huuliherpes ja seksi? - Seksi

nelffi

Kyllä ainakin mä oon ihan huoletta harrastanut huuliherpeksen aikaan, kuhan muistaa välttää sitä suukontaktia (suu-suu, suu-sukupuolielimet jne..) Huuliherpes tarttuu myös sukupuolielimiin jos nämä ovat rakkulavaiheessa kontaktissa...joten sitä kannattaa välttää...

Kommentit (15)

pinni

]

minäkin kärsin huuliherpeksestä ja ei se ole koskaan seksiä haitannut..
onhan se vähän harmillista kun silloin pitää niin kovasti varoa tarttumista sukupuolielimiin, mutta onneksi se herpes ei kovin montaa päivää tuossa huulessa keiku.. :wink:

sindy90

Eli mitä tapahtuu jos on otanut suihin huuliherpeksen aikana.? tuleeko hänelle keneltä olen ottanut niin Sukuåuoliherpes? Tÿhmä(kö)/ kysymys...

nenwe
sindy90
Eli mitä tapahtuu jos on otanut suihin huuliherpeksen aikana.? tuleeko hänelle keneltä olen ottanut niin Sukuåuoliherpes? Tÿhmä(kö)/ kysymys...

Näin olen minä ainakin käsittänyt.

marimma

Eikös siinä suunnilleen yhtä todennäköset tartuntavaarat ole kun siinä että siirrät huuliherpeksen toiselle suutelulla tms. Tokihan tuo alapää useammin on herkempi kaikelle kun kasvojen iho, mutta nääkin on henk. koht juttuja varmaan hyvinkin pitkälle..

KataTheBlondi

Mutta eikös sukupuoliherpes ja huuliherpes ole eri viruksia mutta molemmat voi kuitenkin tarttua molempiin. Siis jos sulla on huuliherpes ja otat suihin, se HUULIHERPES voi tarttua sukupuolielimiin. ja tietenkin toisinpäin.

Mistake

Kun kullalla oli huuliherppes ni mä unohdin sen aina ja harrastettiin seksiä ja suudeltiin, ei mulle siit mitään tarttunu ja siit on jo jtn kuukausi ku sil oli se herppes :D

Dark Dante
Mistake
Kun kullalla oli huuliherppes ni mä unohdin sen aina ja harrastettiin seksiä ja suudeltiin, ei mulle siit mitään tarttunu ja siit on jo jtn kuukausi ku sil oli se herppes :D

Niin, tartuntahan ei kaikilla heti oireilekaan, toivottavasti oli onnea matkassa, mutta älä sitten ihmettele, jos se jossain vaiheessa puhkeaa. Herpeshän ei ikinä parane kokonaaan, vaan uusii milloin sille päälle sattuu, yleensä silloin kun on stressiä tai muuta aktiivista elämää tiedossa.

Walbu

HSV1-virus --> yleisimmin huuliherpes
HSV2-virus --> yleisimmin sukuelinherpes

Eli kyseessä on saman herpesvirus-ryhmän "sisarukset" joista ykkönen on yleensä huuliherpeksen ja kakkonen sukuelinherpeksen takana. Mutta tosiaan voivat tarttua myös siten että ykkönen voi tehdä sukuelinherpeksen ja kakkonen huuliherpeksen. On vähän virheellistä ajatella niitä eri tautina, eli samalla ihmisellä voi olla HSV1 sekä suun että sukuelinten alueella ja vastaavasti myös HSV2.

Eli vastaus alkuperäiselle kysyjälle: kyllä, huuliherpes voi tarttua sukuelimiin. Tällöin saajalle napsahtaa saman tyypin virus kun kysyjän huulessa, oli se sitten ykkönen tai kakkonen. Yhtä kaikki tuskallinen sukuelimissä kyllä.

Kondomi kunniaan ja suuseksi tauolle jos rakkuloita on huulessa, koska niinkuin joku totesikin, silloin on tartuttavimmillaan. Prosentteja ei voi alkaa sanoa, mutta voi tarttua kerrastakin, tai sitten ei.

-N-

Mä olen saanut alapäähäni poikaystäväni huuliherpeksen, vaikka ikinä ei olla harrastettu suuseksiä, kun herpes on ollut näkyvillä. Eikä todellakaan ole kiva juttu, että suosittelen olemaan varovainen! Herpes tarttui minuun n. 1,5 vuotta sitten ja on sen jälkeen esiintynyt 3-4 kertaa. Se ensimmäinen kerta oli hirveä...ensinnäkin säikähdin, että minkä h*****in taudin olen saanut ja vessassa käyminen oli niin kivuliasta. Rakkuloita oli tuolloin muistaakseni 13; emättimen suulla ja ulkopuolella. Todella inhottava olo oli ja lisäksi nousi kuumetta. Seuraavat kerrat eivät ole olleet yhtä kamalia, mutta seksi ei ole tullut niiden aikana mieleen, koska hankaus ärsyttää niitä entisestään.

Vaivaishiiri

^ Juurikin noin. 90 %:lla suomalaisistahan tosiaan on jo tämä virus, mutta kaikilla se ei tule näkyväksi, eli puhkea rakkuloiksi. Tai sitten se on oireeton vuosikymmeniä ja yhtäkkiä esim. keski-iän kriisissä puhkeaa oikein kunnon rakkuloiksi.

Minäkään en tiedä onko minulla tuota, mutta erittäin todennäköisesti on, koska vain noin 10 %:lla suomalaisista EI ole sitä.

rypäle

nii.... mut älkää stressatko! meillä on koko (biologisella) perheellä huuliherpes, kuten myös avomiehellä, eikä sitä mulla o missään vielä näkyny. onhan sitä vähän varottu, mut unohtuuhan se, yölla sylikkäin nukkuessa varsinki. jostain kuulin/luin ettei se kaikille rakkulana tuukkaa, vaik se passiivisena melkein kaikilla suomalaisilla on. tulee, jos on tullaksee...

Pähkinä

Mä olen saanut HSV1:sen alapäähän suuseksistä vaikka näkyvää herpestä ei ollut! Luulin itse ensin että ei voi olla mahdollista mutta lääkäri sanoi että on. :shock:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat