epävarmuudesta - Seksi

lyra

Heippa,
Minäkin olen aina ollut kovin epävarma, itsetunnossani ei koskaan ole ollut paljoakaan kehumista ja olen usein ollut monissa asioissa "sivutaseuraaja". En myöskään oikein koskaan ole ollut sinut kroppani kanssa vaikka ykyään jo paljon paremmin.
Itselläni o ollut samankaltaisia ongelmia kuin sinullakin. Pahimmat niistä erään ex poikaystävni kanssa, joka oli myöskin juuri paljon kokeneempi kuin minä. Poikaystäväni kokemus, ulkonäkö, ym asettivat minulle sellisia paineita että kun nyt ajattelen, niin en varmaan oikein oannut olla oma itseni hänen kanssaan. En kertakaikkiaan pystnyt keskustella peloistani ja ongelmistani seksin suhteen hänen kanssaan. Poikaystäväni myöskin painosti minua vaikka väitti ettei sellaista tekisikään, ja loppujen lopuksi jätti minut kylmästi.
Aluksi se tuntui pahalta mutta sen jälkeen olen käynyt kaikki asiat läpi itseni kanssa ja olen päässyt peloistani eroon ja pystynyt keskustella asioista muiden, myös poikaystvä ehdokkaitten kanssa =)
En osaa neuvoa muuten kuin että älä ajattele että poikystäväsi olisi sinua parempi ja okeneempi asioissa, tai älä ainakaan ajattele sen olevan mikään este. Sillä itselleni tuolloin ainakin ehkä juui en takia asetin itselleni turhia paineita.
Kannattaa antaa asioiden menn omalla painollaan ja edetä silleen miten itsestä tuntuu hyvältä =)

Kommentit (10)

Abigail

Jos tunnet itsesi epävarmaksi, olisi ehkä syytä miettiä seksin lykkäämistä myöhemmäksi. Epävarma olo saattaa olla merkki siitä, ettet vain ole valmis seksiin juuri nyt. Mikä kiire sinulla sitäpaitsi on? Jo se, että tekstissäsi mainitset, että haluaisit "pikkuhiljaa päästä neitsyydestä eroon" kertoo, että motiivisi seksin aloittamiseen on ihan väärä. Ei ole mitään tiettyä ikää, milloin seksi on viimeistään pakko aloittaa. Sitä kyllä ehtii harrastaa paljon elämän aikana, vaikka neitsyys menisi myöhemminkin. Jos pakotat itsesi tekemään jotain mihin oikeasti et ole valmis, saatat aiheuttaa itsellesi korjaamatonta vahinkoa.

Sitä rakkulaa alapäässä kannattaisi kyllä mennä näyttämään gynekologille, vaikka se tuntuisi ikävältä. Aikaa varatessasi voit mainita siitä, että sinua jännittää, jotta gynekologi tietää varautua asiaan.

ponygirl

(Laitan saman viestin sekä tänne että terveys-osioon, viestin saa poistaa sieltä minne see vähemmän kuuluu)
Olen kohta 19v täyttävä tyttö. En ole koskaan harrastanut seksiä, ja olen muutenkin siinä mielessä hyvin vähän kokenut. Nyt kuitenkin olen tapaillut erästä poikaa, josta pidän paljon. Haluaisin pikkuhiljaa päästä eroon neitsyydestäni ja haluaisin kyllä harrastaa seksiä tämän pojan kanssa, mutta minulla on ongelma josta en tunnu pääsevän eroon. Ongelmani on epävarmuus. Aina, kun makaamme vierekkäin ja pojan kädet liikkuvat alaspäin, vaivaannun heti, mikä näkyy ulospäin ja saa pojan lopettamaan. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin minua pelottaa aivan mielettömästi, että jokin on pielessä. Poika on minua vanhempi ja paljon kokeneempi, ja jotenkin kynnys on minulle aivan käsittämättömän korkea. Tiedän että käytökseni on pidemmän päälle todella turhauttavaa, vaikka kyseessä onkin aivan ihana poika.
Jotenkin en vain pääse kammostani eroon, enkä tiedä, mitä tehdä.
Olen ajatellut käydä gynekologilla ihan vain tarkastuttamassa paikat todetakseni olevani "normaali", mutta sekin on jostain syystä ylitsepääsemättömän vaikeaa. Tunnen itseni ongelmineni todella lapselliseksi, mutta en vain voi tälle mitään.
Eikä asiaa yhtään auta se, että alapäähäni on lähipäivinä ilmestynyt jonkinlainen kipeä rakkula, joka saa epävarmuuteni tuhatkertaistumaan.
Haluaisinkin tietää, onko kellään samankaltaisia kokemuksia, ja kuinka olette päässeet eroon epävarmuudesta. Olisiko kenelläkään vinkkejä tai jotain neuvoa, miten ihmeessä ratkaisisin ongelmani? Alan todella turhautua asian jatkuvaan pohdiskeluun.

mansikka

''Olen kohta 19v täyttävä tyttö. En ole koskaan harrastanut seksiä, ja olen muutenkin siinä mielessä hyvin vähän kokenut. Nyt kuitenkin olen tapaillut erästä poikaa, josta pidän paljon. Haluaisin pikkuhiljaa päästä eroon neitsyydestäni ja haluaisin kyllä harrastaa seksiä tämän pojan kanssa, mutta minulla on ongelma josta en tunnu pääsevän eroon. Ongelmani on epävarmuus. Aina, kun makaamme vierekkäin ja pojan kädet liikkuvat alaspäin, vaivaannun heti, mikä näkyy ulospäin ja saa pojan lopettamaan. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin minua pelottaa aivan mielettömästi''

Vähän sama ongelma. Alkaa vaan jotenkin ahdistamaan kamalasti jos asiat alkaa mennä liian pitkälle ja sitten alkaa itse jarruttelemaan.. :(

Annie the Pooh

Mie olin itsekin neitsyt 19-vuotiaana, samassa iässsä tapasin ekan poikaystäväni joka onneksi oli sen verran herrasmies, että tajusi sen, että olen kokematon ja pelotti ja jänskätti. Ensimmäiseen kuukauteen en suostunut edes suutelemaan häntä kunnolla ja ehdittiinkin seurustella reilu 7 kuukautta ennen kuin edes harrastimme seksiä.

Anna siis itsellesi aikaa. Jos hän ei ole se henkilö joka on valmis odottamaan, että sinä olet valmis, niin haluatko ikuisen muiston siitä että sellaiselle idiootille menetit neitsyytesi? Minulle ainakin neitsyyden menetys oli suuri asia ja olen onnellinen, että tein sen henkilön kanssa johon luotin ja jota rakastin.

jso-

Moh,

Jos suhteessa on kaikki muutenkin hyvin kunnossa, että pystytte puhumaan ihan kaikista asioista vapaasti toisillenne. Jos tuota vaihetta ei ole saavutettu, niin ainakaan henkilökohtaisesti en edes ajattelisi siirtymistä seksiin. Kyllä se epävarmuus siitä laantuu, ainakin sen ensimäisen kerran jälkeen kun näkee että ei se nyt niin kamalaa olekaan. Sinä tarvitset lähinnä aikaa ja puhumista poikaystäväsi kanssa kyseisestä asiasta, eiköhän kokenut mies osaa ymmärtää. Onhan hänkin ollut joskus ensikertalainen. :wink:

Mariel

mäkin suosittelen odottamaan, mutta joskus tietty pelosta pääsee eroon vain kohtaamalla sen. ehdottomasti kannattaa käydä gynellä, kenenkään ei pitäisi miettiä turhaan, onko paikat normaalit. tuntuuko ylivoimaiselta varata aika vai mennä käymään?

Maaria

Jos gynekologille meno tuntuu vaikealta, niin käy vaikka ensin terveydenhoitajan juttusilla. Hänelle voit kertoa sun tilanteesta ja terveydenhoitaja voi varmasti valaista myös tuosta gynekologisesta tutkimuksesta ja auttaa varaamaan ajan. Itse olen monesti terkkarin kautta saanut apua sellaisiin lääketieteellisen ongelmiin, jotka on itselle kiusallisia ja vaikeita. :) Eli terkkkarille vaan ensin etsimään apua ja hän sitten neuvoo eteenpäin ja tukee myös henkisesti! (jos sattuu kiva terkkari)

Amorous

Jospa tänne nyt avautuisin. Musta on tullu tosi epävarma seksin suhteen. Ei se silti mua estä harrastamasta sitä, mutta mietin aina että teenkö oikein, tunnunko hyvältä, oonko haluttava jne. Mua stressaa ku ei kulta mulle koskaan sano. Pelkään että en osaa. Etenkin suihin en enää uskalla ottaa, kun aattelen etten osaa. Kerta ei mies pyydä ni ei sitten. Kyllä mä sitten uskaltaisin jos taas pyydettäis.

Tää kaikki johtuu alun alkaen siitä kun exä esitti että nauttii siitä mitä teen. Tottakai nyt tein just niin ku toinen näytti nauttivan, mutta sain sitten jossain vaiheessa kuulla että oon ihan toivoton. :roll: Tuntu joo kivalta. Mikset sanonu aikasemmin? Pelkään että tässä käy samalla tavalla. Teen taas väärin (vaikka kyllä mä ny luulisin että oon osannu opiks ottaa) ja saan kuulla siitä vasta joskus myöhemmin.. Äääh. On tää taas vaikeeta. :?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat