Mies ei kehu - Seksi

nesukki

Niin, ajattelin avata nyt ihan oman keskustelun seuraavalle aiheelle, joka minua on alkanut viime aikoina vaivaamaan. Tilanne on seuraava:

olen seurustellut noin vuoden, ja harrastamme kumppanin kanssa suht. paljon hyvää seksiä. Olemme viimeisen kolmen kuukauden aikana keskustelleet seksistä paljon, mutta ongelmana on, ettei hän kertaakaan ole kehunut minua hyväksi seksipartneriksi. Hän on kyllä maininnut harrastavansa minun kanssa elämänsä parasta seksiä, sanoo seksin jälkeen että oli ihanaa tai mahtavaa jne, mutta ikinä hän ei kehu MINUA esimerkiksi jostain mitä minä teen seksin aikana.

Mainitsin tuosta hänelle, ja hän oli ihan että "ai enkö kehu", mutta juttu loppui siihen. Sanoin tuossa yhteydessä että tietysti, jos ei ole mitään kehuttavaa niin ei tarvitse, ja tähän hän ei vastannut mitään.

Naisen logiikalla ajateltuna olen tullut siihen johtopäätökseen, että minä en vain ole erityisen hyvä. Seksi voi olla tosi hyvää, mutta harvoin se onkaan huonoa, varsinkin kun olen luonteeltani avoin ja kokeilunhaluinen. Lisäksi olen monta monta kertaa sanonut, että kerro jos voin tehdä jotain paremmin, jos haluat kokeilla jotain, ja olen jopa kysynyt, olenko huono sängyssä. Tähän hän vastasi, että sinä olet ihana sängyssä, mikä ei sinänsä vastaa kysymykseen taidoista. Tuskin hän nyt seurustelisikaan naisen kanssa, joka ei ole ihana (sängyssä).

Toisaalta tähän kaikkeen voi olla syynä se, että hän ei vain osaa puhua seksistä, mutta ei hän ihan tuppisuukaan noiden keskusteluiden aikana ole ollut. Tai että hänestä tuntuu tyhmältä sanoa esim. että "otat suihin ihan mielettömän hyvin"... mutta minä haluan kuulla sen!!! Itse kehun häntä paljon, erityisesti jos olen saanut hyvät "kyydit" hänen suunsa/sormiensa avustamana, joten ei kai olisi kovin vaikeaa lisätä niihin kehuihin, että säkin olet tosi taitava?

Aikaisemmat partnerit ovat kehuneet, ja nyt mietityttää, että onko tyyppi kenties tottunut johonkin niin mielettömään suihinottajaan edellisessä suhteessa, että minä en ikinä yllä sille tasolle.

Teenkö tästä nyt suuremman asian kuin se oikesti onkaan? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (14)

antagonismi
nesukki
Niin, ajattelin avata nyt ihan oman keskustelun seuraavalle aiheelle, joka minua on alkanut viime aikoina vaivaamaan. Tilanne on seuraava:

olen seurustellut noin vuoden, ja harrastamme kumppanin kanssa suht. paljon hyvää seksiä. Olemme viimeisen kolmen kuukauden aikana keskustelleet seksistä paljon, mutta ongelmana on, ettei hän kertaakaan ole kehunut minua hyväksi seksipartneriksi. Hän on kyllä maininnut harrastavansa minun kanssa elämänsä parasta seksiä, sanoo seksin jälkeen että oli ihanaa tai mahtavaa jne, mutta ikinä hän ei kehu MINUA esimerkiksi jostain mitä minä teen seksin aikana.

Mainitsin tuosta hänelle, ja hän oli ihan että "ai enkö kehu", mutta juttu loppui siihen. Sanoin tuossa yhteydessä että tietysti, jos ei ole mitään kehuttavaa niin ei tarvitse, ja tähän hän ei vastannut mitään.

Naisen logiikalla ajateltuna olen tullut siihen johtopäätökseen, että minä en vain ole erityisen hyvä. Seksi voi olla tosi hyvää, mutta harvoin se onkaan huonoa, varsinkin kun olen luonteeltani avoin ja kokeilunhaluinen. Lisäksi olen monta monta kertaa sanonut, että kerro jos voin tehdä jotain paremmin, jos haluat kokeilla jotain, ja olen jopa kysynyt, olenko huono sängyssä. Tähän hän vastasi, että sinä olet ihana sängyssä, mikä ei sinänsä vastaa kysymykseen taidoista. Tuskin hän nyt seurustelisikaan naisen kanssa, joka ei ole ihana (sängyssä).

Toisaalta tähän kaikkeen voi olla syynä se, että hän ei vain osaa puhua seksistä, mutta ei hän ihan tuppisuukaan noiden keskusteluiden aikana ole ollut. Tai että hänestä tuntuu tyhmältä sanoa esim. että "otat suihin ihan mielettömän hyvin"... mutta minä haluan kuulla sen!!! Itse kehun häntä paljon, erityisesti jos olen saanut hyvät "kyydit" hänen suunsa/sormiensa avustamana, joten ei kai olisi kovin vaikeaa lisätä niihin kehuihin, että säkin olet tosi taitava?

Aikaisemmat partnerit ovat kehuneet, ja nyt mietityttää, että onko tyyppi kenties tottunut johonkin niin mielettömään suihinottajaan edellisessä suhteessa, että minä en ikinä yllä sille tasolle.

Teenkö tästä nyt suuremman asian kuin se oikesti onkaan? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kyllä mun mielest ainakin teet siitä ihan liian ison asian. Miehesi kuitenki sanoo, että olet IHANA sängyssä ja että teidän seksinne on PARASTA, mitä hän on saanut tähänastisen elämänsä aikana. So, what's the problem? :?

Mariel

miehesi tuntuu yrittävän kovasti, ei tollanen suorasanainen kehuminen vaan tule kaikilta luonnostaan. teidän seksissä on kaksi osapuolta, joten jos se on laadukasta, ovat molemmat erityisen hyviä.

Wonderland

Olen kyllä samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa. Meitä ihmisiä on tässäkin asiassa niin moneen lähtöön. Omassa parisuhteessa asia on toisin päin: mies on antanut kehuja minun tekemisistäni, mutta itse on vaan vaikea antaa jotain kehuja, vaikka syytä olisi. Olen kyllä nolo asian suhteen ja koitan kehittyä (tässäkin) asiassa. :?

Aika jännä muuten, että en itse ole semmoista tyyppiä, joka haluaisi edes erityisesti kehuja. Lähinnä ne jotenkin vaivaannuttavat(?), vaikka tiedän, että täydestä sydämestä ne kehut tulevat :oops: . Toki on mukava joskus kehuja saada, jos aihetta on, mutta en tosiaankaan kaipaisi jokaisen seksikerran jälkeen mahtavia aplodeja :D .

pikku-kata

Mä oon just sellanen ihminen, et en osaa kehua poikaystävää... Hän on hyvä sängyssä ja rakastan hänen kanssaan sekstailemista, mutta jos mä alkaisin kehuskelemaan häntä niin musta ne kuulostaa jotenki teennäisiltä ja väkisin sanotuilta, vaikka oikeesti tarkottasin sitä. Eiköhän se ukko huomaa mun nauttivan, ku huokailen jne... :wink:

Amalia
nesukki

Et sitten oo missään vaiheessa huomannut, että miehet on keskenään aika erilaisia? Toiset tykkää puhua ja kehua, ja toiset pukahtaa vaan pakon edessä. Jos sittenkään.

Henk.koht. oon myös niitä hiljaisia punkkaajia, en puhu sängyssä enkä syystä tai toisesta juurikaan keskustele aiheesta jälkeenpäin. Ja koska oon ite hiljanen, tuntuu tosi oudolta jos toinen ryhtyy hirveesti kehumaan :roll:

viia!
nesukki
Hän on kyllä maininnut harrastavansa minun kanssa elämänsä parasta seksiä, sanoo seksin jälkeen että oli ihanaa tai mahtavaa jne, mutta ikinä hän ei kehu MINUA esimerkiksi jostain mitä minä teen seksin aikana.

hmm. mä en ihan tajunnut mikä sua nyt nyppii. eikö tuo ole aika selvä kehu että teillä on miehen mielestä parasta seksiä koskaan? sun kanssahan se sitä harrastaa. en mäkään ole ikinä kuullut että "beibi sä osaat niin tosi hyvin imeä" :roll: mutta kyllä tollaisista lainaamani kaltaisista kommenteista voi päätellä, että teet oikein.

ehkä en ihan täysin käsittänyt tätä ongelmaa, koska mun nähdäkseni seksin onnistumisen kannalta ei ole tärkeintä mikään "taitavuus" vaan se että siinä on tunteet pelissä.

Neppis_

pojat on aina poikia (miehet siis.. :lol: ) .. ei pidä kuitenkaan liikoja vaatia ja miettiä..
Tunnen Mooooooontakin miestä.. (no okei ei ihan Noin monta..) joka ei sano edes sanallakaan naisestaan hyvää.. ei osaa tai ei vaan tajua sanoa.
En tiedä miten se miehelle on vaikeaa sanoa ja kehua.. mut se on heidän tapansa.. ja kyllä olen itsekin huomannut et jollain tavalla he kuitenkin,ainakin yrittävät tuoda tunteensa esiin ja mielenkiinnon..
Anna aikaa.. kyllä se siitä..Eikä se maailma kaadu jos ei.

mimme
Neppis_
pojat on aina poikia (miehet siis.. :lol: ) .. ei pidä kuitenkaan liikoja vaatia ja miettiä..
Tunnen Mooooooontakin miestä.. (no okei ei ihan Noin monta..) joka ei sano edes sanallakaan naisestaan hyvää.. ei osaa tai ei vaan tajua sanoa.
En tiedä miten se miehelle on vaikeaa sanoa ja kehua.. mut se on heidän tapansa.. ja kyllä olen itsekin huomannut et jollain tavalla he kuitenkin,ainakin yrittävät tuoda tunteensa esiin ja mielenkiinnon..
Anna aikaa.. kyllä se siitä..Eikä se maailma kaadu jos ei.

Todella ärsyttävä tapa, en voi vain ymmärtää miksei mies osaa avata suutaan, itse puhuin halkipoikkipinoon kaikki pienimmätkin epäkohdat ja jutut.. :D

mutta mutta, kyllä itsellänikin on ihan sama ongelma, kun mies ei kehu koskaan. Täytyy vaan elää sen kanssa. :wink:

Murehtija
antagonismi

Kyllä mun mielest ainakin teet siitä ihan liian ison asian. Miehesi kuitenki sanoo, että olet IHANA sängyssä ja että teidän seksinne on PARASTA, mitä hän on saanut tähänastisen elämänsä aikana. So, what's the problem? :?

Niinpä...Siis mitä toi "ihana sängyssä" ja "parasta seksiä" sitten on ellei kehumista? :-s Ite oisin ollut seittemännessä taivaassa jos olisin saanut tuollaista palautetta...

nesukki

Useat teistä ovat ilmeisesti sitä mieltä että otan pultteja aivan turhasta. Hyvä. Pointtini oli kuitenkin se, että ookoo, en varmastikaan ole varsinaisesti huono, mutta kun hän kuitenkin on suhteellisen reipas kehumaan, niin kuinka vaikeaa on kehua suoraan asiasta, jos jotain kehumista todella on? "Olet ihana sängyssä" kuulostaa lähinnä aiheen kiertämiseltä, ikäänkuin jos kysyisin että olenko mielestäsi lihava? "Olet ihana" kuulostaisi tuolloin lähinnä siltä, että kultaseni, et ole hoikkakaan mutta ihana juuri tuollaisena. Ymmärsiköhän kukaan nyt pointtiani..

Lisäksi tälläkin palstalla moni teistä kirjoittaa, kuinka saa mieheltä paljon kehuja seksistä, joten kyllä se minua ainakin kummastuttaa, kun minulle ei edes kehotuksen jälkeen mitään kehuja tipu. Ja ei, kaikk miehet eivät ole samanlaisia, tai kaikille ei ole helppoa kehua suoraan, mutta mielestäni se ei käy selitykseksi sen vuoksi, että puhumme seksistä yleensä todella suoraan ja avoimesti (kuten myös kaikesta muusta). Toki minä olen ehkä useammin se "tenttaaja".

Ja jotta en leimaantuisi ihan vainoharhaiseksi, todettakoon, että suhteemme ei viime aikoina ole ollut kovin helppo, joten otan pienetkin jutut aika vakavasti.

viia!

mitä sitten haluaisit, että mies sanoo? mä en nimittäin ihan oikeasti ymmärrä, miksei se että mies kehuu seksiä tarkoita samaa kuin että se kehuisi sua. voithan kokeilla sanoa sille sellaisia asioita mitä haluaisit hänen sanovan sulle - edellyttäen että tarkoitat niitä. :wink: tuo viimeisin viestisi viittaa ehkä vähän siihen, ettet jotenkin tunne oloasi kovin varmaksi suhteessanne - vai ylitulkitsinko?

antagonismi

Älä nesukki hermoile, ei mun korvaan ainakaan kuulosta että olisi mitään ongelmaa :) Jos se kehuu seksiä sun kanssas, se kehuu samalla sua :) Everything's fine.

nesukki
viia!
mitä sitten haluaisit, että mies sanoo? mä en nimittäin ihan oikeasti ymmärrä, miksei se että mies kehuu seksiä tarkoita samaa kuin että se kehuisi sua. voithan kokeilla sanoa sille sellaisia asioita mitä haluaisit hänen sanovan sulle - edellyttäen että tarkoitat niitä. :wink: tuo viimeisin viestisi viittaa ehkä vähän siihen, ettet jotenkin tunne oloasi kovin varmaksi suhteessanne - vai ylitulkitsinko?

Siis nimenomaan olen yrittänyt toimia niin, että kehun häntä suuseksin jälkeen, esimerkiksi niin, että sanon että "olet todella hyvä tossa"(todellakin aihetta on). Hän ei ikinä vastaa esim. että niin sinäkin (jos ollaan harrastettu sitä vaikka yhtäaikaa/vastavuoroisesti), joka itseni tuntuisi tosi luonnolliselta sanoa, jos myös toinen on hyvä. En nyt tarkoita että joka kerta täytyisi vastata niin, mutta olishan se ihan kiva kuulla edes kerran.. En kehu häntä tosiaankaa sen takia, että onkisin vastakehuja, mutta pikkuhiljaa on alkanut ihmetyttämään, että mitä hemmettiä se panttaa. Itse kuitenkin tykkään kehua häntä, koska tiedän miten kivalta se tuntuu -kukapa ei tahtoisi olla seksissä hyvä? (Ja osoittamalla sen, että hän tietää mitä tekee, saan varmasti jatkossakin hyvää 8) )

Ja todellakin, en tunne oloani kovin varmaksi. Hän petti minua 4 kuukautta sitten, ja yritetään selvitä siitä.

Mutta ei tämä nyt elämää suurempi ongelma ole, kunhan vaan välillä pohdituttaa...

Sharon

Lainaus:
kuulostaa lähinnä aiheen kiertämiseltä, ikäänkuin jos kysyisin että olenko mielestäsi lihava? "Olet ihana" kuulostaisi tuolloin lähinnä siltä, että kultaseni, et ole hoikkakaan mutta ihana juuri tuollaisena.

Eikös tämä ole juuri se oikea kommentti? Hän pitää sinua ihanana juuri semmoisenaan, vaikka et olisi hoikka. Parempihan tuo on kun sanoisi hoikaksi, vaikka molemmat tietävät totuuden.

Muutenkaan ei voi verrata sänkypuolelle. Parasta seksiä -ja muut kommentit ovat kehuja parhaasta päästä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat