kuinka avoimesti keskustelette seksistä? - Seksi

SunLion

En keskustele..

johtuu osittain siitä et mun tyttökaverit on suurin osa sinkkuja..

parisuhteessa muutenkin eri juttu kun yhdenyönsäädöt...ehkä jos olis tosi läheinen paraskaveri tällä hetkellä, voisinkin kertoa/keskustella jossain määrin. Se riippuu hirveesti ystävästäkin!

Sivut

Kommentit (29)

miu

en löytänyt tästä aiheesta jo olemassa olevaa keskustelua, mutta jos sellainen on, tämä lukittakoon. :)

kuinka avoimesti keskustelette seksistä ystävienne kanssa? vaikuttaako ystävyyden "aste" ja kuinka paljon? missä menee raja? mihin sävyyn keskustelette seksistä (jaatteko vinkkejä, vertailetteko kokemuksia jne.)? vaikuttaako avoimuuteen se, oletko sinkku vai suhteessa?

itse puhun lähimpien ystävieni [size=9](en siis pelkkien kavereitten tai tuttujen, vaan ihmisten, joihin luotan kuin kallioon ja jotka ovat tunteneet minut monen vuoden ajalta)[/size] kanssa aiheesta kuin aiheesta vaivattomasti. sinkkuna saatoin puhua seksikokemuksistani avoimemmin, mutta näin suhteessa raja tulee nopeammin vastaan ja aihepiiri on paljon enemmän "yleisellä tasolla", koska en halua puhua minun ja poikaystäväni välisistä, henkilökohtaisistakin jutuista kavereilleni, jotka poikaystäväni kuitenkin tuntevat.

mainittakoon nyt vielä ennen kuin joku keksii väläyttää, että en ottanut huomioon tätä cosmon foorumia. ;) koen kirjoittavani täällä anonyymina vaikka seisonkin täysin omien sanojen takana. tässä kyselyssä lähinnä kiinnostaa tuo "tosielämän" käytös.

sopuli

Mulla on muutama kaveri, joiden kanssa puhutaan tosi avoimesti, oikeastaan aivan kaikesta seksiin liittyvästä, etenkin kännissä :D Mut muidenkin kavereitten kanssa puhutaan esim ongelmista ym avoimesti, mut ei sentäs ihan kaikesta.

Etenkin kun olin sinkku, tuli kerrottua aika tarkasti et millainen joku mies sängyssä oli. Omasta ukosta ei samallalailla tuu retosteltua tai haukuttua sitä :D

*Sandy*

Mulla on aika jännä tilanne. Mulla on kaks kaveria jotka oon tuntenu tosi kauan ja ollaan ihan parhaita kavereita, mutta silti me ei juuri koskaan puhuta mitään seksistä! Siis joskus ihan yleisellä tasolla, mutta ei mitään omia kokemuksia. Toinen näist ei oo seurustellu koskaan, joten en oo varma sen seksi kokemuksista. Sit jotenki on niin vaikee alottaa puhuun siitä.

Mut sit taas mun luokkakavereiden kans (joihin oon tutustunu pari vuotta sitten) jutellaan tosi avoimesti kaikesta! Ja joskus yhen tosi hyvän luokkakaverin kans myös niitä kokemuksia :wink:

Jzzu

Tilanteesta riippuen [size=9](pysyen hyvän maun rajoissa)[/size] pystyn puhumaan seksistä tai siihen liittyvistä asioista aika vaivatta kenen tahansa kanssa, tietenkin ihmisestä riippuu se miten syvällisellä tasolla aiheesta voi keskustella.

Veikkaan et johtuu aika paljon kasvatuksesta kohdallani tuo avoimuus; oon voinut ja voin edelleen keskustella seksistä äitinikin kanssa.
Äiti on varmaan sellainen ihminen kenen kanssa seksistä [size=9](tai mistään muustakaan)[/size] pystyn puhumaan syvällisimmin, on varmaan yksi parhaista ystävistäni. :D

Rahel

Kavereitten kanssa aika vapaasti pystyn keskustelemaan yleisellä tasolla seksistä. Omista seksikokemuksista kerron sitten vain lähimmille ystäville, jos niillekkään. Ai, niin ja täällä cosmofoorumilla, anonyyminä. :roll: No sen verran pidän rotia tännekin kirjoittelussa, etten mitään yksityiskohtia kyllä mene täälläkään paljastamaan.

Shandy

Parhaitten kavereitten kanssa aika avoimesti, ja esim. jos on jotain ongelmia niin on kiva kun voi joltain kysellä ja jutella. Mut en mää seksielämästäni tykkää esim. koulukavereille jutella, tosin sit ihan yleisellä tasolla voin toki puhua mut omista kokemuksista en kerro välttämättä.. Tai no noista yhenillanjutuista tulee joskus puhuttua mut jos seurustelen niin en kyl kertois ihan kaikkia juttuja kavereille, en ees niille parhaille. En mää tännekkään oo niin kauheesti kirjotellut seksistä, jotain joskus mutei tulis mieleenkään tulla tännekkään kertoon kaikkia yksityiskohtia jokaisesta seksikerrasta. :P

marimma

No kyllä sitä seksistä keskustellaan avoimesti ihan kenen kanssa vaan jos joku sen alottaa ensin. Mutta ystävien kanssa sen voi alottaa ihan itsekkin ja jorista vaikkapa tauoilla ihan yhtä kovaan ääneen kun muutkin asiat :)

Kyllä minä oon tainnu kertoa kaiken tai ainakin osalla aina osan ja toiselle osalle ne loput :? Kyllä sitä on kokemuksia ainakin jaettu ja kai jokusia vinkkejäkin. Enkä mä nyt hirveesti osaa tuohon sinkku/parisuhde juttuun sanoa kun tämä pääsääntönen juttukaveri on parisuhteellinen ja muutkin on tähän mennessä tainneet olla :)

agentti

Kyllä voin jutella seksistä melkeinpä kenen tahansa kanssa. Paitsi ehkä isäni, koska ei olla hänen kanssaan muutenkaan kauhean hyvissä/läheisissä väleissä. Mutta äidin ja isäpuolen kanssa voin jutella mistä vain. Samoin siskon. Ei ole yleisimpiä puheenaiheita, enkä menisi mitään yksityiskohtia kertomaan, mutta jos haluaisin jostain jutella, niin se olisi ok.

Kavereiden kanssa riippuu ihan kaverista. Muutaman kamun kanssa, jotka oon tuntenut vain vähän aikaa, voin jutella tosi karskeja juttujakin... :lol: Mut sit oon niitä, jotka oon tuntenut puolet elämästä, mut ne sit vaan oo sellasia ihmisiä, joita kiinnostais jutella seksielämästänsä. En mee sit niille mitään "jooeilenharrastinpeppuseksiä"-juttuja selittämään! Suurin osa ystävistä on kyllä avoimia kaikin tavoin, joten kyllä saan seksistä keskustella ihan riittävästi! :)

Smooth

Itselläni ei ole kuin yksi ystävä, jonka kanssa voi keskustella seksistä kunnolla. Muilla ystävillä tai kavereilla tuntuu olevan jotenkin estoja tällä saralla muutenkin kuin puhumisessa. Olen esimerkiksi selittänyt jotakin asiaa ylesluontoisesti tai kysynyt mielipidettä, niin silti katotaan kieroon vaikka ollaan tunnettu koko ikämme. Ehkä juuri niille joita ei ole tuntenut lapsuudesta asti on helpompi puhua tällaisista asioista.
En koskaan kerro mitään yksityiskohtaisesti, koska tunnen että se loukkaisi poikaystävääni. On kuitenkin kiva, jos voi kysyä joltakin vaikka vinkkejä.

fortyfckntwo

jotenkin tuntuu että seksi on kahden ihmisen välinen asia, enkä mä siitä halua muiden ihmisten kanssa pahemmin puhua -enkä koe tarvettakaan. en sitten tiiä poikaystävän kantaa, puhuuko paljonkin kaveriensa kanssa aiheesta (ja kuinka yksityiskohtaisesti), mutta ei mua pahemmin häiritsisi. kuhan en vaa itse halua jakaa, tulis vaa jotenkin huono omatunto.

yleisesti ottaen seksistä voi toki keskustella, mutta mun oman henkilökohtaisen seksielämäni pidän omana tietonani.

pilkku

Mulla on pari sellasta tosi läheistä ystävää joitten kans kyllä puhutaan paljo seksistä. On just kiva että voi kysyä ja kertoa jos joku vaivaa, mutta oon myös huomannu sen minkä joku mainittiki että suhteessa ollessa haluaa kunnioittaa sitä toista eikä sitte kerro niin tarkkaa ku joissain vähemmän vakavissa jutuissa.

antagonismi

Kyllä voin puhua seksistä oikeastaan kenen tahansa kanssa, paitsi ehkä isälleni en vuodattaisi omia kokemuksiani/ongelmiani.. :? Tämä johtunee iänkaiken huonovointisesta isä-tytär -suhteesta.
Mutta kenen tahansa muun kanssa voi seksistä jutella, ehkä enemmän kuitenkin yleisellä tasolla kuin omista seksitouhuistani.. :roll: Tämä riippuu täysin ihmisestä.. Erityisesti äitini ja parhaiden ystävieni kanssa voin puhua aivan mistä asiasta vaan ilman että he tuomitsevat :)

Lizzie1

No mun mielestä siinä ei ole mitään omituista, jos tytär ei isänsä kanssa halua seksielämästään puhua! Ei tarvi tuosta kyllä ottaa mitään paineita, päin vastoin musta olis hassua jos joku tilittäis isälleen jostain lempiasennoista tai siitä kumpi meillä haluaa useemmin. :shock:

Mä voin puhua kaikkien kavereiden kanssa seksistä, mutta nykyään en ihan hirveen yksityiskohtaisesti tykkää puhua, ennen kyllä jorisi ihan kaiken mahdollisen. Nyt on ehkä se, että me ollaan niin vakiintunu pariskunta että jos puhun seksistä niin kaikki tietää et se "toinen" on muru, ja musta taas olis epäreilua jotain hirveesti tilittää ilman hänen lupaansa.

Seksi ei enää sillee oo puheenaiheena, mitä oli esim. 5 vuotta sitten.

Seksistä voin kyllä puhua ihan päiväsaikaan, mutta mua inhottais kuulla jos joku tilittäis seksielämäänsä mun aamukahveille jne. Mun mielestä on epähienoa kertoa kaikki kaikille, kuten jotkut tässäkin ketjussa tuntuu tekevän. :?
Ja sekin on eri asia, et jos tulee kouluun ja on hehkee, ja joku kysyy et miks niin sit vastaa totuudenmukaisesti vaan et "sain ihanaa seksiä yöllä", kun se että tilittää yksityiskohtasesti jotain et NO SIT MÄ HIEROIN MUN KLITORISTA JA SIT SE TEKI SITÄ JA TÄTÄ.

antagonismi
Lizzie1

Mä voin puhua kaikkien kavereiden kanssa seksistä, mutta nykyään en ihan hirveen yksityiskohtaisesti tykkää puhua, ennen kyllä jorisi ihan kaiken mahdollisen. Nyt on ehkä se, että me ollaan niin vakiintunu pariskunta että jos puhun seksistä niin kaikki tietää et se "toinen" on muru, ja musta taas olis epäreilua jotain hirveesti tilittää ilman hänen lupaansa.

Seksistä voin kyllä puhua ihan päiväsaikaan, mutta mua inhottais kuulla jos joku tilittäis seksielämäänsä mun aamukahveille jne. Mun mielestä on epähienoa kertoa kaikki kaikille, kuten jotkut tässäkin ketjussa tuntuu tekevän. :?
Ja sekin on eri asia, et jos tulee kouluun ja on hehkee, ja joku kysyy et miks niin sit vastaa totuudenmukaisesti vaan et "sain ihanaa seksiä yöllä", kun se että tilittää yksityiskohtasesti jotain et NO SIT MÄ HIEROIN MUN KLITORISTA JA SIT SE TEKI SITÄ JA TÄTÄ.

Lizzien kans samoilla linjoilla..
Ei hirveästi tuu enää tilitettyä ku on vakiintunut parisuhde, ihan toisin ku sinkkuna tilitti kaikille kaiken :lol:
Ja mäkään en välittäis kuulla LIIAN yksityiskohtaisesti kenenkään seksielämästä.. Yh.

agarina

Kuten jo olettekin todenneet, sinkkuna ollessa seksistä keskusteleminen oli ihan arkipäiväistä, varsinkin fuckbuddyni kanssa, joka myös sattui olemaan paras ystäväni.

Nyt kun on jo pidempi aika yhtä ja ainoaa suhdetta takana, olen huomannut tulleeni hyvin tarkaksi siitä, mitä seksielämästämme muille paljastan. En käytännössä mitään muuta kuin että sitä on. Minusta tuntuu hyvin vahvasti siltä, että minun ja mieheni välillä oleva tunnelataus ei kuulu kenellekään muulle, kenelläkään ei ole oikeutta tietää meidän kahden välillä olevista asioista - siis seksin kaltaisista intiimiasioista. Olen onnellinen siitä, että myös mieheni on samoilla linjoilla. Toistemme kanssa olemme loputtoman avoimia seksin suhteen, puhuminen ei ole koskaan ollut lainkaan vaivalloista, mutta tuntuu siltä, että mitä kauemmin ollaan yhdessä, sitä tarkemmin varjellaan omia pieniä juttuja muulta maailmalta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat