Mitä jos sittenkin sattui vahinko.. - Seksi

.-*girlie*-.

mul on seuraavanlainen ongelma ja haluisin tietää onko muilla naisilla samanlaisia ajatuksia.. eli aina ku ollaan oltu sängyssä ja harrastettu seksiä ihan kortsun kanssa eikä mitään vahinkoja oo sattunu ja ei siis mitää oo tapahtunu mut sit ku oon yksin ja alan miettimään ni tulee aina sellanen olo et mitä jos kuitenki?? jos jotaan tapahtu eli on mennyt vahingossa spermaa mun sisälle tai jotain et joku pienenpieni mahdollisuus tulla raskaaksi onki olemas.. tää ahdistaa mua ja yritän vakuutella ittelleni et mitään ei tapahtunu mut silti.. mä tiedän et hermoilen turhaa ja haluisin nyt tietää et oonko ainoo kenel on tällasii tuntei nimittäin tää on aika ahdistavaa ja turhauttavaa.. :(

Sivut

Kommentit (100)

Jimmy KImmel

Ollessani 16-17 vuotias, silloinen tyttöystäväni söi pillereitä. Tuolloin kärsein aina juuri ennen kuukautisia "stressistä", että josko kuitenkin joku vahinko olisi tapahtunut... Olis suoraan sanoen varsin p*skamaista aikaa. Sittemmin halusin välttämättä käyttää kondomia, että voisin olla varma asiasta ja "stressini" helpotti valtavasti. Eikä tuo ollut mikään epäluottamuslause tyttöystävääni kohtaan, vaan nuoren miehen vilpitön huoli siitä, että siinä voisi kaikesta huolimatta jokin vahinko käydä. Niin varmoja kuin nuo pillerit ovatkin, niin siellä on edelleen olemassa se pienen pieni mahdollisuus...

Voihan hyvinkin olla mahdollista, että huoleni ovat turhia ja Jimmy ampuukin räkäpäitä... :lol:

Laura

Jos alkaa pilkkua viilamaan, ni ainut 100% varma ehkäisykeino on selibaatti. Vaikka käyttäsi mitä suojausta tahansa, niin aina on olemassa ainakin teoreettinen riski tulla raskaaksi.

Mielsetäni siinä vaiheessa, kun alkaa harastamaan seksiä, pitää olla valmis kantamaan vastuu mahdollisista seurauksista.

Mutta jos ehkäsyä käyttää asian mukaisesti, ei kannata hermoilla. Ja voihan riskit minimoida aina tuplaehkäisyllä, käyttää kortsua ja pillereitä.

Rahel
Jimmy KImmel
Laura
Jos alkaa pilkkua viilamaan, ni ainut 100% varma ehkäisykeino on selibaatti.

Ja mites kävi Jeesuksen mutsille...? :lol:

:lol: :lol:

Onneks se pyhä henki on harvinaisempi vieras.

Gwen

Olen samaa mieltä tosta, että jos on valmis harrastamaan seksiä on oltava valmis vastaamaan myös seurauksista. Raskaaksitulon riskin minimoiminen esim. kortsulla ja pillereillä on varmasti ihan järkevää. Pillerit ei todellakaan toimi 100%, vaikka niitä söisi ihan ohjeistuksen mukaan tunnollisesti oikein.. Siitä esimerkkinä tuolla viereisessä huoneessa touhuaa 3v. pieni ihminen.. :)

Miffy

Niin... Mutta jos huolehdit ehkäisystä, ei pitäisi olla mitään vaaraa. Mutta heh, ihminen ei valitettavasti toimi niin, että ahdistus lakkaa vättämättä, kun tietää, että asiat ovat kunnossa.

Kyllä mullakin joskus mielessä vilahtaa, että mitä JOS tulisin raskaaksi... Se ei kutienkaan olisi mikään maailmanloppu, koska täällä Suomessa saa abortin. Tämä siis jos ehkäisy pettää. Yritän vain sanoa, että vahinkoraskauteenkaan ei tarvitse elämän loppua...

SooZ

mua ei muulloin pelota kuin jos menkat on myöhässä, ennen pillereitä menkat oli melko epäsäännölliset. :roll:
Samoin pillereitä syödessä hermoilin ihan hulluna jos pilleri unohtui ja loppukuu menikin sitten odotellessa liuskan loppumista ja menkkoja.
Nyt renkaan kanssa helpottanut :D
Mut eipä sitä minusta kannata ressata turhaan. Sitten vasta jos menkkoja ei kuulu kannattaa hiukan huolestua. :)

Hekaterine

Tunne on varsin tuttu..Viime joulukuussa mulle tuli kyseisestä asiasta _kamala_ stressi.Pelkäsin koko ajan, että olen raskaana, ja mietin koko ajan olisiko se mahdollista. Asiaa paransi vielä se että koeviikko sattui olemaan vielä samaan aikaan! Siispä menkkani olivat myöhässä yhteensä 2 ja puoli viikkoa! Kunnes sitten lopulta rohkenin ja kävin ostamassa raskaustestin ja tein sen.Ja seuraavana päivänä ne menkat sitten tulivat, kun en enää stressannut asiasta 24/7. :) Jännä juttu, miten herkkä kuukautiskierto on henkisille asioille.

Carrie

Mulla tulee ahdistusta aina pillerien unohtamisen yhteydessä. Pariin otteeseen oon raskaustestinkin ostanut unohduksen jälkeen ja tarkistanut asian, onhan se parempi olla varma kuin joutua katumaan myöhemmin.

Kai se on ihan normaalia, että tuo ahdistaa, jos on jonkunlainen moka sattunut. Nykyajan ehkäisyt on kuitenkin sen verran luotettavia, että ei siinä kyllä oikeastaan kannata murhetia, jos on ehkäisyn hoitanut kunnolla. Etenkin, jos käyttää tuplaehkäisyä.

maaruli
Laura

Mielsetäni siinä vaiheessa, kun alkaa harastamaan seksiä, pitää olla valmis kantamaan vastuu mahdollisista seurauksista.

Aivan täsmälleen näin.

flame86
Jimmy KImmel
Laura
Jos alkaa pilkkua viilamaan, ni ainut 100% varma ehkäisykeino on selibaatti.

Ja mites kävi Jeesuksen mutsille...? :lol:

heh heh.. .. ai että kun oli hauskaa.. :roll:

Ite pidän lähes mahdottomuutena että unohtaisin pillerin. Mulla on liuska aina hammaspesumukin reunalla. Joten ku aamusin oon pessy hampaat, otan saman tien pillerin. Sen muistaa hyvin, ku joka aamu pesee kuitenki hampaat. :wink:

Jzzu

Flame86: eipä se aina muistamisesta tai pillereiden oikein tai väärin käyttämisestä ole kiinni.
Ne ei ole satavarmat: minulla ahdistus johtuu eniten siitä että sekä äitini että siskoni ovat pillereiden käytöstä huolimatta tulleet raskaaksi.

Ei tietoa miten tuollaiset periytyy mutta en todellakaan koe olevani "turvattu" niin kauan kun "vehkeet toimii". :?

NightQueen
Jzzu
Ne ei ole satavarmat: minulla ahdistus johtuu eniten siitä että sekä äitini että siskoni ovat pillereiden käytöstä huolimatta tulleet raskaaksi.

Älä nyt helvetti soikoon pelottele :shock: Mieskin meni ihan paniikkiin kun tämän sille äänen luin :lol: Oliko niillä menkat raskauden aikanakin, siis jos ne käytti pillereitä vielä kun ei tienneet olevansa raskaana?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat