allergiaa/rokkoa seksistä? - Seksi

Essie

suhde ei ole uusi, olemme seurustelleet 3 vuotta.. joten mistään paineista/stressistä ei pitäisi johtua. tosin ajajttelin etät jos sen aiheuttaa kuumuus. nokkosrokkoreaktioonhan voi vaikuttaa kuumuus? rasittavaa vaan kun kaula ja kädet aivan punasina.. ihan vaikka kun vähän pussaileekin.. argh, eikä nyt allergialääkkeitä tähän viitsisi ruveta syömään kun muutenkin niitä joudun mukavasti popsia..

Kommentit (6)

Kepatäti

Ei oo tollasesta kokemuksesta, mutta mä mietin, että onko teillä kovinkin uus suhde?

Oon ymmärtänyt, että nokkosrokko on vähän sellanen ihottumahomma, joka voi puhjeta melkeen mistä vaan? Eli kaikki sellanen, mihin ei oo mitän sen ihmeempää selitystä ni leimataan nokkosrokoks?

Ni mietin sellasta, että jos suhde on kovin uus niin kaikki läheisyys voi olla aika jännättivää ja vähän "stressaavaakin" niin voisko se laukasta sen? Sitte pikku hiljaa ku läheisyyttä eikä mitään tarvi enää jännätä ku se on jokapäivästä ni toi rokkokin loppuis tulemasta?

Essie

minulla epäillään nokkosrokkoa ja uskoisinkin että se olisi se. mutta on se nyt kumma kun mitään ei voi tehdä kun saa kamalan reaktion :o tuleeko muilla tälläisiä iho-ongelmia kun olette miehenne kanssa lähekkäin? siis vaikka esimerkiksi suutelemisessa ja jos nyt hieman tulee hiki.. arghh.. aina pelkää että se reaktio leviää ja meinaa tukehtua.. pitääköhän nyt tämmösen takia lopettaa kaikki yhteiset jutut....? Kokemuksia?

Mistake

Mulla on ollut nokkosrokko, sain siihen lääkkeet ja se meni nopeasti ohi. Sen oli aiheuttanut varmaankin se kun olin ollut pahassa kuumeessa ja söin antibiotteja.

En usko että tuo sinun juttusi on mitään niin vakavaa että teidän pitäisi lopettaa kaikki yhteiset jutut :) Oletko käynyt lääkärissä?? Mutta en ole ennen kuullut että joku on saanut miehen läheisyydessä ollessa jtn tuollaisia oireita :D Eikä se varmaakaan kuitenkaan ole tarttuvaa..?

Echelle07

rupesi ihan itseänikin kiinnostamaan tuo "nokkosrokko" ja laitoin googleen sen hakusanaksi. Ainakin yksi hyvä sivu löytyi jossa on lyhyesti ja ytimekkäästi kerrottu tästä "ihosairaudesta".
Vilkaise: http://www.jade-lehti.fi/terveys/article141648-1.html

Koita itsekin hakukoneita, netistä löytyy kaikkeen aina jotain. Tämä on kumminkin suurimmalle osalle aika vieras käsite, luulisin :)

Nipsu84

Mulla alkoi tuollainen sama seksin harrastamisen yhteydessä tuleva nokkosihottuma jo kauan sitte. En nyt muista kauanko olimme poikaystävän kanssa olleet siinä vaiheessa yhdessä. Mulle kyllä voi tulla esim. ruoka-aineallergioista myös nokkosihottumaa. Mutta jostain ihme syystä välillä seksiä harrastaessa tuota ihottumaa tulee ja välillä ei. Aina sitä on kasvoissa jos sitä tulee, muualle (kaulaan, mahaan, olkavarteen) saattaa harvoin tulla yksittäinen paukama. Posket ja otsa on ne pahimmat alueet. :( Mä olin kyllä HYKSissä tutkimuksissa mutta muuta selitystä oireilleni ei ole löytynyt kuin ruoka-aineallergiat. Syön jatkuvasti antihistamiinia, joka auttaa jonkin verran pitämään oireita pois, mutta silti joskus tulee ihottumaa. Tämä ongelma alkoi jo kun käytimme ehkäisynä kortsuja, joille en ole allerginen, nykyään käytän e-pillereitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat