Tarinaa parisuhteista, seksistä, rakkaudesta ja muusta sense - Seksi

jemppa

Lainaus:

mutta naiset jotka oikeasti väittävät että se on heille aivan yhtä mukavaa ja hienoa kuin orgasmiin päättyvä kunnon pano joko valehtelevat tai eivät ole kokeneet ikinä orgasmia.

joo itsekin on vähän pakko lisätä, että ei se orgasmi ole se pääasia vaan se, kun se mies tulee sisälle ja se tuntuu niin saatanan hyvälle jo silloinkin.
ja olen saanut orgasmin monta kertaa seksissä, että tiedän mistä puhun.

Sivut

Kommentit (18)

Bokonon
single-playing
hmm.. tekstiä joka laittoi vähän miettimään, ja välillä vähän naurattamaankin. :o

mutta naiset jotka oikeasti väittävät että se on heille aivan yhtä mukavaa ja hienoa kuin orgasmiin päättyvä kunnon pano joko valehtelevat tai eivät ole kokeneet ikinä orgasmia.

totta tai ei..sanoo mies joka ei varmasti tiedä minkälainen on naisen orgasmi, koska ei sitä miehenä pysty koskaan kokemaan. :wink:

Näinhän se on, järkeilyn pohjana lähinnä se että miehen orgasmi tuntuu tosi kivalta ja naisen orgasmi näyttää, kuulostaa ja tuntuu fyysisesti paljon kivemmalta ulospäin -> naisen orgasmin täytyy tuntua TOSI kivalta. Mistäpä tuota tietää, ehkäpä se hyvä seksi ilman laukeamista voi olla sitten todella hyvää. (Itse kun lähinnä pyrin sellaiseen "sekä että" -lähestymiseen aiheeseen)

Samahan se on, kunhan kaikista tuntuu hyvältä.

EDIT: Kasvattaakseni "itämainen viisaus"-kerrointani laitetaan sitten vähän asiaan liittyvää taolaista viisautta tähän:

Chuang Tzu ja Hui Tzu olivat kävelyllä Hao-joen rantavallilla, kun Chuang Tzu sanoi: "Näetkö miten kalat tulevat pinnalle ja uivat ympäriinsä miten mielivät. Tuosta kalat todella pitävät."

Hui Tzu vastasi: "Ethän sinä ole kala, mistä sinä tiedät mistä kalat pitävät?".

Chuang Tzu sanoi: "Ethän sinä ole minä, joten mistä voit tietää etten minä tiedä mistä kalat pitävät?"Hui Tzu sanoi: "Minä en ole sinä, joten en tietenkään tiedä mitä sinä tiedät. Sinä et kuitenkaan ole kala, ja se todistaa ettet sinä tiedä mistä kalat todella pitävät."

Chuang Tzu sanoi: "Ah, mutta ellei sinulla ole mitään sitä vastaan, niin palataanpa sinun alkuperäiseen kysymykseesi. Kysyit mistä minä voin tietää mistä kalat todella pitävät. Niinpä sinä tiesit minun tietävän sen jo esittäessäsi kysymyksen. Ja minä tiedän sen siksi, että olen tässä Hao-joen rannalla."

Rasberry
Lintu
Bokonon

Tämä pisti minullakin hieman korvaan, sillä tunnen itseni, olen kokenut orgasmin enkä valehtele ja silti voin sanoa että pelkkä yhdyntä voi olla yhtä hienoa kuin orgasmiin päättyvä sellainen.
Miehen seksuaalisuus on kai aika orgasmikeskeistä, mutta ainakin itse naisena koen, että se ei ole minulle se ainoa täyttymys seksissä vaan myös pelkässä yhdynnässä voi kokea aikamoisia huippufiiliksiä.

Olen täysin samaa mieltä! Koen orgasemeja normaalin naisen tavoin usein, mutta seksissä en todellakaan havittele vain sitä loppuhuipennusta. Jokainen liike ja työntö tuntuu jo itsessään niin uskomattoman hyvälle, että sitä jää mielellään mielummin katsomaan välillä miehen tulemista ja fiiliksiä, kuin olla itse orgasmin kouorissa tajuamatta maailman menosta mitään.

Meitin myös samaa kuin Nannerl, että tuskin sinun miehenä kannattaa tulla latelemaan "totuuksia" naisen seksuaalisuudesta ja seksuaalisista kokemuksista.

RainWhispers

Minusta seksuaalisuus on niin yksilöllinen juttu, ettei kukaan voi sitä määritellä kaikkia ihmisiä koskevasti! Siksi minua vähän nauratti lukea tuota Bokononin juttua.

Kuka määrittelee mitkä ovat väärät perusteet harrastaa seksiä ja mitkä näistä vahingoittavat kutakin? Kaikki eivät esimerkiksi ole sitoutuvaa tyyppiä, ja mikäli he tällöin haluavat nauttia seksistä, on mielestäni ihan okei harrastaa yhdenyön suhteita kunhan molemmat tietävät missä mennään. Kyllä sitä sitten itse huomaa jos se ei tunnu hyvältä - silloin ei kukaan pakota jatkamaan. Kaikki eivät kuitenkaan koe siinä ongelmaa.

Niin, olen sitä mieltä että naisen seksuaalisuudesta parasta tietoa on naisella itsellään. Ja onhan näitäkin, että erehdytään, mutta hei, olemmehan oppimiskykyisiä. :wink: Kukaan ei voi etukäteen tulla sanomaan mistä me ehdottomasti nautimme/emme voi nauttia tai mikä asia seksin saralta aiheuttaa/ei aiheuta varmasti (henkisiä) ongelmia, niin kauan kuin meillä on itse vapaus valita mihin ryhdymme (tämä sulkee tietysti raiskaukset ym. seksuaaliset väkivallanteot pois)

Barriss
Lintu
Bokonon

Tämä pisti minullakin hieman korvaan, sillä tunnen itseni, olen kokenut orgasmin enkä valehtele ja silti voin sanoa että pelkkä yhdyntä voi olla yhtä hienoa kuin orgasmiin päättyvä sellainen.
Miehen seksuaalisuus on kai aika orgasmikeskeistä, mutta ainakin itse naisena koen, että se ei ole minulle se ainoa täyttymys seksissä vaan myös pelkässä yhdynnässä voi kokea aikamoisia huippufiiliksiä.

Itse olen saanut sellaista kommenttia poikaystävältä, ettei hän oikein ymmärrä minun orgasmikeskeisyyttäni ja "valitusta", etten saa kovin usein. Itse hän laukeaa aina yhdynnässä, mutta sanoo, ettei ole kokenut oikeaa orgasmia kuin ehkä kerran. Eli kun minä pyydän huomioimaan minun orgasmin saamiseni, ei minun pitäisi valittaa, sillä olen saanut sen kuitenkin useammin kuin hän! Onko siis todellakin niin, etteivät miehet välttämättä nauti laukeamisesta, vaan meidän naisten pitäisi nähdä paljon enemmän vaivaa, että hekin saisivat orgasmin (eivät siis vain laukeaisi)? Itse siis olen kerran sen hänelle saanut pitkällisten hierontasessioiden jälkeen... :)

Suhfeli

Lainaus:
Näin 2000-lukua kun eletään, alle kolmekymppisetkin naiset todella osaavat nauttia seksistä.

Tqai sitten vain väittävät näin. Varmastikkaan kukaan ei uskalla kertoa paskoista seksikokemuksista, kun muut hehkuttavat niitä ihania. Ajattelee "pitäähän minullakin olla hyviä kokemuksia, muuten en ole hyvä". Tälläiseenkin ajatteluun on törmätty.

Tutustu ensin itseesi ja omaan seksuaalisuuteen ennen kun hyppäät sänkyyn, ja yleensä vielä löyhistä syistä.

Lukretia

"Tqai sitten vain väittävät näin. Varmastikkaan kukaan ei uskalla kertoa paskoista seksikokemuksista, kun muut hehkuttavat niitä ihania."

En mä jotenkin pysty käsittämään, että joku pitäisi seksielämää yllä ihan vain siksi, että muutkin, ja siksi, että pääsisi brassailemaan hyvillä seksikokemuksilla, vaikka oikeasti seksi olisi ihan paskaa. :shock: Onhan esim. täälläkin tuo "Paras ja huonoin seksikokemus" -keskustelu, ja kyllä sinne on tullut kertomuksia sekä hyvästä että huonosta seksistä - ei niitä huonoja kokemuksia häpeillä, ja kun jonkun kanssa sitä hyvää seksiä saa, sitä osaa sitten jatkossakin odottaa.

Moumou
Rasberry
Meitin myös samaa kuin Nannerl, että tuskin sinun miehenä kannattaa tulla latelemaan "totuuksia" naisen seksuaalisuudesta ja seksuaalisista kokemuksista.

Mä en oikein tajua miten tämä OP aiheuttaa näinkin negatiivista vastaanottoa...musta henk.koht olis hienoa jos useampi mies olisi oikeasti miettinyt näitä asioita yhtä hartaasti. Toki ei sitä voi vetää yleispätevää analyysiä seksistä ja seksuaalisuudesta mutta mielestäni tossa tekstissä oli monta todella hyvää pointtia.

Itse en saanut ensirakkaudesta sitä "siis vähänks ihkuu panna sen kaa vaikka päällä, sivussa tai takaa wheeeeee" kokemusta niinkuin kaikki kaverini aikanaan mainostivat omiaan kuten myös monet ihmiset netissä ja herranjumala vaikka keskellä katua tai kauppaa. Oma ensimmäinen seksisuhteeni oli hirveä, narsistinen ja ahdistava. Seksi oli minulle todella vaikea asia todella kauan. Seksuaalisuuteni oli täysin lukossa 3 vuotta, nyt vasta 22v sain nuo solmut auki ja YHÄ on vaikea päästää toista ihmisistä sänkyyn. Yhden yhdenyön panon olen taakseni jättänyt ja molemmat tiesivät missä mennään mutta ei siitä silti häävi fiilis jäänyt.

Jatkuva seksin ylistäminen on suoraansanottuna RASITTAVAA. "Paneminen" on tyhjää hinkkausta ihmisen kanssa jota et edes tunne. RAKASTELU ihmisen kanssa josta oikeasti välität on ihanaa ja rauhoittaivaa, harmittaa että hyvin harva ihminen sitä enää tuntuu arvostavan, näin pitkäaikaisen sinkun näkökulmasta todettuna.

On käsittämätöntä miten paljon vaivaa eräs vähän vanhempi mieskin näki että sai minut luottamaan itseensä ja harrastamaan seksiä 3 vuoden tuskantäytteisen tauon jälkeen vain jotta voi sen jälkeen päättää ettei olekaan niin kiinnostunut. En olisi noteerannut asiaa miksikään ellei mies olisi jakanut kanssani jotain niin tunteikasta ja intiimiä, tietäen miten paljon se minulle merkitsi ja silti se oli hänelle vain pano...

En ota seksiä enään ihan niin vakavasti kuin ennen mutta totuus on se etten edelleenkään halua ruveta todistelemaan itselleni tai muille mitään paneskelemalla ympäriinsä. Olen kyllästynyt baarien lihatiskijauhantaan ja siihen miten itsekkäitä monet miehet OIKEASTI ovat tuon seksiasian suhteen.

On hyvä että Bokonon mainitsi tuon kun sanotaan että "naiset antavat". Mielikuvani oli juuri tuollainen ennen viimeisintä suhdettani. Vaikka mies otti minusta loppupeleissä vain panon, sitten petti ja jätti, selvisin siitä kuitenkin voittajana koska tiedostan nyt etten enää suostu kenenkään uhriksi samalla tavalla kuin 2 kertaa aiemmin. Minun tehtäväni ei ole ANTAA vaan antaa ja ottaa samaan aikaan, VALITA että haluan harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa, ei SUOSTUA siihen.

Myös maininta romanttisesta rakkaudesta, tuosta riutumisesta...samaa mieltä olen siitäkin, anteeksi nyt vaan muut naiset.

Olen kavereitani tässä katsellut jo 5 vuotta miesasioidensa kanssa...toinen näyttää luulevan että hänen suhteensa pysyy ehjänä ja ongelmattomana hautaan asti vaikka on 22v. Toinen riutuu ja kylpee "rakkaudessaan" paljon nuorempaa POIKAA kohtaan eikä hanki omaa elämää lainkaan, laiminlyö koulutuksensa ja työelämänsä kokonaan. Jauhaa vain "poikkiksensa" armeijasta ja siitä miten tuskaista on ilman häntä ja sitä on ihan vitun rasittavaa kuunnella kun ihminen ei oikeasti tee MITÄÄN MUUTA eikä muuta elämässään yhtä ainuttakaan asiaa, ei edes vaivaudu muuttamaan pois äidin helmoista koska, hups oho, sillehän vaikka saattais muodostua oma elämä jos se tekis niin!

Mikä sitten on "oikea" tapa rakastaa ja harrastaa seksiä? No tapauskohtaistahan tuo on, vaikea se on yleistää mutta kyllä se on hyvä olla olemassa yleisiä ohjenuoria. Itse aijon ainakin kovasti sisäistää sen mitä suhteelta haluan ja seuraavan kerran kun ajaudun suhteeseen, en aio jarrutella liikoja ja pelätä että menneisyys käy taas kimppuun ja elämä toistaa itseään, MUTTA en myöskään anna miehelle niskaotetta minusta niinkuin aina ennen on käynyt.

Kyllä MINULLAKIN pitää olla oikeus valita.

samatha

Olen varsin samaa mieltä eräiden kommenttien kanssa siitä, etä itse tiedän naisena oman seksuaalisuuteni paremmin kuin yksikään mies mututuntumallaan. mutta kunnioitan silti Bokonon halua keskustella aiheesta "ammattilasiten" (;)) kanssa.
...Jospa vain kaikki miehet olisivat asian tiimoilta edes yhtä innokkaita keskustelemaan...

Itse naisena ainakin tiedän tyytyväni monesti liian vähään. Itse itselleni kaivan kuoppaa yhä syvemmälle ja syvemmälle. Suhteessa on silti kaksi osapuolta... ja tuntuu välillä kohtuuttoman raskaalta pitää omia puoliaan niinkin aralla rintamalla kuin seksi ja intiimiys on...

Stacie
Bokonon

Elämä on suurin piirtein samanlaista paskassa talsimista kuin yksinään ollessakin.

Ehkä on, minusta ei, koska vaikka talsisinkin paskassa, voin aina katsoa ylös mieheeni ja hän auttaa selviytymään ja jaksamaan, joten elämä ei tunnu paskassa talsimiselta. Eiköhän tämäkin kuulu terveeseen parisuhteeseen?

Theea

Mielestäni oli turhauttavaa lukea miehen mielipiteitä naisten seksuaalisuudesta. Minulla on ainakin parempaa tekemistä kuin keskustella TÄSTÄ aiheesta.

Nannerl

Mua kiinnostaisi Bokonon tietää, miten monesta naisesta sinulla on ns. oman käden kokemusta, kun sitä niin asiantuntevasti naisista ja heidän seksuaalisuudestaan puhutaan? :wink:

Bokonon
Mariel
Bokonon
Kyllähän se on ihan mukavaa kun siihen tottuu.." on todistettavasti useammankin naisen suusta kuultu kommentti seksielämänsä laadusta. Kyselyjen mukaan suurin osa naisista oppii pitämään seksistä vasta yli 30-vuotiaana.

Mä taas en ymmärrä, miksi seksistä pitäisi osata nauttia jo ekalla kerralla. Vaikka olisin säästänyt itseäni kolmekymppiseksi, en usko että olisin saanut mistään ennenkokemattomasta suurta mielihyvää. Seksin loistokkuus perustuukin siihen, että se paranee kokemuksen myötä. Naisen vartalo kehittyy melko pitkään ja mahdollinen raskaus synnytyksineen saa aikaan muutoksia, joihin pitää tottua. Nautinto ja seksi opitaan, ne eivät ole valmiina.

No eihän siitä missään nimessä saa kaikkea irti ekalla kerralla, pääasia että eka kertakin olisi vähintäänkin siedettävä ja mielellään "ihan kiva". Kun asian voi tehdä niinkin, niin miksi kärsiä ja opetella kaikki tuskaisesti kantapään kautta? (Itseähän se seksin harrastaminen on joka tapauksessa opeteltava.)

Mariel
Bokonon
Kyllähän se on ihan mukavaa kun siihen tottuu.." on todistettavasti useammankin naisen suusta kuultu kommentti seksielämänsä laadusta. Kyselyjen mukaan suurin osa naisista oppii pitämään seksistä vasta yli 30-vuotiaana.

Mä taas en ymmärrä, miksi seksistä pitäisi osata nauttia jo ekalla kerralla. Vaikka olisin säästänyt itseäni kolmekymppiseksi, en usko että olisin saanut mistään ennenkokemattomasta suurta mielihyvää. Seksin loistokkuus perustuukin siihen, että se paranee kokemuksen myötä. Naisen vartalo kehittyy melko pitkään ja mahdollinen raskaus synnytyksineen saa aikaan muutoksia, joihin pitää tottua. Nautinto ja seksi opitaan, ne eivät ole valmiina.

Lukretia

""Kyllähän se on ihan mukavaa kun siihen tottuu.." on todistettavasti useammankin naisen suusta kuultu kommentti seksielämänsä laadusta. Kyselyjen mukaan suurin osa naisista oppii pitämään seksistä vasta yli 30-vuotiaana."

Joopa joo? :roll: Mistäköhän nämä kommentit on kuultu, minkä kyselyjen mukaan? Kyllä nykyaikana (puhunpa minäkin tosin mututuntumalla) iso osa naisista nauttii seksistä ja vaatii hyvää seksiä eikä suostu tyytymään tottumista tarvitsevaan ok-seksiin. Taisi olla silloin sata vuotta sitten, kun naisia ohjeistettiin hääyönä vaan pistämään silmät kiinni ja ajattelemaan muita asioita, niin seksikin tuntuu siedettävältä. Näin 2000-lukua kun eletään, alle kolmekymppisetkin naiset todella osaavat nauttia seksistä.

Lintu
Bokonon

Nuo muut ajatukset, jotka kirjoitit, kuulostivat kiintoisilta. Itse olen toisaalta kuitenkin enemmän sillä linjalla, että ihmiset saavat kokeilla, tehdä ja mennä juuri niin järkevästi tai järjettömästi kuin menevät. Ei tähän eloon tule tolkkua kuitenkaan, enkä tiedä onko mm. zenissä mainitulla tietoisuuden avulla saavutettu totuus sen oikeampaa kuin "maailmassa" ns. sokeana eläminen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat