica

Mä oon siis harrastanut seksiä vaan nykyisen mieheni kanssa, ja on ikää päälle 20.
Ja en nyt oikeen ymmärrä, että tarkotat sellasta kokemista että paljon seksikumppaneita vai sellasta että kokeilisi oman kumppanin kanssa kaikkea uutta..?
Ei se mun mielestä ole kokemattomuutta jos vaan yhen ihmisen kanssa on harrastanu seksiä. Voihan yhenkin kanssa kokea ja oppia, miks siihen tarvis montaa eri kumppania?

Ja miks se on ongelma että olet harrastanut seksiä vaan yhen miehen kanssa ja miten oot "tietyssä mielessä kokematon"? En tajua, sori...

kukkakeppi

Esitin asiat vaikeaselkoisesti, kun ajatukset on vähän sekaisin. Koitanpa selventää.
Eli siis ollaan seurusteltu yli vuosi, mutta poikaystäväni on ensimmäinen seksikumppanini. En enää pidä itseäni kokemattomana, koska olen seksiä kuitenkin harrastanut. Rakkaani silmissä olen kuitenkin yhä kokematon, koska olen ollut vain hänen kanssansa. Tahtoisin saada hänetkin "uskomaan", etten ole kaikella tavalla kokematon.
Kokemattomuudella tarkoitin myös uusia asioita. Seksi ei ole pelkästään "perusjyystöä", mutta mitään hienoja akrobatia-asentoja en tahdo kokeilla. Se on mulle kuitenkin vielä sen verran uusi juttu, että en uskalla. Ehkä se on pelkoa.
Rakas ei siis painosta, mutta kuitenkin välillä kysyy että tehtäisiinkö näin ja tiedän tavallaan loukkaavani jos en suostu. Mihin siis kommenttia kaipaan on se, että kannattaako kokeilla rakkaan vuoksi vai sitten kun itse tahdon vai jotakin siltä väliltä? ja toisena kysymyksenä, että miten pitäisi määritellä kokematon?
Toivottavasti selvensi.

heica

Ahaa, no toivottavasti mä tällä kertaa tajusin..

Eipä sun kannata vaan miellyttääkses mitään kokeilla. Kyllä mäkin olin tosi ujo alussa just kun seksi oli tullu kuvioihin. Miehellä oli ollu pari ennen mua. Mutta jos pienikin myöntymisen olo on johonkin uuteen juttuun, niin kannattaa kokeilla. Sitten tietää pitääkö siitä, ja mieskin on tyytyväinen (en tarkota etteikö muuten olisi).
Onko se miehelle joku ongelma että oot kokematon? (mun mielestä et edes ole). Jos se ei ole ongelma, niin entä sitte? Mä en tiedä mitään taikatemppuja miten pystyisit antamaan ittestäs "kokeneemman" kuvan enkä usko että pystyt sitä antamaankaan. Varmaan puhuminen auttais jos haluut saada miehelle selväks että sä ite pidä itseäs kokemattomana... mitään muuta en nyt osaa sanoa

Yummy

Täysin samaa mieltä heican kanssa siitä, että jos pikkusenkin kiinnostaa, kannattaa kokeilla jotakin uutta. Jos se ei innostanutkaan, niin sitten ei innostanut, mutta mitään et menettänyt. Ja sitten voit sanoa, että kokeilin enkä pitänyt. Saattaahan käydä niinkin, että tämä uusi juttu onkin jotain aivan ihanaa.

Ja samaa mieltä myös siitä, ettei aloittaja mielestäni ole kokematon. Jos miestä se kuitenkin häiritsee, voithan pyytää häntä "opettamaan". Tietysti omilla ehdoillasi. Eli kaikkeen ei tarvitse suostua.

Ja varmasti aluksi on vaikea innostua kokeilemaan uusia juttuja. Seksi on aluksi mukavaa ilman mitään erikoisuuksiakaan, niin miksi haluaisikaan. Voit kokeilla jotain ihan pieniä uusia juttuja aluksi. Oman poikaystävän kanssa jonkun aikaa riitti "jännitystä" pelkästään siksi, että kokeiltiin seksiä sivuttain.

Nobeliski

Kokemusta on tosiaan niin monen moista. Itse ainakaan en edes osaa kaivata enempää kuin tyttöni on. Hän tosin sillon tällöin heittää läppää että minun pitäisi kokeilla miehiä. Mutta tulee aina sanattoman tyytyväiseksi kun sanon etten tarvitse ketään muita. :)

Uuden kokeilemisesta sen verran että ei seksi tarvitse olla oppikirjasta. Itsellekin (ainakin meikäläiselle) tulee mieleen tai jopa vahingossa koitettua uusia juttuja. Kamasutraa ei tarvitse opetella ulkoa jos haluaa kokeilla uutta. Meille uusi on aina yhteinen päätös. Ja mielestäni siinä vaiheessa kun oikeasti tuntee toisen osapuolen ei ole enää mitään hävettävää. Saati sitten hävittävää :wink:

Susannna

Musta voi olla erittäin kokenut, vaikka oliskin ollut "vain" yhden kanssa.

On tietysti monia tapoja harrastaa seksiä, toiset käyttävät/kokeilevat vain paria, kolmea asentoa eivätkä halua/ole innostuneita kokeilemaan muuta. Tämä on tietysti ok jos molemmat ovat tyytyväisiä kyseiseen tilanteeseen.
Mutta vaihtoehtona on myös kokeilla paljon erilaisia asentoja, erilaisissa tilanteissa, erilaisissa paikoissa, eri asenteilla ym kaikkea erilaista mitä seksiin liittyykään.

Itse toteutamme tuota jälkimmäistä tapaa. Emme varmasti kuitenkaan ole mitään kaikkein kokeilunhaluisimpia ja uskaliampia, mutta säännöllisesti jompikumpi ehdottaa jotain uutta. Ja mielestäni tämän takia olemme molemmat aika kokeneita, vaikka olemmekin toisillemme ensimmäiset seksikumppanit.

kukkakeppi

Ehkä kaikki ei olekaan niin huonosti :) Ei meillä siis periaatteessa mitään maailmaa mullistavaa ongelmaa ole ollut, mutta lähinnä se kun hän tahtoo kokeilla enemmän uusia asioita kuin mitä itse tahdon. Ja hyvä että myös joku muu on samaa mieltä tuon kokemattomuuden suhteen. Koska en siis koe itseäni kokemattomaksi, vaikka yhden kanssa "vain" olenkin ollut. Ehkä tästä rohkenee jotain muutakin kokeilla kuin mitä tähän asti on kokeiltu :)

Puutarhis

Minun mielestäni aloittaja on kokematon. Siis eihän vaihtoehtoina voi olla, että jos olet neitsyt, olet kokematon, jos et ole neitsyt, olet kokenut.

Olen siis sitä mieltä, että yhden kumppanin omaava ei ole niin kokenut kuin monta kumppania omaava. Ja kuitenkin tästä huolimatta oman ainoan kumppaninsakin kanssa voi edetä kokeneen asteelle, jos vain uskaltaa kokeilla uusia asioita. Silloin on kokenut lähinnä oman kumppaninsa silmissä.

Ainakin minun kokeilunhaluni ja rohkeuteni on kasvanut niiden useampien kumppanien myötä... Mä en usko, että mun seksielämäni olisi muodostunut tällaiseksi sen ensimmäisen kumppanin kanssa. Ensimmäisen kumppanin kanssa harrastin seksiä 2 vuotta ja seuraavan kohdalla yllätyin täysin, koska jouduin opettelemaan tavallaan hänen kanssaan koko homman uudelleen ja miten paljon uusia asioita oppi aivan uuden ihmisen kanssa.

Se todellinen tietoisuus siitä, että kaikki eivät nauti samoista asioista yllätti minut täysin ja se on minun mielestäni todellista kokemusta, että ymmärtää sen uuden kumppanin kohdalla joutuvansa aina opettelemaan sen kumppanin herkkyydet ja hienoudet.

Iän ja huonojenkin kokemusten myötä olen myös oppinut itsestäni hyvin monia asioita. Nyt tiedän ja osaan vaatia, mitä haluan minulle tehtävän. Nuorempana en sitä uskaltanut sanoa, enkä myöskään uskaltanut kokeilla uusia asioita sen vuoksi. Luultavasti olisin harrastanut siinä peruslähetyssaarnaajassa loppuelämäni seksiä ja huomannut jossain vaiheessa, että kyllähän jotain muutakin täytyy olla... Mutta miten sanoa taas useiden vuosien jälkeen, että meidän seksimme ei olekaan niin hyvää kuin olen kuvitellut.

Täytyy kuitenkin muistaa, että kaikki eivät ole kaltaisiani, vaan toisten itseluottamus riittää jo nuorempana erilaisten juttujen kokeilemiseen ja silloinhan voisi se yksikin kumppani riittää ja sitä myöden kasvaa kokeneeksi.

heica
Puutarhis

Olen siis sitä mieltä, että yhden kumppanin omaava ei ole niin kokenut kuin monta kumppania omaava.

Riippuu vähän millä se kokemus mitataan. Panokavereiden määrällä vaiko sillä mitä siellä sängyssä on tehnyt ja mitä "taitoja" jo osaa.

Puutarhis
heica
Puutarhis

Olen siis sitä mieltä, että yhden kumppanin omaava ei ole niin kokenut kuin monta kumppania omaava.

Riippuu vähän millä se kokemus mitataan. Panokavereiden määrällä vaiko sillä mitä siellä sängyssä on tehnyt ja mitä "taitoja" jo osaa.

Tätäpä juuri tarkoitin, sillä ymmärtääkseni aloittaja ei ollut vielä hirveästi kokeillut erilaisia asioita sen oman kumppaninsa kanssa ja tämän kautta pidän häntä melko kokemattomana.

heica
Puutarhis

Tätäpä juuri tarkoitin, sillä ymmärtääkseni aloittaja ei ollut vielä hirveästi kokeillut erilaisia asioita sen oman kumppaninsa kanssa ja tämän kautta pidän häntä melko kokemattomana.

Niin niin...

ilakka

Kokemuksen määrittely voi tosiaan olla vaikeaa.

Ensimmäisenä tulee toki mieleen henkilö, jolla on takanaan paljon (lyhyitä) suhteita. Seksi on jokaisen kanssa varmasti uusi kokemus, mutta veikkaanpa, että suurimman osan kanssa sängyssä tulee kuitenkin kokeiltua ne perusasennot, sillä kun ei vielä tunne toista, ei välttämättä tohdi ehdottaa mitään kovin erikoista. Toisaalta uuden ihmisen kanssa perusseksikin voi tuntua niin jännältä, ettei edes kaipaa mitään uusia juttuja.

Toisaalta pitkässä parisuhteessa seksi alkaa varmasti enemmin tai myöhemmin toistamaan itseään, jolloin useimmille luontainen reaktio lienee jonkin uuden etsiminen. Kun tuntee jo hiukan toisen haluja ja uskaltaa luottaa, on helpompi lähteä kokeilemaan vähän erilaista seksiä kuten vaikka peppuseksiä tai alistamista, joihin ainakaan itse en uuden tuttavuuden kanssa välttämättä heti uskaltaisi heittäytyä.

Kumpi sitten on enemmän kokemusta; yhtä asentoa kymmenen kanssa vai kymmenstä asentoa yhden kanssa?

Yummy

Tosta tulikin mieleen, että mitä jos kokeilee kaikkea jo ihan suhteen alussa? Ja kun lopulta tulee se vaihe, että jotain uutta pitäisi saada, ei enää keksikään mitään uutta? Hassu ajatus, sillä kyllä seksin maailmasta varmaan riittää kaikkea uutta aika pitkälle. Meillä (mulla ja poikaystävällä) on ollu tää uusien juttujen kokeilutahti aika tiuha, ja rupee mietityttämään, että ei kait uudet jutut lopu kesken jossain vaiheessa. (Puhutaan vuosista..) Mutta toisaalta, kyllähän varmasti on joku juttu, jota ei sitten olla kokeiltu vuosiin ja se taas tuntuu ihan uudelta, kun sen keksii uudestaan. :D Tulipas nyt sekavaa höpötystä ja varmaan hieman ohi aiheenkin.

Mulla on itselläni ollut kolme seksikumppania. Kahden kanssa ei oikeen mitään erikoista tehty. Normaali lähetyssaarnaaja-asento ja takaapäin. En siis niiden perusteella kyllä koe itseäni kovin kokeneeksi. Mutta kolmannen (=nykyisen poikaystävän) kanssa on tullut kokeiltua vaikka mitä ja voisin väittää, että olen aika kokenut jo. Jotkut jutut eivät ole olleet kovin kivoja, joitain en ikinä uskonut kokeilevani, mutta kun kokeilin, on niistä tullutkin lempijuttujani..

Minä pidän kokemattomana henkilöä, joka on ensinnäkin neitsyt, tietysti. Mutta kokematon on myös sellainen, joka ei oikein osaa/uskalla tehdä mitään, on vähän haparoiva ja epävarma. Kokeneena taas pidän henkilöä, joka on itsevarma, tietää mitä itse haluaa, osaa kysyä/ottaa selvää mitä toinen haluaa ja osaa nauttia seksistä, kun ei jännitystä ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat