jälkiehkäisystä !! - Seksi

bellu
Sasuska
Ne farmaseutit, jotka niin tekee, ovat varmasti jotain vanhoja, jotka eivät tajua, että näitä vahinkoja voi käydä just myös esim. vakiintuneessa parisuhteessa oleville, ei vain yhden yön känni-teini-suhteissa.

tosi

Sivut

Kommentit (34)

Sasuska
Notti
JÄLKIEHKÄISY kannattaa myös ottaa sen 12 tunnin sisällä, ehkäisyteho varmempi! Itselläni 12 tunnin jälkeen otetussa ei tulos ollut toivotun lainen, eli ei ehkäissyt.

Joo, itse otin muutamassa tunnissa, mutta nyt on sitten menkat myöhässä ja viimestään lauantaina sais alkaa, muuten se on testin paikka ja sitten... :roll: Oon aika hukassa, viimeksi noin vuosi sitten ei näin käynyt ja oon ihan pihalla, että mitäs nyt... :roll:

Notti
Tuohon Sasukan viestiin. Itsestä on aina tosi noloa ja kurjaa käydä hakemassa ko. pilleriä, kun kumi on taas lauennut, kun tulee olo, että tänkään ikäisenä sitä ei osaa ehkäistä. Meillä tosin on tultu siihen tulokseen, että kondomi + vaahto ovat parhaimmat, verrattaessa hormonaliseen tai kierrukkaan, josta tämä viimoisemme :lol: se siitä miltein sterilisaation luokkaa olevasta ehkäisystä 8)

Joo, oon itse kerran hakenut itse, viimeksi haki poikaystävä ja molemmilla kerroilla on ollut ihan ok farmaseutti. Ei se ikää kysy, että joku moka käy. Itse unohdin nyt viimeisen pillerin, joten käytettiin kondomia, joka sitten hajosi... Eikä siinä kukaan saa alkaa moralisoimaan, eikä onneksi ole edes alkanut. Ne farmaseutit, jotka niin tekee, ovat varmasti jotain vanhoja, jotka eivät tajua, että näitä vahinkoja voi käydä just myös esim. vakiintuneessa parisuhteessa oleville, ei vain yhden yön känni-teini-suhteissa.

Notti

JÄLKIEHKÄISY kannattaa myös ottaa sen 12 tunnin sisällä, ehkäisyteho varmempi! Itselläni 12 tunnin jälkeen otetussa ei tulos ollut toivotun lainen, eli ei ehkäissyt.

Tuohon Sasukan viestiin. Itsestä on aina tosi noloa ja kurjaa käydä hakemassa ko. pilleriä, kun kumi on taas lauennut, kun tulee olo, että tänkään ikäisenä sitä ei osaa ehkäistä. Meillä tosin on tultu siihen tulokseen, että kondomi + vaahto ovat parhaimmat, verrattaessa hormonaliseen tai kierrukkaan, josta tämä viimoisemme :lol: se siitä miltein sterilisaation luokkaa olevasta ehkäisystä 8)

Sasuska
bellu
ja aina samat saarnat vielä päälle apteekissa.. eihän siinä mitään, jos joku ei tiedä ja on ollut vastuuton, mutta kun on itse ollut vastuullinen niin tympii kuunnella niitä..

Tähän haluaisin apteekin tätinä vielä lisätä, että voi niille ihan reilusti sanoa, että kuulehan, tää ei oo mikään känninen yhden yön juttu, miksi näitä tarvitsee! Itse yritän aina mahdollisimman neutraalisti selittää ja siten, ettei jää sellaista oloa, että moralisoisin. On syy sitten mikä hyvänsä, ei apteekissa ole oikeutta mennä moralisoimaan, eiköhän se asiakas itsekin aivan tarpeeksi kovan morkkiksen ihan itsekin saa aikaan. Poikkeuksena asiakkaat, jotka hakevat suunnilleen kerran kuussa jälkiehkäisyn (tälläisiäkin tapauksia on...) ja silloinkin lähinnä sen takia, ettei ole terveellistä käyttää näitä koko ajan (lisäävät syöpäriskiä...).

Mutta oikeesti, huonoa palvelua varsinkaan näin arkaluontoisessa asiassa tarvitse sietää!

Manteli

mie oon kans yhen ker joutunu käyttää jälkiehkäsyy. aateltii jätkän kans ku ei ollu kortsuu lähimailla ni no eihä myö sitä ollenkaa tarvita. oltii 16-vuotiaita ja kännissä! seuraavan aamun ihan älyttömässä morkkiksessa hakemaan niitä pillereitä. enkä ees tienny et ne on nii kalliita, asuin n. 10km päässä kaupungista, joten ei ollu iha mikää helppo homma lähtee hakee rahaa varsinkaa ku sitä ei oikee ollu missää, enkä kehannu kysyy äitiltä, se ois kuitekii tivannu et mihi tarvin. soitin sit siskolle et nyt tarvis vähä rahaa et tuu nyt kaupunkii. kyl se onneks tuli ja sain ne pillerit. sain myös kaiken kattavan valistuksen apteekista ja myöskin he kyselivät kaikenlaista missä asennossa ja monta kertaa tyyliin... :roll:
otin pillerit illalla ja sen jälkeen minulle tuli jotenkin henkisesti hirmu ahdistava olo..olin vaan niin jotenkin.. ahdistunut :? ei kiva kokemus. siitä lähtien oon pitäny huolta ettei tarvitse mennä siihenkään asti että pitäsi hakea jälkiehkäisyt ja jännätä menkkoihin asti, että miten käy. :shock:

quentina

niin. olin yhdynnässä ja emmekäyttäneet mtn suojaa. kuukautisten piti alkaa vasta viikonpäästä niin vuotoa tulikin jo tänään. yhdynnästä on nyt n 15 tuntia. jälkiehkäisy siis käyttöön? minua pelottaa kamalasti.

emma

Kipi kipi apteekkiin ja käyt ottaa pillerit! Ei tarvii enää hermoilla. Asiasta on jo aikaisempaakin threadia, mutta siis mitä pikemmin otat, sen parempi. Ja viimeistään 72 tuntia suojaamattoman yhdynnän jälkeen.

Ei maksa paljoa, sivuvaikutukset pienet (oli ainakin mulla, kun juuri jouduin tähän turvautumaan) ja mielenrauha säilyy.

Aurinkoista alkuviikkoa!

Jzzu
emma

Ei maksa paljoa, sivuvaikutukset pienet (oli ainakin mulla, kun juuri jouduin tähän turvautumaan) ja mielenrauha säilyy.

No en nyt menis sanoon et noi sivuvaikutukset kauheen pienet olis.
Kuitenkin on kovin tavallista että noista seuraa mm. vuotohäiriöitä ja pahoinvointia.
Mutta tosiaan: maksaa kyllä vaivan kun kyseessä on vahinko ja ottaa huomioon mikä olisi vaihtoehtona.

http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProd... Täältä löytyy tuotteen valmiste- ja hintatiedot.

bellu

itse olen joutunut kahdesti käyttämään jälkiehkäisyä kortsun rikkoutumisen vuoksi. mieliala heitteli kyllä molemmilla kerroilla jonkin aikaa. parhaitenhan jälkiehkäisypilleri vaikuttaa kun se otetaan mahdollisimman nopeasti yhdynnän jälkeen. vaikutus on sitä pienempi mitä kauemmin aikaa menee pillereiden ottamiseen. ja tosiaan, joku 15 euroa se on että kannattaa käyttää (tosiaankin!) muuta ehkäisyä, niin ei tarvitse rahojaan niihin pillereihin tuhlata. minun pitäisi alkaa pillereitä hankkimaan kun tympii jo kun on joutunut kahdesti niitä ostamaan.. ja aina samat saarnat vielä päälle apteekissa.. eihän siinä mitään, jos joku ei tiedä ja on ollut vastuuton, mutta kun on itse ollut vastuullinen niin tympii kuunnella niitä..

Tonde
bellu
ja aina samat saarnat vielä päälle apteekissa.. eihän siinä mitään, jos joku ei tiedä ja on ollut vastuuton, mutta kun on itse ollut vastuullinen niin tympii kuunnella niitä..

:shock: Mulle ei kyllä ole mitn saarnoja pidetty. En olis uskonu, et tollastaki tapahtuu. Mitä se niille kuuluu.

bellu
Tonde
bellu

:shock: Mulle ei kyllä ole mitn saarnoja pidetty. En olis uskonu, et tollastaki tapahtuu. Mitä se niille kuuluu.

ei mutta siis kyselevät kaikki ja sitten ovat oikein tympeän oloisia ja muuta tämmöistä. ihan asiaa sieltä tulee mutta ei mitenkään kovin auttavaisella äänellä. ja hyvä vaan jos joku on ollut vastuuton niin saavatkin semmoista kuunnella. minun mielestäni. :)

Tonde

Höh. Multa mitään kyselty, kerrottiin vaan, miten käytetään ja se siinä. Ja eipähän mun mielestä tossakaan asiassa saarnaaminen kuulu apteekin tädille/sedälle. Ei ne kuitenkaan voi tietää, kuka on vastuuton ja kuka ei.

Miffy

Kyllä ne vaan saarnaa... Ite hain kesällä 2002. Olin jo melkein yheksäntoista ja ne kysy paperit :D Ja sitten siihen tuli kaks tätiä valistamaan. Huoh.

Tonde
Miffy
Kyllä ne vaan saarnaa... Ite hain kesällä 2002. Olin jo melkein yheksäntoista ja ne kysy paperit :D Ja sitten siihen tuli kaks tätiä valistamaan. Huoh.

:lol: EI oo todellista. Mä luulin, etten mitään hyvää Lieksasta keksi, mut Go, apteekin tädit!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat