jos mies ei saa seksiä,uhkailee erolla - Seksi

tirpattaja

Olemme mieheni kanssa seurustelleet noin 2 vuotta ja seksiä on omasta mielestäni ihan riittävästi parisuhteessamme.. mutta jokunen aika sitten minulle tuli sellainen kausi ettei seksi oikein kiinnostanu,mikä on minun mielestä aivan normaalia ja mieheni ei voinut ymmärtää sitä ettei seksi kiinostanu...
Tämä sitten johti siihen että mieheni tokaisi minulle parin päivän "selibaatin" jälkeen että jos parisuhteessa ei saa seksiä niin meidän täytyy erota... siinä sitten jäin hieman huuli pyöreenä äimistelemään ja kummastelemaan että mitäköhän nyt tapahtuu...
eroa ei tullut sillä hetkellä... mutta nytten tämä sama homma on toistunu jo toistamiseen elikkäs tässä pari päivää sitten mieheni taas huomautti että jos ei seksiä ala tulla ei halua olla minun kanssa... olen aivan hukassa koska kemiat muuten toimii tämän miehen kanssa ja välitän hänestä (ja hänkin minusta) mutta tämä seksi puoli on aina kiusallinen kun huomattelee ja uhkailee minua erolla... ja olen miehelle erätkin kerrat sanonut asiasta että moinen huomauttelu satuttaa ja loukkaa minua.
Olemme keskustelleet asiasta paljon mieheni kanssa,mutta jotenkin hän ei vaan näe tätä asiaa minun kannaltani. ymmärrän että miehellä on tarpeet jotka täytyy saada tyydytettyä mutta sitä en ymmärrä että miks uhkaillaan erolla jos ei seksi luista..??

haluaisin mielipiteitä tähän...tiedän että paljon on puolesta ja paljon on vastaankin kannanottajia mutta pielipiteitä nytten kaivattaisiin ja kokemuksia...

Sivut

Kommentit (21)

gollum

Pariin päivään!!! :shock: Jos haluat rehellisen mielipiteen niin kuulostaa siltä että se ei susta pahemmin välitä kuin runkkauksen apuvälineenä! Ei voi käsittää että joku voi käyttäytyä noin törkeästi, että kiristää seksiin ja uhkailee erolla ja etenkin jos seksittömyyttä on jatkunut pari päivää :evil: En hyväksy tollasta koskaan, eron ei pitäisi olla seksittömyyden takia vaihtoehto muuten kuin jos sitä on kestänyt todella kauan (esim. vuoden) ja asiaan ei pystytä löytämään mitään ratkaisua... Ylipäätään ei kerro hyvää miehen sitoutumisesta suhun että noin mitättömästä asiasta on valmis uhkailemaan erolla, ja jos tossa ois oikeestakin ongelmasta kyse (mitä parin päivän haluttomuus ei todellakaan oo!) niin ei ajattelisikaan ratkaista ongelmaa mitenkään. Eikä kerro hyvää itse miehestä, että sen mielestä sun tulee toimia omista haluista välittämättä jonain tyydyttäjänä.

kricu

Joo olen aivan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa!
Eihän parin päivän seksittömyyttä nyt selibaatiksi voi kutsua, ja ei siitä todellakaan saisi uhkailla, että ero tulee yms! Naisilla nyt vain joskus on kausia kun ei seksi maistu, itselläni ainakin kuukautiskierto vaikuttaa siihen.., menkkojen jälkeen pari viikkoa käyn kuumana koko ajan ja olen kullan kimpussa, mutta sitten viikko ennen menkkoja on vähän laimeampaa ja ei haluta läheskään niin paljoa tai oikeastaan yhtään.. menkkojen aikaan taas allkaa halut palaamaan.. ja tuo on aivan normaalia. Kannattaisi kertoa tästä miehellesi!

Sinun ei todellakaan tarvitse suostua seksiin, jos sinusta itsestäsi ei siltä tunnu että sitä haluat! Ei nainen ole mikään miehen tyydyttäjä! Miehelläsi on varmasti kaksi kättä joilla voi itsensä tyydyttää silloin kun sinun ei tee mieli..ja voittehan tehdä siitä yhteisen session, eli miehesi runkkaa ja sinä vaikka esiinnyt hänelle tai suutelet häntä tai muuten vaan hiplaa kiihottavasti ja annat miehesi tulla esim päällesi... Miehillä on haluja juu, ja varmasti haluaisivat seksiä päivittäin, toki riippuu miehestä ja päivästä..., mutta se ei silti oikeuta miestäsi sanomaan tuollaista sinulle!

Sinuna miettisin uudestaan että oletko sittenkään oikean miehen kanssa yhdessä..,varmasti niitä parempiakin löytyy, jotka ei painosta mihinkään tai uhkaile tms.., mutta kannattaa nyt jutella miehellesi ja sanoa, että SÄ jätät hänet, jos hän jatkaa vielä tuollaista uhkailua!!
Kerro hänelle, ettei aina naisen tee mieli ja hänen tulee se ymmärtää tai sitten hän saa tyytyä omiin käsiinsä tai etsiä uuden komenneltavan..
Koita pärjäillä! Ja älä alistu miehen tahtoon, pidä pääsi ja mielipiteesi! Muista ettei sun tarvi tehdä mitään mitä et oikeasti tahdo/halua.

Avani

Jestas sentään, mitä käytöstä :shock:! Ei parin päivän seksittömyyttä voi sanoa miksikään selibaatiksi, ellei ole jo seksiriippuvainen tai jos on vaan seksistä kiinnostunut. Erolla kiristäminen on sen verran törkeätä toimintaa, että itse en sitä sietäisi ollenkaan, saisi olla ilman, tai mies menisi vaihtoon.

jassoo

No huh huh! Siis TODELLA töykeää käytöstä mieheltäsi!! :shock: Kahden päivän tauko seksistä ei edes ole mikään selibaatti mielestäni.
Kauanko olette seurustelleet miehesi kanssa? Nyt olisi kyllä mielestäni vakavasti keskusteltava yhdessä suhteenne tilasta, molempien odotuksista suhteelta jne. Ja kerro hänelle kuinka hänen sanomansa asiat loukkaavat sinua. Erolla uhkailu on todella lapsellista käytöstä. Mahdollisesti varatkaa vaikka keskustelu aika parisuhdeterapeutilta tms jos haluatte jatkaa yhdessä vielä ja keskustelu kotona ei etene..?

cryo

Vaikken olekaan suhteessa ja olen mies, niin poikkean "virallisesta linjasta" (jossa siis pitäisi puolustella että teidän pitää aina antaa kun mies tahtoo) ja sanon että tuo mies ansaitsee kyllä tulla jätetyksi. Ihan oikeasti, se että kemiat tuntuu täsmäävän, on vain harhaa jos tilanne on se että mies ei pysty paria päivää olemaan ilman. Itselläni edes omankädenoikeus ei aina toimi joka päivä, vaan välillä voi olla vajaa viikkokin ettei kiinnosta pätkääkään ja välillä sitten taas yleensä muutaman päivän ajan pitää olla koko ajan "hommissa". Edustan itse sitä ihmistyyppiä, jolle toimiva ja lämmin suhde on pääasia ja seksi tulee siinä sivussa luonnollisena osana, eikä ole mikään päätarkoitus.

Tikkis

Kylläpä on kummallista käytöstä. Ei ole totta, ettei muka mies paria päivää kestä ilman seksiä. Ymmärrän sinua kyllä, koska itsellänikin on välillä kausia, ettei tee mieli edes pariin viikkoon ja kyllä minun muruni sen ymmärtää.
Ja tuskin ainakaan yhtään rupeaa tekemään mieli, jos mies vänkää koko ajan ja uhkailee erolla. Siinä varmasti tulee suuret paineet ja kysymyksiä päähän mieleen, että mikä on vikana kun ei tee mieli ja että onko se nyt epänormaalia. Tai en tiedä tuleeko sinulle, mutta itselleni kyllä tulisi. Kuten tuossa jo taisi joku mainita, kannattaisi mennä parisuhdeterapeutille, jos ei kotona keskustelusta tule mitään.

Jennana

Hui, mä en tiennyt että miehet näin suoraan sanovat seksin olevan _noin_ tärkeää. :shock:

Jotenkin tulee mieleen, että miehesi ei välitä sinusta enää, tai rakasta, ja siksi ainoa mikä suhteessanne (hänen mielestään siis) on kunnossa, on tuo seksielämä, ja kun se loppuu niin kai olet "hyödytön" siinä vaiheessa hänelle.
Luulen, ja toivon olevani tässä kohdin väärässä, mutta minulle ainakin tuli sellainen mielikuva tuosta kirjoituksestasi.
Tosin jos elämänne muuten luistaa, eikä mies osoita kyllästymisen merkkejä, niin en osaa sanoa missä mättää.

Jos mies pelaa vain varman päälle, ei tarkoita sanojaan aivan kirjaimellisesti. Että hän haluaisi seksiä mutta luulee että "tavallinen" keskustelu ei johda suuriin muutoksiin.

En oikein osaa neuvoa, tilanne on minusta melko kummallinen.

Lukretia

Erolla uhkailu on hirveää, vaikka olisi mikä tilanne. Erokorttia ei saisi mielestäni vetää esiin ikinä riita- tai muissa ongelmatilanteissa (paitsi ehkä oikeasti vakavissa asioissa, kuten vaikka alkoholismi - silloin voisi hyvinkin sanoa, että joko minä tai viina). Ja kuten sanottu jo edellisissä viesteissä, parin päivän seksittömyys ei ole vielä mitään. Omituinen reaktio alkaa heti uhkailla erolla, vaikka kai sitä voisi oman mielipiteensä asiasta muutenkin ilmaista. :roll:

Minttumarianna

Mä en osaa muuta sanoa ku että huh huh!

Mieheltä itsekästä käytöstä ja todella typerää! Aivan käsittämätöntä! Itse en tuollaista katselisi hetkeäkään.

ena

:shock:

Järkytyin... Pari päiväähän ei oo tauko eikä mikään. Voisit kyllä miehellesi mainita, että harvempi nainenpa tuota seksiä aina joka päivä tahtoo. Sellasta saa varmaan ettiä melko kauan. Mitä jos joskus tuleeki tilanne että ette nää ees joka viikko? Eihän siitä tulis mitään. En ymmärrä miten joku voi olla nuin riippuvainen seksistä. Kyllä minunki mies ehkä jossain määrin on/oli, mutta se kyllä taitaa ottaa tarpeen tullen "ohjat" omiin käsiinsä.

Voit käskeä miehesi lukea näitä vastauksia niin josko järkiinsä tulisi. Jos ei niin... En tiedä. Vaikea ees kuvitella tuommosta.

Emmily_

Mulla on ollut seksihalut kateissa jo monta kuukautta ja toki tämä on paljon keskustelua ja pahaa mieltä aiheuttanut puolin ja toisin, mutta eroa ei ole mies maininnut sanallakaan koko aikana..

Pennsylvania

En mä usko, että miehelle tässä nyt on kyse niistä nimenomaisista parista päivästä, jotka hän tällä kertaa joutui olemaan ilman, ja josta te kaikki nyt olette niin hirveän tuohtuneita. Käyhän tekstistä kuitenkin ilmi, että seksittömiä kausia on ollut ennenkin, ja mies käsittänee, että niitä tulee olemaan jatkossakin.

Te olette niin hirveän kärkkäitä tuomitsemaan.

Kukaan ei varmaan hetkeäkään käynyt oikeasti miettimään asiaa miehen kannalta. Ihan varmasti jokainen ihminen maailmassa pärjää (ja pitää pärjätä) pari päivää ilman seksiä, mutta jatkuva puutteessa oleminen parisuhteessa on raskasta. Ihmisten seksuaaliset temperamentit eivät aina osu samaan suhteeseen, ei se kenenkään syy ole, oli sitten suhteen haluton tai halukas. Ei siitäkään voi ihmistä syyttää, että hän haluaa saada parisuhteestaan irti myös fyysisen puolen. Rankasti kärjistäenhän parisuhteen ja vahvan ystävyyssuhteen ero on nimenomaan se fysiikka, ja jos se alkaa jäädä taka-alalle ja suhde näinollen lähestyä tavallista ystävyyssuhdetta, kyllä minä ymmärrän huolen siitä, onko suhteessa nyt ollenkaan kaikki hyvin, onko se sellaisenaan jatkamisen arvoinen. Luultavasti mies kokee itsensä hyljätyksi, torjutuksi ja epähaluttavaksi. Erokortti on heitetty kehiin, jotta mies saisi aloittajan ymmärtämään, että hän on tästä tosissaan loukkaantunut. Suhteen halukkaampana osapuolena hän ei voi käsittää, miksi toinen ei haluakkaan, kun itse olisi suunnilleen koska tahansa valmis. Mies ei osaa muotoilla tunteitaan tässä asiassa, ja siksi käyttäytyy tökerösti.

Aloittaja kysyy, miksi uhkaillaan erolla jos seksi ei luista. Tästä huomaa, että aloittajalle seksi ei ole niin iso juttu. Ihmiset arvottavat seksin suhteessa erilaisille tasoille, tässä suhteessa mies ilmeisesti huomattavasti korkeammalle. En varmasti valehtele kun sanon, että useille ihmisille on suhteessa vähintään kriisin ja jopa eron paikka, jos seksi ei luista. Ei tämä suhteen mies ole mitenkään epätavallinen törkimys tässä asiassa.

On ihan selvää, että tässä suhteessa kumpikaan ei ymmärrä toistaan (tässä asiassa). Aloittajan tulisi nyt oikeasti yrittää ymmärtää, mitä tunteita mies joutuu käsittelemään. Todennäköisesti perustavanlaatuinen syy ei ole siinä, että kassit pitäisi välttämättä saada tyhjennettyä joka ilta, vaan ylläluetellut torjutuksi tulemisen tunne yms. Seuraavaksi miehelle tuli selittää perinpohjaisesti ja kunnolla omat tuntemukset, eikä vain huudella, että on ihan normaalia, ettei paneta. Kun suhteen osapuolilla on erisorttiset halut, tulisi yrittää päästä jonkunsortin kompromissiin. Jos molemmat yrittäisivät enemmän myöntyä toisen haluihin tai haluttomuuteen, lopputulos olisi lähempänä molempia miellyttävää tilannetta. Se, että jatkuvasti tehtäisi vain toisen tahdon mukaan, on varmasti väärin. Ensisijaista tässä olisi kuitenkin saada suhteen osapuolet ymmärtämään toistensa kannat, vaikka toinen ei niitä niin hyvin osaisi selittääkään. Ymmärtäkää toisianne!

Emmily_

Parin kuukauden haluttomuus ei tarkoita koko lopun elämää kestävää haluttomuutta. Tällaiset asiat pyritään yleensä korjaamaan muilla keinoin, puhumalla jne., ennen millään eroamisilla uhkailuilla, kuten minun parisuhteessani.

Pennsylvania
Emmily_
Parin kuukauden haluttomuus ei tarkoita koko lopun elämää kestävää haluttomuutta. Tällaiset asiat pyritään yleensä korjaamaan muilla keinoin, puhumalla jne., ennen millään eroamisilla uhkailuilla, kuten minun parisuhteessani.

Niin, ei varmasti aina tarkoitakaan. Usein myös tarkoittaa. Ystävien suhteita seuranneena ja omistakin kokemuksista voin kyllä sanoa, että on paljon ihmisiä, jotka vain oikeasti eivät halua seksiä juuri koskaan, eikä se ole mikään poikkeustila. Jos vain ei ole kiinnostunut seksistä niin paljoa, on perushaluton, ei sitä puhuminen miksikään muuta. Puhuttava tietysti on, jotta molemmat ymmärtävät tilanteen, mutta ei se välttämättä saa toista haluamaan seksiä yhtään sen enempää.

Kannattaa huomioida myös se, että lienee vähintäänkin tavanomaista, että seksikertojen tiheys ennemmin harvenee, kun tiheytyy suhteen edetessä. Jos siis jo suhteen alkupuolella kokee, että seksielämä on riittämätöntä (kun sen vielä pitäisi olla kukoistuksessaan), mitä se tulee olemaan 20 vuoden kuluttua? Ei tietenkään tarvitse maalata piruja seinille, mutta, noh, ilmeisesti tässä(kin) suhteessa asia oikeasti on iso ongelma jo nyt.

Emmily_

Sain jotenkin aloittajan viestistä sellaisen kuvan että "kuiva kausi" on alkanut aika yllättäen, ja hän on itsekin kiinnittänyt siihen huomiota. Tällainen voi kuitenkin johtua niin monista asioista, ihan vaikka vain työstressistä, ja näin ollen todennäköisesti menee vielä ohi.

Ymmärrän kyllä ettei erittäin seksuaalinen ihminen tietenkään halua loppuikäänsä olla suhteessa jossa ei saa laisinkaan seksiä, mutta parin kuukauden seksitön (/vähäseksinen) kausi ei vielä sitä tarkoita, ja tilannetta voi vain pahentaa erolla uhkailu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat